၃၇ မင္းနတ္ေတြကို ပန္းခ်ီကားေတြအျဖစ္ ဖန္တီးတဲ့ နတ္ပန္းခ်ီဆရာ

ေနအိမ္မွာ နတ္ပန္းခ်ီကားတစ္ခု ဖန္တီးေနတဲ့ ပန္းခ်ီဦးစိန္ျမင့္။ စည္သူလြင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ေနအိမ္မွာ နတ္ပန္းခ်ီကားတစ္ခု ဖန္တီးေနတဲ့ ပန္းခ်ီဦးစိန္ျမင့္။ စည္သူလြင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

ေရးလက္စ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ေရးၿပီးသား ပန္းခ်ီကားေတြက သပ္သပ္ရပ္ရပ္ စီထားတာမဟုတ္
ေပမယ့္ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းေနၿပီး မေျခာက္ေသးတဲ့ ပန္းခ်ီေဆးနံ႔၊ ကင္းဗတ္စ္ အနံ႔နဲ႔
ေဖ်ာ္စပ္ထားတဲ့ ေရေဆးအနံ႔ေတြက ပန္းခ်ီကားေတြေပၚမွာ ကခုန္ေနတဲ့ နတ္မင္းေတြကုိ
ယိမ္းထုိး အသက္၀င္လာေစပါတယ္။

ဒီလုိ ကင္းဗတ္စ္ေပၚမွာ ၃၇ မင္းနတ္ေတြကုိ အေရာင္စုံေရေဆး၊ ဆီေဆးေတြနဲ႔ အသက္သြင္း
ဖန္တီးေနသူကေတာ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ေရႊခ်ည္ထုိးပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ပန္းခ်ီဆရာ
ဦးစိန္ျမင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

"နတ္တစ္ပါးခ်င္းစီရဲ႕ ေနာက္ခံသမုိင္းကုိ လည္းသိမွ ဘယ္နတ္က ဘယ္လုိစိတ္ရွိတယ္ဆုိတာ
ပန္းခ်ီကားေတြထဲမွာ ထည့္ေရးလုိ႔ရမွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ နတ္ေတြရဲ႕ရာဇ၀င္ကုိ သိဖုိ႔ နတ္သမုိင္း
စာအုပ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ျဖစ္တယ္"လုိ႔ ပန္းခ်ီဦးစိန္ျမင့္က ေျပာပါတယ္။

အသက္ ၆၉ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး ပန္းခ်ီဆရာသက္တမ္း ႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္မွာ နတ္ပန္းခ်ီကားေတြကိုသာ
ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္ ေရးဆြဲလာခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ေရးဆြဲေနတာမို႔လည္း နတ္သမုိင္း
စာအုပ္ေတြက ေလ့လာထားတဲ့ နတ္တပါးခ်င္းစီရဲ႕ အ၀တ္အစား၊ အျပင္အဆင္နဲ႔ စိတ္ေန
သေဘာထားေတြေၾကာင့္ တစ္ကားနဲ႔ တစ္ကား တင္ျပပုံမထပ္ေအာင္ ေရးဆြဲႏုိင္ခဲ့တယ္လုိ႔ သူက
ေျပာပါတယ္။

"႐ုပ္ၿငိမ္(still) ပုံေတြထက္ စိတ္ခံစားမႈ အလႈပ္ေတြပါတဲ့ (motion) ပန္းခ်ီေတြေရးျဖစ္တယ္။
နတ္တစ္ပါးခ်င္းစီရဲ႕ အေငြ႕အသက္ေတြကုိ ခံစားစီးေမ်ာရင္း အေရာင္ေတြကုိ သြန္ခ် ေရးဆြဲ
တတ္ေတာ့ အေရာင္စပ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ စုိးရိမ္စိတ္ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီတစ္ကားမွာ နတ္ရဲ႕ စိတ္ကုိ
ေဖာ္က်ဴးရင္ ေနာက္တစ္ကားမွာ အဲဒီနတ္ရဲ႕ အမူအရာ တစ္ခုခုကုိ ေဖာ္ျပျဖစ္တယ္"လုိ႔ ဦးစိန္ျမင့္
က ေျပာပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ နတ္ပန္းခ်ီကား သီးသန္႔ေတြကုိ ျပည္တြင္းျပပြဲမွာ သံုးႀကိမ္နဲ႔ ျပည္ပျပပြဲေတြမွာေတာ့
အႀကိမ္ႀကိမ္ျပသျဖစ္ခဲ့ၿပီး နတ္အေၾကာင္း မသိတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားေတြအတြက္ေတာ့ ပန္းခ်ီကား
ထဲမွာ ေဖာ္ျပတဲ့ အေရာင္စပ္မႈက အဓိက ဆြဲေဆာင္မႈျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။

"ႏိုင္ငံတကာျပပြဲေတြမွာ ကုိယ္ေရးတဲ့ နတ္အေၾကာင္းသိလုိ႔ဆုိတာ ေနာက္ပုိင္း ကုိယ္ရွင္းျပလုိက္မွ၊
အရင္ေတာ့ အေရာင္ေတြ ဘယ္လုိစပ္လဲဆိုတာကုိ လူေတြ စိတ္၀င္စားၾကတယ္၊ ကုိႀကီးေက်ာ္လုိ
စိတ္ေဒါသျပင္းတဲ့ နတ္မ်ဳိးမွာ သူမ်ားေတြ သိပ္မေရးတဲ့ အတုိက္အခံလုိ အေရာင္ေတြ ထည့္ဆြဲ
ရၿပီး အဲဒီလုိကားမ်ဳိးဆုိ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ပုိစိတ္၀င္စားၾကတယ္" လုိ႔ ပန္းခ်ီဦးစိန္ျမင့္က
ေျပာပါတယ္။

နတ္ပန္းခ်ီကားေတြ ေရးဆြဲဖုိ႔အတြက္ နတ္သမုိင္းစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရတာအျပင္ ေနာက္ထပ္
သူအားျဖည့္ရတာက နတ္ပြဲေတြ သြားၾကည့္ျခင္းနဲ႔ နတ္သီခ်င္း နားေထာင္ျခင္းတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။

"နတ္ပြဲေတြ သြားၾကည့္တယ္၊ နတ္သီခ်င္းေတြ နားေထာင္တယ္။ ဒါ ပန္းခ်ီေရးဖုိ႔ အားျဖည့္နည္း
တစ္မ်ဳိးပါ။ မမႏွဲအေၾကာင္း ေရးေနခ်ိန္မွာ သူနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ သီခ်င္းဖြင့္ထားရင္ ပုိစီးေမ်ာတယ္၊
သူ႔စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကုိပါ ထည့္ဆြဲႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း တစ္ခါတေလေတာ့ ဘာသီခ်င္းသံမွ
မၾကားရဘဲ ၿငိမ္ၿငိမ္ဆိတ္ဆိတ္ေလး ပန္းခ်ီေရးရတာ ပုိေကာင္းတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ကုိယ္ေရးမယ့္
နတ္အေၾကာင္းက စြဲထင္ၿပီးသားဆုိရင္ေပါ့"လုိ႔ နတ္ပန္းခ်ီ ေရးပံုကုိလည္း ေျပာျပပါတယ္။

နတ္သီခ်င္းမွ မဟုတ္ဘဲ အေနာက္တုိင္းဂီတ ေအးေအးေတြ ျဖစ္တဲ့ Blues နဲ႔ Jazz ဂီတေတြ
ကုိလည္း နားေထာင္ျဖစ္တဲ့ ဆရာဦးစိန္ျမင့္ က ၃၇ မင္းနတ္အျပင္ တစ္တုိင္းျပည္လုံးက
နတ္ပြဲေတြ၊ နတ္ရာဇ၀င္ေတြကုိပါ ပန္းခ်ီေရးခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိေနပါတယ္တဲ့။

"ကြ်န္ေတာ္က အထက္အညာေဒသပုိင္းက နတ္ေတြအေၾကာင္းပဲ အဓိကသိၿပီး ေရးတာဆုိေတာ့
တျခားတုိင္းရင္းသားေတြ ယုံၾကည္တဲ့ နတ္ေတြ၊ ဧရာ၀တီတုိင္းဘက္က ကုိးကြယ္တဲ့ နတ္ေတြနဲ႔
႐ိုးရာနတ္ပြဲ အခမ္းအနားေတြကုိ လုိက္ေလ့လာခ်င္ပါတယ္။ ဒါကလည္း အခု ေရးေနတဲ့ နတ္ေတြ
အေၾကာင္း ၿငီးေငြ႕လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားနတ္ေတြအေၾကာင္း တုိးၿပီး ေရးခ်င္တဲ့ဆႏၵပါ"လုိ႔
နတ္ပန္းခ်ီဆရာက သူ႔ဆႏၵကုိ ေျပာပါတယ္။

နတ္ပန္းခ်ီကားေတြခ်ည္းပဲ အစဥ္တစုိက္ ေရးဆြဲလာခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္တာအတြင္းမွာ ေထာင္ခ်ီတဲ့
ပန္းခ်ီကားအေရအတြက္ကုိ ေရးဆြဲႏုိင္ခဲ့ၿပီး ၀ယ္စုသူေတြထဲမွာ တစ္ဦးတည္းကုိ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး
စုေဆာင္းသူေတြလည္း ပါ၀င္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

"ကုိယ္က ဒီပန္းခ်ီကားကုိ အႀကိဳက္ဆုံး၊ အားအရဆုံးဆုိၿပီး ဖန္တီးထားလည္း ၀ယ္သူမရွိ ျဖစ္ရင္
ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ကုိယ္ေရးေနတုန္း တန္းလန္း တစ္၀က္ေလာက္ပဲရွိေနတဲ့ ပန္းခ်ီကားမ်ဳိးကုိ
ေဈးႀကီးေပးၿပီး ဆက္မဆြဲခုိင္းဘဲ (ပုံၾကမ္းအတုိင္း) အတင္း လာ၀ယ္သြားၾကတာလည္း ရွိတယ္။
အဲဒီေတာ့ ၀ယ္သူအႀကိဳက္ကုိ ေခါင္းထဲမထည့္ဘဲ ကုိယ္ေရးေနတဲ့ ပန္းခ်ီကားထဲက
နတ္အေၾကာင္းကုိပဲ စိတ္ႏွစ္ၿပီး ေရးလုိက္တာက အဆင္ေျပဆုံးပါပဲ"လုိ႔ ဦးစိန္ျမင့္က
သူပန္းခ်ီေရးတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ကုိ ေျပာပါတယ္။

နတ္ပန္းခ်ီကားက Myanmar Realism လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရသလုိ ေမာ္ဒန္နဲ႔ Abstract လုိ႔လည္း
သတ္မွတ္လုိ႔ရတာကိုေတာ့ "အဓိကက motion ေပါ့။ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားကုိ အေရြ႕ပုံစံ
ထည့္ဆြဲေတာ့ ေမာ္ဒန္ဆန္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အ၀တ္အစားပုိင္းေတြ၊ ေနာက္ခံ အေျခအေန
ေတြကုိေတာ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ကႏုတ္ေတြနဲ႔ ျဖည့္ရတဲ့အတြက္ realism ျဖစ္ျပန္တယ္။ အဲဒီေတာ့
ကြ်န္ေတာ္ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကားက Semi Abstract ထဲမွာပါမယ္"လုိ႔ ရွင္းျပပါတယ္။

ဘုိးဘြားအစဥ္အဆက္အျပင္ ကုိယ္တုိင္လည္း ယုံၾကည္တဲ့နတ္ေတြက ပန္းခ်ီေရးေနစဥ္မွာ
ေစာင့္ေရွာက္တယ္လုိ႔လည္း နတ္ပန္းခ်ီ ဆရာက ယုံၾကည္ထားပါေသးတယ္။

"တုိက္ပြဲ တစ္ခုမွာ ေလက ကုိယ့္ဘက္က ကူတုိက္ေပးသလုိပဲ။ ပန္းခ်ီေရးရတာ အရမ္းခက္ခဲတဲ့
အေျခအေနေတြမွာ ေတာင္နတ္ေတြရဲ႕အေစာင့္ အေရွာက္လားမသိဘူး၊ ဘာအဆုံးအ႐ံႈးမွ ခုထိ
မျဖစ္ခဲ့ဘူး"လုိ႔ ဦးစိန္ျမင့္က ေျပာပါတယ္။

ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ နတ္ပန္းခ်ီေတြ ေရးလာတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ နတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ အမွတ္တရေတြကလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္လို႔လည္း ဆိုပါေသးတယ္။

"ဂမၻီရဆန္တယ္လုိ႔ ေျပာရမလားေတာင္ မသိဘူး။ ကုိယ္က ဒီနတ္တစ္ပါးကုိ စိတ္၀င္စားၿပီး
ေရးလုိက္ေပမယ့္ သူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ နတ္ေတြ ကုိယ့္ပန္းခ်ီကားထဲမွာ ၾကံဖန္ၿပီးေတာ့ ပုံေပၚေနတာ
ေတြေတြ႕ရတယ္။ ကုိယ္တုိင္ သတိမထားမိေပမယ့္ တျခားပန္းခ်ီဆရာေတြက ေနာက္ခံၾကားထဲက
မင္းသမီးေလးအေၾကာင္း၊ တျခား အသြင္သဏၭာန္ေတြအေၾကာင္းကုိ ထုတ္ေမးမွ ကုိယ္တုိင္စီစဥ္
ေရးဆြဲတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေျပာျပရတယ္"လုိ႔ သူက ေျပာပါတယ္။

ပုထုဇဥ္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ နတ္ပန္းခ်ီဆရာမွာလည္း အခက္အခဲကာလေတြ၊ စိတ္ပင္ပန္းတဲ့
အေျခအေနေတြရွိေနတာမုိ႔ သူေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြမွာ အဲဒီကာလေတြကုိပါ ထည့္သြင္းျဖစ္သြား
တယ္လုိ႔လည္း ဆိုပါတယ္။

"အခက္အခဲေတြ မ်ားေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကုိယ္ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီေတြက ဓားေတြ၊ လွံေတြ ဆြဲကုိင္တဲ့
စစ္သူႀကီးနတ္ တစ္ပါးပါး၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘီလူးေတြ၊ နဂါးေတြ၊ ဂဠဳန္ေတြနဲ႔ တုိက္ခုိက္ေနတဲ့ နတ္မင္း
တစ္ပါးပါး ျဖစ္သြားတတ္တယ္။ အျပင္မွာ ကုိယ္ၾကံဳေတြ႕ေနတာေတြကုိ ပန္းခ်ီထဲမွာ စိတ္ႏွစ္ျပီး
ေဖာ္ျပလိုက္တာမ်ဳိးေပါ့"လုိ႔ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ထြက္ေပါက္ကုိ ေျပာပါတယ္။

လတ္တေလာမွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာက ၂၀၁၄ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းမွာ ဂ်ာမနီမွာ က်င္းပမယ့္ သူ႔ရဲ႕
နတ္ပန္းခ်ီျပပြဲအတြက္ ပန္းခ်ီကားေတြကုိ အာ႐ံု စုိက္ဖန္တီးေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

"ပန္းခ်ီ ကားအေသးေတြေတာ့ ေရးၿပီးသြားၿပီ။ ခုေလာေလာဆယ္မွာ ၅ ေပ ထ ၃ ေပ ကား
၂၄ ကား ထပ္ပုိ႔ရမွာဆုိေတာ့ သႀကၤန္မတုိင္ခင္ အၿပီးသတ္ ႏုိင္ေအာင္ ေရးေနပါတယ္။ ၁၃ ကား
ၿပီးသြားၿပီဆုိေပမယ့္ ဂ်ာမနီကုိ သေဘၤာနဲ႔ တင္ပုိ႔ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပန္းခ်ီကားေတြ အကုန္
အခ်ိန္မီေအာင္ ေရးျဖစ္ေနပါတယ္" လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ဂ်ာမနီမွာ ပထမဆုံးအႀကိမ္ သူ႔ရဲ႕ နတ္ပန္းခ်ီ ကား ၅၀ ေက်ာ္သြားျပမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ နတ္ေတြ
အေၾကာင္း မသိတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကုိ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ ပန္းခ်ီတစ္ကားခ်င္းစီကုိ ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔
ေရးဆြဲေနေပမယ့္ ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕ ပထမဆုံး ႏုိင္ငံျခားပန္းခ်ီျပပြဲ အေတြ႕အၾကံဳေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

"အာဆီယံႏုိင္ငံေတြ စုျပတဲ့ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ၊ အေနာက္တုိင္းႏုိင္ငံေတြမွာ ပန္းခ်ီျပပြဲေတာ့
လုပ္ဖူးတယ္။ ဘယ္ႏွစ္ခါလဲဆုိတာေတာ့ မမွတ္မိေပမဲ့ နတ္သီးသန္႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
၁၉၇၀ ၀န္းက်င္ကတည္းက ပန္းခ်ီေတြေရးၿပီး ျပပြဲေတြ လုပ္ေနၿပီဆုိေတာ့ေလ"လုိ႔ ဦးစိန္ျမင့္က
ဆိုပါတယ္။

ပန္းခ်ီဦးစိန္ျမင့္ရဲ႕ ေရႊခ်ည္ထိုး ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ဟာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ကတည္းက ကမၻာ့ကုလသမဂၢ
အေထြေထြ႐ံုးခ်ဳပ္ (နယူးေယာ့ခ္) ႐ံုးခန္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲခြင့္ရခဲ့သလုိ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြနဲ႔ ေရႊခ်ည္ထုိး
အႏုပညာအေပၚ သမၼတဦးသိန္းစိန္ နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တုိ႔ရဲ႕ ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းလႊာေတြ၊
သီးသန္႔စာေတြကုိလည္း လက္ခံရရွိထားသူျဖစ္ပါတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္