ရက္ကန္းပညာရွင္ေတြ ရပ္တည္ဖို႔အေရး တစ္ေထာင့္ တစ္ေနရာကေန ပံ့ပိုးေပးေနတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး

ပန္းခ်ီျပခန္းႏွင့္ ကပ္လ်က္ ရက္ကန္း႐ုံတြင္ ရက္ကန္းခတ္ေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး။ ႏိုင္၀င္းထြန္း/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ပန္းခ်ီျပခန္းႏွင့္ ကပ္လ်က္ ရက္ကန္း႐ုံတြင္ ရက္ကန္းခတ္ေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး။ ႏိုင္၀င္းထြန္း/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

၃၅ လမ္း အလယ္ဘေလာက္ တစ္ေနရာက အထပ္ျမင့္ တိုက္ခန္းႀကီးႏွစ္ခန္း ျခံရံထားတဲ့
ဂိုေဒါင္ေလး တစ္ခုကို ေခတ္မီၿပီး သဘာ၀အေငြ႕အသက္ေတြနဲ႔အတူ ျပင္ဆင္ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့
River Ayyarwaddy ပန္းခ်ီျပခန္းေလးကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ တစ္ေန႔တာအခ်ိန္ေတြ
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့ေနရာလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ေအာက္ထပ္နဲ႔ ပထမထပ္ရဲ႕ နံရံေတြမွာေတာ့ ျပည္တြင္းပန္းခ်ီဆရာေတြရဲ႕ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြက
ေနရာယူထားသလို အေပၚဆံုး ထပ္ခိုးအခန္းေလးမွာေတာ့ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က အမ်ဳိးသမီးေတြ
ျပဳလုပ္ဖန္တီးထားတဲ့ လက္မႈပစၥည္းေလးေတြ၊ သဘာ၀ဆိုးေဆးနဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ့ ခ်ည္ထည္၊
ပိုးထည္ေတြအျပင္ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းေလးေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းေလးေတြက
စီရရီနဲ႔ ေနရာတက် ရွိေနပါတယ္။

အဲဒီဆိုင္ေလးအတြင္းမွာေတာ့ အထက္ေအာက္ ျမန္မာ၀တ္စံုကို ေသသပ္စြာ၀တ္ဆင္ထားၿပီး
အနက္ေရာင္ ဆံပင္ေတြကို သပ္ရပ္စြာ စည္းေႏွာင္ထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက တည္ၿငိမ္တဲ့
သြင္ျပင္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟန္ပန္နဲ႔ ဟိုဟိုသည္သည္ ေျပးလႊားလို႔ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနပါတယ္။

သူကေတာ့ တျခားသူ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေတာင္ႀကီးနဲ႔ အမရပူရမွာရွိတဲ့
ရက္ကန္းေက်ာင္းေတြ၊ ရက္ကန္း႐ံုေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ သဘာ၀ဆိုးေဆးနဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ့
ခ်ည္ထည္ေတြ၊ ပိုးထည္ေတြအျပင္ ၾကာနဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ့ အထည္ေတြကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ
Myanmar Clothes Co.Ltd ဆိုၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသူ တစ္ေယာက္နဲ႔ ပူးေပါင္းဖြင့္လွစ္ထားသလို
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ Narita ေလဆိပ္နဲ႔ Osaka ေလဆိပ္တို႔မွာ One Village One Product ဆိုၿပီး
တင္ပို႔ေရာင္းခ်လို႔ ေဈးကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ေန႐ံုတင္မကဘဲ ျပည္တြင္းမွာလည္း ရက္ကန္းထည္ေတြအျပင္
အေသးစားအိမ္တြင္း လက္မႈလုပ္ငန္းေလးေတြကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္လုပ္ကိုင္လာတဲ့
မျဖဴအိသိမ္း ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္ကတည္းက ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ Sunflower Art Gallery and art classes ကိုလည္း
သူ႔ရဲ႕ ဖခင္ ဦးေမာင္ေမာင္သိမ္း (ပုသိမ္)၊ အစ္မျဖစ္တဲ့ မေခ်ာအိသိမ္း နဲ႔အတူ အႏုပညာနဲ႔ဆိုင္တဲ့
လုပ္ငန္းေတြကို ျပဳလုပ္ခဲ့သလို ရက္ကန္းခတ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အထိမ္းအမွတ္
အေနနဲ႔ ေနၾကာပန္းေလးေတြ Sunflowers Group Social Enterprise ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔
ခ်ဲ႕ထြင္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာအထည္နဲ႔ လက္မႈပစၥည္း ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းကိုလည္း ၿပီးခဲ့တဲ့
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ျပခန္းနဲ႔ တြဲလ်က္ ဆိုင္ခန္းေလး ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

အခုဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ လက္မႈပစၥည္းေတြနဲ႔ အ၀တ္အထည္ေတြကို ရန္ကုန္က လက္မႈပစၥည္းေတြ
ေရာင္းခ်တဲ့ Pomelo နဲ႔ Thiripyitsaya ဆိုင္ေတြမွာပါ ေရာင္းခ်ေနတာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းမွာလည္း
ေဈးကြက္ တစ္ေနရာကုိ ရေနတဲ့ အေနအထားလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဒါတင္ မကေသးပါဘူး။ သူ႔အေနနဲ႔ ကခ်င္ျပည္နယ္က စစ္ေဘးဒုကၡသည္စခန္းေတြဆီ
သြားေရာက္ၿပီး ေငြေၾကးေတြ လႉဒါန္းသလို သူတို႔ေတြအတြက္ ယာယီအသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း
အတြက္ အေထာက္အပံ့ေပးႏုိင္မယ့္ ရက္ကန္းပညာနဲ႔ တျခားလက္မႈပညာေတြကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္
ေလာက္ကတည္းက သြားေရာက္ၿပီးေတာ့ သင္ၾကားေပးတဲ့အျပင္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိလည္း အဲဒီ
စခန္းကရတဲ့ လက္မႈပစၥည္းေလးေတြကို ၀ယ္ယူၿပီး သူ႔ဆိုင္မွာ တင္လို႔ေရာင္းခ်ေနပါေသးတယ္။

ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ေလး ဖြင့္ထားၿပီး ရက္ကန္း႐ံုေတြနဲ႔ သူ႔ပစၥည္းေတြကို အားေပးေနတဲ့ ျပည္တြင္း
ျပည္ပက ေဖာက္သည္ေတြၾကားမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနရေပမယ့္ သူ႔အေနနဲ႔ကေတာ့
သဘာ၀ဆိုးေဆးပိုင္း၊ ရက္ကန္းပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ research ပိုင္းေလာက္ပဲ ေလ့လာဖူးၿပီး
နည္းစနစ္က်က် မသင္ယူခဲ့ဖူးေသးဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

"ကြ်န္မက ဒီအလုပ္ကိုလုပ္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္လည္း ရက္ကန္းပညာရွင္ မဟုတ္သလို
ဆိုးေဆးပညာရွင္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အစကတည္းက ႐ိုးရာအထည္ေတြကို
စိတ္၀င္စားခဲ့တယ္။ ေနာက္ ဒီလုပ္ငန္းကို လုပ္ရင္းနဲ႔လည္း လုပ္ငန္းထဲကို စိမ့္၀င္လာတယ္။
ခါတိုင္း အားလပ္ခ်ိန္ေတြမွာ စာဖတ္၊ ပန္းခ်ီဆြဲတာကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့တယ္။ အခုဆိုရင္ အဲဒါေတြ
မလုပ္ျဖစ္ဘဲ ပတ္၀န္းက်င္ကို အကဲခတ္၊ လူေတြကို အကဲခတ္ၾကည့္တတ္လာတယ္။
ၿပီးေတာ့သူတို႔ ဘာေတြ၀တ္သလဲ၊ ဘာဒီဇိုင္းေတြ ေခတ္စားလဲ။ ေနာက္ ကိုယ့္အေနနဲ႔
ဒီဇိုင္းဆန္းေလးေတြရေအာင္ ဘယ္လိုဖန္တီးရမလဲဆိုၿပီးေတာ့ ဒီဇိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြလည္း
ေလ့လာျဖစ္လာတယ္"လို႔ အသက္ ၄၃ ႏွစ္အရြယ္ ရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ မျဖဴအိသိမ္း က ဆိုပါတယ္။

လက္ရွိေခတ္ အေနအထားအရ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ပစၥည္းေတြကို ေရွာ့ပင္စင္တာႀကီးေတြ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕
လူစည္ကားတဲ့ေနရာေတြမွာ ဆိုင္ႀကီးဆိုင္ငယ္၊ လက္လီလက္ကား အသြယ္သြယ္နဲ႔ ေရာင္းခ်
ေနၾကၿပီးေတာ့ ေခတ္သစ္လူလတ္၊ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ႏွစ္ၿခိဳက္အားေပးေနၾက
ပါတယ္။

ဒီလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က အမ်ဳိးသမီးေလးေတြနဲ႔ မသန္စြမ္းလူငယ္ေတြ ဖန္တီး
ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ႐ိုးရာလက္မႈပစၥည္းဆိုင္ေလးေတြက အဲဒီလိုဆိုင္ေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ အေရအတြက္
နည္းေပမယ့္ စိတ္ပါ၀င္စားတဲ့သူေတြ မနည္းေတာ့ဘူးဆိုတာကို မျဖဴအိသိမ္း က သက္ေသျပႏိုင္ၿပီ
ဆိုလို႔ရပါတယ္။

ပန္းခ်ီဆရာ၊ အႏုပညာရွင္မ်ဳိး႐ိုးျဖစ္တာေၾကာင့္ အႏုပညာကို ႏွစ္သက္ေပမယ့္ ႐ိုးရာအထည္
ဒီဇိုင္းေတြကို စိတ္၀င္စားတာေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးနဲ႔ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ
စတင္ၿပီးေတာ့ အင္းေလးကရက္ကန္း႐ံုေတြကေန အထည္ေတြမွာယူၿပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ
ျပန္လည္ေရာင္းခ်တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့တာပါ။

အဲဒီလို လုပ္ကိုင္တဲ့အခါမွာလည္း သူ႔အေနနဲ႔ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္လို႔
ဆိုပါတယ္။

"အစစအရာရာ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြခ်ည္းပဲ ရွိတဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ေဈးကြက္တစ္ခု
ရဖို႔ဆိုတာက ေျပာမျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ခက္ခဲပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာပစၥည္းဆိုရင္
ေဈးေပါတယ္၊ အရည္အေသြး ညံ့တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အလုပ္သမားခက အရမ္းသက္သာတယ္
လို႔ ထင္ၾကတယ္ေလ။ အဲဒီလို ထင္ေနၾကေပမယ့္ အစ္မတို႔က အရည္အေသြးကို ထိန္းၿပီး
သြားေတာ့ ဒါက ျမန္မာပစၥည္းလားဆိုၿပီးေတာ့ အေမးခံရတယ္။ အဲဒီလိုေျပာေတာ့ မခံမရပ္ႏိုင္
ျဖစ္မိတယ္။ ျမန္မာပစၥည္းမို႔လို႔ Made in Myanmar ဆိုတာကို ပစၥည္းတိုင္းမွာတပ္ၿပီး
ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေရာင္းသလို ကိုယ္တိုင္လည္း ၀တ္တယ္၊ သံုးတယ္ဆိုၿပီးေတာ့
ရွင္းျပေျပာျပရတယ္" လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

မျဖဴအိသိမ္း။ ႏိုင္၀င္းထြန္း/ျမန္မာတိုင္း(မ္)မျဖဴအိသိမ္း။ ႏိုင္၀င္းထြန္း/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

ဒါကိုၾကည့္ၿပီး မျဖဴအိသိမ္း အေနနဲ႔ သူတစ္ပါးအေပၚ ကူညီတတ္တဲ့ စိတ္ထားရွိသလို စကားကို
ခပ္ေအးေအးနဲ႔ ခ်ဳိသာေျပျပစ္စြာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာဆိုတတ္ေပမယ့္ သူ႔အေပၚေတာ့
မဟုတ္တာေျပာခဲ့ရင္ေတာ့ သည္းညည္းမခံတတ္ဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ထားရွိတယ္ဆိုတာ
သိသာလွပါတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ သူ လုပ္ခ်င္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ေနခြင့္ရတာေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ပဲ
ဒုကၡေရာက္ေနပါေစ အဲဒါကို ဘယ္လိုေက်ာ္လႊားမလဲ ဆိုတာကိုပဲ အျမဲစဥ္းစားၿပီး ရေအာင္
ေက်ာ္လႊားတတ္ပါတယ္တဲ့။

ဒီလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေနလို႔ ကိုယ္ပိုင္ လခဆိုတာေတာ့ မရေပမယ့္ အရင္းအႏွီးေရာ၊ အျမတ္ေရာ၊
အေႂကြးေတြပါ သံသရာလည္ေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ယခင္ကေန႔စဥ္ဘ၀က သူ မလုပ္ခ်င္တဲ့ တျခား
အလုပ္ကို လုပ္ရတာထက္စာရင္ေတာ့ ဖိအားဆိုတာမ်ဳိး မခံစားခဲ့ရဘူးလို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

သူ႔အေနနဲ႔ စစခ်င္းကေတာ့ အင္းေလးက ႐ိုးရာရက္ကန္း႐ံုေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ အထည္ေတြကို
မွာယူခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေတာင္ႀကီးနဲ႔ အမရပူရမွာရွိတဲ့ ရက္ကန္းေက်ာင္းေတြနဲ႔
ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ရက္ကန္းေက်ာင္းေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေဈးကြက္ေတြကို ခ်ဲ႕ထြင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္တဲ့။

လုပ္ငန္းပိုင္းအရ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက ႐ိုးရာထည္ေတြကို ျပည္ပေဈးကြက္မွာ ေနရာတစ္ေနရာရခ်င္တဲ့
စိတ္ဆႏၵပဲ ရွိေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူလုပ္ကိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းက တစ္ဦးေကာင္းအတြက္မဟုတ္ဘဲ
ရက္ကန္း႐ံုေတြမွာ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတိုင္းအတြက္လည္း အက်ဳိးရွိေစသလို
တစ္ဖက္ကလည္း ျမန္မာ့႐ိုးရာလက္မႈလုပ္ငန္းေတြကုိ ေရရွည္တည္တံ့ဖို႔အတြက္ ေဈးကြက္
တစ္ေနရာ ဖန္တီးေပးသလို ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ျပည္ပေဈးကြက္ကုိ ထိုးေဖာက္ႏုိင္ေအာင္ ကုန္ပစၥည္းေတြကို အရည္အေသြးပိုင္း
ဦးစားေပးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရက္ကန္း႐ံုက အမ်ားစုေသာ အလုပ္သမေတြအေနနဲ႔ စား၀တ္ေနေရး
အေျခအေနေၾကာင့္ အရည္အေသြးထက္ အေရအတြက္ မ်ားမ်ားရေရးကိုပဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့
အတြက္ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းအစပိုင္းကို အခ်ိန္ေတြ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြနဲ႔ စတင္ခဲ့ရပါေသးတယ္။

"သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာက အလုပ္လုပ္ရသလို ရတဲ့လစာေတြကလည္း ဖူလံုလို႔ စုေဆာင္းလို႔ေတာင္
ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္မတို႔ ႏိုင္ငံမွာကေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ကေတာ့
သိသိသာသာႀကီးကို က်ဆင္းေနသလို အလုပ္လုပ္၊ ရတဲ့လစာက အခ်ိန္တုိင္းအက်မရွိဘဲ
တက္ေနတဲ့ ကုန္ေဈးႏႈန္းက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ မေလာက္င ၾကဘူး။ အဲဒီေတာ့
လူေတြက ၀င္ေငြမ်ားမ်ား ရေရးအတြက္ပဲ အဓိကထားၿပီး လုပ္လာၾကၿပီး အရည္အေသြးထက္
အေရအတြက္ကို ဦးစားေပးလာၾကတယ္။ အမွန္က အေရးႀကီးတဲ့ အရည္အေသြးဆိုတာကိုလည္း
ေမ့ေနၾကတယ္။ ရက္ကန္းလုပ္ငန္းေတြဆိုရင္လည္း အဲဒီလိုပဲ။ စား၀တ္ေနေရးအတြက္
အဓိကထားၿပီး အလုပ္လုပ္ေနၾကရတယ္" လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရက္ကန္း ရက္တတ္ေပမယ့္လည္း အရည္အေသြးထက္ အေရအတြက္ကို
ဦးစားေပးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပေဈးကြက္ဆိုတာလည္း ျဖစ္သင့္သေလာက္
မျဖစ္လာသလို ရက္ကန္းပညာကို တတ္တဲ့သူေတြအေနနဲ႔လည္း စား၀တ္ေနေရးအတြက္
ေဈးကြက္နည္း၊ ၀င္ေငြနည္းတဲ့ လက္မႈအတတ္ပညာေတြကို စြန္႔လႊတ္သြားၾကၿပီး တတ္ထားတဲ့
ပညာနဲ႔ မသက္ဆိုင္တဲ့ ေပၚပင္အလုပ္ေတြကိုပဲ လုပ္ကိုင္သူေတြ ရွိလာ ကတယ္လို႔ သူ႔အျမင္ကို
ေျပာျပပါတယ္။

အဲဒီလိုျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေတြ ရွိတာေၾကာင့္ သူ႔အေနနဲ႔ သူ႔လက္ေအာက္မွာ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့
ရက္ကန္းပညာရွင္ေတြကို အလုပ္သမားလို မဟုတ္ဘဲ မိသားစုဆန္ဆန္ပဲ ဆက္ဆံသလို
သူတို႔ေတြအတြက္လည္း ႏွစ္စဥ္လစာတိုးေပးတာ၊ အထည္အေရအတြက္အလိုက္ ခံစားခြင့္
ေပးတာ၊ က်န္းမာေရးအတြက္လည္း တစ္ႏွစ္ကို ႏွစ္ေခါက္ေလာက္ ေဆးစစ္ေပးတာေတြ
ျပဳလုပ္ေပးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အခုဆိုရင္ သူ႔အေနနဲ႔ ျမန္မာ့႐ိုးရာအ၀တ္အထည္နဲ႔ သဘာ၀ဆိုးေဆးအထည္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔
လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ခဲ့တာ ၁၀ ႏွစ္သက္တမ္းကို ေရာက္လာပါၿပီ။

ၿပီးေတာ့လည္း ႏို၀င္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကမၻာ့အမ်ဳိးသမီးစြန္႔ဦးတီထြင္လုပ္ငန္းရွင္
မ်ားေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ျမန္မာ့အမ်ဳိးသမီးစြန္႔ဦးတီထြင္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားေန႔မွာလည္း
ဂ်ာမနီအေျခစိုက္ GIZ (German Federal Enterprise for International Cooperation) က
ခ်ီးျမင့္တဲ့ "Accelerating Woman Entrepreneur" ဆိုတဲ့ ဆုကိုလည္း ရရွိခဲ့ပါေသးတယ္။

"၁၀ ႏွစ္ဆိုတဲ့ သက္တမ္းအတြင္းမွာ အလုပ္တစ္ခုတည္းကိုပဲ အာ႐ံုစိုက္ၿပီး ေစတနာပါ ပါတဲ့
အမ်ားေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လုပ္ခဲ့လို႔ ရတယ္လို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ ဒီလိုဆုရတဲ့အတြက္
ကြ်န္မအေနနဲ႔လည္း ေရွ႕ေလွ်ာက္ အလုပ္ဆက္လုပ္ဖို႔ အားအင္ေတြရတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး
ကြ်န္မအေနနဲ႔ အစိုးရဖြင့္ေပးထားတဲ့ ရက္ကန္းေက်ာင္း ၁၄ ေက်ာင္းစလံုးနဲ႔လည္း လက္တြဲ
သြားခ်င္တယ္။ ဒါမွ ဒီထက္ဒီဇိုင္းဆန္းေတြ ပိုၿပီးထုတ္လုပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ထင္တယ္" လို႔ ေျပာပါတယ္။

သူ႔ေျပာျပခ်က္အရ အစိုးရက ဖြင့္လွစ္ေပးထားတဲ့ ရက္ကန္းေက်ာင္းအေရအတြက္ စုစုေပါင္း
၁၄ ေက်ာင္းေလာက္ ရွိေပမယ့္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မသိၾကေသးသလို ေခတ္လူငယ္ေတြ
အေနနဲ႔လည္း ေနာက္ဆံုးေပၚ ဒီဇိုင္းေတြကို စိတ္၀င္စားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလိုေက်ာင္းေတြကို
သြားတက္ဖို႔ကိုလည္း စိတ္ပါ၀င္စားမႈ နည္းေနေသးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေျခာက္လနဲ႔ တစ္ႏွစ္ အစားအစားနဲ႔ ဖြင့္လွစ္ေပးထားတဲ့ အဲဒီေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြကို
ေနစရာေပး၊ ပညာအခမဲ့ သင္ေပးတဲ့အျပင္ လစဥ္တစ္လကို ၁၈,၀၀၀ လည္း ေထာက္ပံ့ေၾကးအျဖစ္
ေပးၿပီးေတာ့ အဲဒီေက်ာင္းက ဆင္းရင္လည္း ကိုယ္တိုင္ျပင္ပမွာ ရက္ကန္းပညာနဲ႔ ရပ္တည္လို႔
ရႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဒီအခ်က္ေတြကို သိတဲ့သူ ေတာ္ေတာ္နည္းသလုိ အစိုးရကလည္း အက်ယ္တ၀င့္
ေၾကညာတာမ်ဳိးလည္း မရွိေသးပါဘူးတဲ့။

ေနာက္ၿပီး ေဈးကြက္ခ်ဲ႕ထြင္မႈအရ အခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္းက Made in Myanmar 2 ဆိုၿပီး
႐ိုးရာအထည္နဲ႔ လက္မႈပစၥည္းျပပြဲေလးကို ျပဳလုပ္သြားသလို ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလတုန္း
ကလည္း Made in Myanmar ဆိုၿပီး ပထမဦးဆံုး ႐ိုးရာအထည္ျပပြဲကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

အသက္ ၄၃ ႏွစ္ဆိုတဲ့ အရြယ္အရ သူ႔အေနနဲ႔ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္၊ အလုပ္နဲ႔ မိသားစုအတြက္ပဲ
သူ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာမို႔လို႔ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
ျဖစ္မယ့္ အလုပ္ေတြကို လုပ္ခ်င္ေပမယ့္ အခ်ိန္အခါေပးရင္ေတာ့ သူ႔အေပၚ နားလည္မႈ
အျပည့္ေပးႏုိင္မယ့္ အမ်ဳိးသားနဲ႔အတူ မိသားစုဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကူးလည္း
ရွိပါေသးတယ္တဲ့။

ဒါေပမဲ့ ေလာေလာဆယ္ plan အရေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ ေညာင္ေရႊမွာ လုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္
ေတာင္ႀကီးက ရက္ကန္း ေက်ာင္းဆင္းအမ်ဳိးသမီး သံုးဦးနဲ႔ အတူ ရက္ကန္းရက္လုပ္
ျပသေရာင္းခ်ဖို႔ စတူဒီယို တစ္ခုကိုလည္း လုပ္ေဆာင္သြားမယ့္အျပင္ ေနာက္ႏွစ္ထဲမွာလည္း
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက Kanazawa ဆိုတဲ့ အႏုပညာတကၠသိုလ္မွာ သဘာ၀ဆိုးေဆးပညာကို
အဓိကထားၿပီးေတာ့ သြားေရာက္ သင္ၾကားသြားမွာပါ။

သုိ႔ေပမယ့္ မၾကာေသးခင္ကမွ သူ႔ facebook စာမ်က္ႏွာမွာ ေတြ႕ရတာကေတာ့
သူ ရက္ကန္းခတ္ေနတဲ့ ပံုနဲ႔အတူ သူ႔အနာဂတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခ်င္တဲ့ plan ကိုေတာ့
"စိမ္းစိမ္းစိုစိုနဲ႔ ျခံက်ယ္က်ယ္ထဲက ျပဴတင္းေပါက္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ အိမ္ေသးေသးေလးရဲ႕
အလင္းေရာင္ျပည့္၀ေနတဲ့ အခန္းထဲမွာ လွပၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ဒီဇုိင္းအသစ္ေတြ
ေအးေအးေဆးေဆး စဥ္းစားၿပီး ဒီလို ရက္ကန္းစင္ေလးနဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း အလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္။
အဲဒီ ျခံထဲက အသီး၊ အရြက္၊ အေခါက္ေတြနဲ႔ ဆိုးထားတဲ့ ခ်ည္ေတြနဲ႔ေပါ့" လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္