လူသိနည္းတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြ အတြက္ မွီခိုစရာေနရာေလး ျဖစ္ေစမယ့္ 'သင့္' ျပခန္း

ကိုေအးေဆာင္ ကို 'သင့္' ပန္းခ်ီျပခန္းမွာ ေတြ႕ရစဥ္။ ေအာင္ေဌးလိႈင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကိုေအးေဆာင္ ကို 'သင့္' ပန္းခ်ီျပခန္းမွာ ေတြ႕ရစဥ္။ ေအာင္ေဌးလိႈင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

ပန္းခ်ီျပခန္းေတြကို အခ်ိန္ေပး လာၾကည့္သူေတြ နည္းလာတယ္။ ပန္းခ်ီကားေတြလည္း
အေရာင္း ထိုင္းလာတယ္။

ကင္းဗတ္စေပၚက အလွအပေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြက ဂီတသံစဥ္ေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ေတြလို
လူအမ်ားစုကို မဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဘူး။

ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဓာတ္ပုံဆရာ ကိုေအးေဆာင္က သူပိုင္တဲ့ အခန္းက်ယ္ကို ပန္းခ်ီျပခန္း
အျဖစ္ ျပင္ဆင္ဖြင့္လွစ္ၿပီး ပန္းခ်ီအႏုပညာအတြက္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ တစ္ခုကို စြန္႔စြန္႔စားစား
စတင္လုပ္ေဆာင္လုိက္ပါတယ္။

ျပခန္းသစ္ရဲ႕အမည္က Think (သင့္)ျဖစ္ၿပီး ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္၊ န၀ေဒးလမ္းမွာရွိတဲ့ အမွတ္(၂၃)
ေျခာက္ထပ္ အေဆာက္အအုံရဲ႕ ေျမေအာက္ထပ္ခန္းကုိ ျပင္ဆင္ၿပီး ဖြင့္လွစ္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။

အရင္တုန္းကေတာ့ ကားဂိုေဒါင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီး စားေသာက္ဆိုင္ေနရာလည္း ျဖစ္ခဲ့ကာ ပုဂၢလိက
စာသင္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလည္း ဖြင့္လွစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

၅၅ ေပနဲ႔ ေပ ၁၀၀ ပတ္လည္က်ယ္၀န္းတဲ့ အခန္းဟာ လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သက္တမ္းရင့္
ပန္းဆိုးတန္းပန္းခ်ီျပခန္းထက္ ႏွစ္ဆခန္႔ က်ယ္၀န္းပါတယ္။

တစ္ခန္းလံုးကို အျဖဴေရာင္ ေဆးသုတ္ထားၿပီး ဘြန္ဆိုင္းပင္မ်ား၊ ပန္းအိုးမ်ားနဲ႔ အလွဆင္ထားပါ
တယ္။

ေျမေအာက္ခန္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလွကားထစ္ အနည္းငယ္ ဆင္း၀င္သြားရေပမယ့္ အ၀င္၀မွာ
ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြက ပန္းခ်ီျပခန္းျဖစ္တယ္ဆုိတာ ထင္ရွားေစပါတယ္။

"ကြ်န္ေတာ္က ဓာတ္ပုံဆရာတစ္ဦး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပန္းခ်ီကိုလည္း ျမတ္ႏိုးတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြ
နဲ႔လည္း သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့အတြက္ တခ်ဳိ႕ေတြ ဘယ္လို႐ုန္းကန္ ေနထိုင္ရသလဲဆိုတာကိုလည္း
သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆရာေတြရဲ႕ အႏုပညာလက္ရာေတြကို ျပသႏိုင္တဲ့ေနရာေတြ
ပိုတိုးလာေအာင္၊ ပိုေကာင္းလာေအာင္ ပံ့ပိုးကူညီတဲ့အေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ့ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အခန္းေလးကို
ျပခန္းလုပ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵနဲ႔ လုပ္ျဖစ္သြားတာ"လို႔ ျပခန္းပိုင္ရွင္ ကိုေအးေဆာင္က ေျပာပါတယ္။

အသက္ ၅၀ အရြယ္ျပခန္းပိုင္ရွင္က သူ ေလးစားရတဲ့ ပန္းခ်ီ၀င္းေဖကလည္း တိုက္တြန္းတာ
ေၾကာင့္လည္း ျပခန္းဖြင့္လွစ္ျဖစ္သြားတာပါလို႔ ဆိုပါတယ္။ ျပခန္းလုပ္ငန္းဟာ စီးပြားေရးအရ
မေသခ်ာမေရရာတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြ အတြင္းမွာ ျပခန္းေတြဖြင့္လွစ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ အခန္းငွားခႏႈန္းမ်ား အဆမတန္
ျမင့္တက္မႈနဲ႔ ပန္းခ်ီကား၀ယ္ယူသူ ရွားပါးမႈတို႔ေၾကာင့္ ျပခန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ခုခ်ိန္မွာ
ပိတ္သြားၾကၿပီျဖစ္ပါတယ္။

ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္မွာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး တစ္ခဏတာသာ သက္တမ္းရွည္ၾကာခဲ့တဲ့ Culture Bridge
ျပခန္းက သက္ေသသာဓက တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။

ျပခန္းေနရာကို ပိုင္ဆိုင္တဲ့သူ တစ္ဦးအေနနဲ႔ ကိုေအးေဆာင္ကေတာ့ သူ၀ါသနာပါရာကို
လုပ္ဖို႔အတြက္ တျခားသူေတြထက္ ပိုၿပီးအားသာခ်က္ေတြ ရွိေနပါတယ္။

ဩဂုတ္လကုန္ကစၿပီး ျပခန္းဖြင့္လွစ္ ကတည္းက ျပပြဲ သံုးပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။

ေနာက္ဆံုး ျပသခဲ့တဲ့ ျပပြဲက Wild Eye X11 လို႔ အမည္ရၿပီး ပန္းခ်ီဆရာ ၄၃ ဦးရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္
ပန္းခ်ီကား ၁၀၅ ကားကို ျပသခဲ့ရာ ကားရွစ္ကားသာ ေရာင္းခ်ခဲ့ရပါတယ္။

"ေနာက္ဆုံးျပခဲ့တဲ့ပြဲဆို ရွစ္ကားပဲ ေရာင္းရပါတယ္။ အဲဒီကမွ ပန္းခ်ီကားတစ္ကား ေရာင္းရေငြထဲမွာ
၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ျပခန္းက ရတဲ့အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ မမ်ားပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ၀ါသနာပါလို႔
ပန္းခ်ီ နယ္ပယ္မွာ လိုအပ္ေနတဲ့ ကြက္လပ္ကေလး ျဖည့္ေပးတာပါ"လို႔ ကိုေအးေဆာင္က
ေျပာပါတယ္။

"အခန္းငွားခအတြက္ စိန္ေခၚမႈတစ္ခု ေလ်ာ့သြားေပမယ့္ က်န္တဲ့ အခက္အခဲေတြကိုေတာ့
ပန္းခ်ီခ်စ္စိတ္နဲ႔ပဲ ေတာင့္ခံသြားႏိုင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္တယ္"လို႔လည္း ဆိုပါေသးတယ္။

ျပခန္းတည္ရွိရာက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ လမ္းေပၚမွာျဖစ္ၿပီး ေနရာလည္း
က်ယ္၀န္းတာမို႔ လုပ္ငန္းတစ္ခုအတြက္ ငွားရမ္းလိုက္မယ္ဆိုပါက သူ႔အတြက္ ေသခ်ာတဲ့
တစ္လက်ပ္သိန္း ၃၀ ေက်ာ္ ၀င္ေငြ ရရွိႏိုင္ေပမယ့္ ၀ါသနာေၾကာင့္ အက်ဳိးအျမတ္ကို မတြက္ဘဲ
ပန္းခ်ီျပခန္း ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာျဖစ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ႏွစ္စဥ္ထုတ္ေ၀တဲ့ ပန္းခ်ီျပခန္းလမ္းၫႊန္ စာအုပ္အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ပန္းခ်ီျပခန္းေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္
ရွိၿပီး တခ်ဳိ႕ျပခန္းေတြက ပန္းခ်ီဆရာ ေတြအိမ္မွာပဲ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ျပခန္းေတြျဖစ္တယ္လို႔
ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

"ကြ်န္ေတာ္ ေတြ႕သေလာက္ ဥပမာ - ေတာင္ဒဂုံမွာေနတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာကလည္း သူ႔အိမ္က
အခန္းေလးမွာပဲ ျပခန္းေလး ဖြင့္ထားတယ္။ ျပခန္းကို နာမည္ေပးထားၿပီး ပန္းခ်ီလမ္းၫႊန္စာအုပ္မွာ
ေၾကာ္ျငာတယ္။ အဲဒီလိုအိမ္ေတြမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီျပခန္းေတြကို တစ္လေနလို႔ တစ္ေယာက္
ႏွစ္ေယာက္ မလာၾကဘူး။ ေရႊေတာင္ၾကားက ႏိုင္ငံတကာမွာ ထိေအာင္ျမင္ေနတဲ့
ဆရာမင္းေ၀ေအာင္တို႔၊ ဆရာခင္ေဇာ္လတ္တို႔ရဲ႕ ျပခန္းေတြက လြဲရင္ေပါ့"လို႔ ကိုေအးေဆာင္က
ေျပာပါတယ္။

ပန္းခ်ီဆရာေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကို ေနရာအကြက္အကြင္းေကာင္းတဲ့
ျပခန္းေတြမွာ ျပဖို႔လိုအပ္သလို လာၾကည့္တဲ့သူ မ်ားတဲ့ေနရာမွာ ျပႏိုင္မွလည္း သူတို႔ကိုလည္း
လူပိုသိလာမယ္လုိ႔ အၾကံေပးပါတယ္။

ျပခန္းပိုင္ရွင္ေတြက ႏိုင္ငံတကာမွာ ထင္ရွားေနတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတခ်ဳိ႕ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြကိုသာ
ေရရွည္မွာ အႏုပညာတန္ဖိုးတက္လာႏိုင္တယ္လို႔ယူဆကာ အက်ဳိးအျမတ္အေနနဲ႔ ၀ယ္ယူ
စုေဆာင္းၾကၿပီး တျခားပန္းခ်ီဆရာေတြရဲ႕ လက္ရာကားေတြကေတာ့ ပန္းခ်ီျမတ္ႏိုးသူေတြနဲ႔
ေတြ႕မွသာ ရွားရွားပါးပါး ေရာင္းရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့လက ဗိသာႏိုး ျပခန္းမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ျပပြဲမွာ နာမည္ႀကီး ပန္းခ်ီဆရာ ဦး၀င္းေဖရဲ႕ ပန္းခ်ီကား
အားလုံး (၁၅ ကားခန္႔) ေရာင္းခဲ့ရတယ္လို႔လည္း ေျပာျပပါတယ္။

"နာမည္အရမ္းႀကီးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြကိုပဲ ဒီကလူေတြ သိတယ္၊ တန္ဖိုးထားတယ္၊ ၀ယ္တယ္၊
စုေဆာင္းတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ
ပန္းခ်ီကားကို ၀ါသနာပါတဲ့ သူေဌးနည္းနည္းပဲ ရွိေနေသးတယ္။ သူတို႔ေတြကလည္း
ဆရာဦး၀င္းေဖ၊ ပန္းခ်ီေပၚဦးသက္တို႔၊ ဦးခင္ေမာင္ရင္တို႔ ပန္းခ်ီကားေတြကိုေတြ႕ရင္ ေတြ႕တဲ့ေနရာမွာ
၀ယ္ယူစုေဆာင္းၾကတယ္"လို႔ ေဈးကြက္ပံုစံကို ေျပာျပပါတယ္။

သူ႔ပန္းခ်ီျပခန္းကေတာ့ နာမည္ႀကီးေတြကိုသာ မရည္ရြယ္ဘဲ နာမည္မရေသးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေတြ
အတြက္ အမွီအခိုျပဳစရာေနရာေလး တစ္ေနရာအျဖစ္ အညီအမွ် ဦးစားေပးဖို႔ ရည္ရြယ္တယ္လို႔
ကိုေအးေဆာင္က ဆိုပါတယ္။

"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ပန္းခ်ီျပခန္းေတြကေတာ့ အတန္အသင့္ မ်ားလာပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ပန္းခ်ီ၀ါသနာပါတဲ့
သူက ဒီေလာက္မမ်ားဘူး။ ပန္းခ်ီခန္းကို အခ်ိန္ေပးလာတဲ့သူ မရွိဘူး။ စား၀တ္ေနေရးအတြက္
႐ုန္းကန္ၿပီး သီခ်င္းေလးနားေထာင္ရင္း ၿပီးသြားၾကတယ္။ ပန္းခ်ီ ခန္းကို တကူးတကလာၿပီး
ခံစားရမယ္ဆိုတဲ့ အႏုပညာခံစားႏိုင္မႈ စြမ္းရည္နည္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္"လို႔ ပန္းခ်ီဆရာ လွတိုး
က ေျပာပါတယ္။

Think ျပခန္းမွာ သူ႔ပန္းခ်ီကား ေလးကားကို လက္ရွိမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါတယ္။

ျပခန္းကို ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ က်င္းပဖို႔အျပင္ စာအုပ္ မိတ္ဆက္ပြဲ၊ ဓာတ္ပုံျပပြဲနဲ႔ တျခားအႏုပညာနဲ႔
သက္ဆိုင္တဲ့ အခမ္းအနားေတြအတြက္လည္း ငွားရမ္း ခြင့္ျပဳမယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္