Monday, April 24, 2017

အႏုပညာကို ကန္႔သတ္ထားသင့္သလား

Gallery 65 မွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလက က်င္းပခဲ့တဲ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပြဲမွာ အႏုပညာရွင္ မအိက ခုလိုမ်ဳိး တင္ဆက္မႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေအာင္ခန္႔/ျမန္မာတိုင္း(မ္)Gallery 65 မွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလက က်င္းပခဲ့တဲ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပြဲမွာ အႏုပညာရွင္ မအိက ခုလိုမ်ဳိး တင္ဆက္မႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေအာင္ခန္႔/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

အႏုပညာရွင္ မအိက အမ်ဳိးသမီးေတြၾကံဳရတဲ့ လစဥ္ဓမၼတာဆိုတာ သဘာ၀ တရားတစ္ခုပဲဆိုတာကို
"Period" အမည္နဲ႔ အႏုပညာပါေဖာင္း မန္႔တစ္ခုကို ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလထဲမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က
Gallery 65 မွာ တင္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီပြဲမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္အစိတ္အပုိင္းအေၾကာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ဓမၼတာလာေၾကာင္း
ထုတ္ေျပာေလ့မရွိတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဓေလ့ကုိ က်န္းမာေရး႐ႈထာင့္ကေန တင္ျပခဲ့ၿပီး "အမ်ဳိးသမီးေတြ
ရာသီ လာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဇီ၀ျဖစ္စဥ္ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ၾကံဳရတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ အေျခအေနေတြကုိ
အမ်ဳိးသားေတြကုိ သိေစခ်င္လုိ႔ပါ"လုိ႔ မအိက ေျပာခဲ့ပါတယ္။

ျပည္တြင္းမွာ အမ်ဳိးသမီးအႏုပညာရွင္အေရအတြက္ မ်ားလာတာနဲ႔အတူ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ထုတ္ေဖာ္
ျပသလာၾကတဲ့ တင္ဆက္မႈေတြထဲမွာ မအိရဲ႕ အင္စေတာ္ေလးရွင္းတင္ဆက္မႈဟာ
ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ အေျခအေန နဲ႔ အခြင့္အေရး ခြဲျခားခံရမႈေတြကို ထင္ဟပ္တဲ့
လက္ရာတစ္ခုအျဖစ္ လူအမ်ားရဲ႕ စိတ္၀င္စားမႈကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။

အမ်ဳိးသမီး ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ စိန္ေခၚမႈေတြ၊ ခြဲျခားခံရမႈေတြကုိ ဆန္႔က်င္မႈေတြနဲ႔
အႏုပညာဖန္တီးရာမွာ ကုိယ္ပိုင္ရပ္တည္ခ်က္ေတြအတြက္ ဦးေဆာင္တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့
အမ်ဳိးသမီး အႏုပညာရွင္ႀကီးေတြအတြက္ မ်ဳိးဆက္သစ္အမ်ဳိးသမီးငယ္ေတြက အႏုပညာနဲ႔
ဆက္လက္ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပန္းခ်ီ၊ ဓာတ္ပုံ၊ ကဗ်ာနဲ႔ တင္ဆက္မႈေတြကို မာတီမီဒီယာအျဖစ္ ရသေပၚလြင္ေအာင္ ဖန္တီးရာမွာ
နာမည္ေက်ာ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ ျဖဴမြန္က အမ်ဳိးသမီး ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ ရပ္တည္မႈနဲ႔
ေနရာအတြက္ ဦးေဆာင္ႀကိဳးပမ္းသူတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္က စတင္ခါ အမ်ဳိးသမီးအႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ သီးသန္႔အႏုပညာျပပြဲ Blue Wind
Multimedia အႏုပညာပြဲေတာ္ကုိ စီစဥ္ခဲ့သူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွာ ဇာတိၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ စစ္ကုိင္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ကသာၿမိဳ႕မွာ ပန္းခ်ီပညာကုိ
စတင္သင္ယူခဲ့ေပမယ့္ ဆက္သြယ္ရခက္ခဲတဲ့ ေက်းရြာတစ္ရြာျဖစ္တာေၾကာင့္ ေလ့လာစရာ
ပန္းခ်ီစာအုပ္အနည္းငယ္သာ ရွိခဲ့ၿပီး သူ႔ဆရာ ပန္းခ်ီ ကသာဘေသာင္းကလြဲရင္ တစ္ရြာလုံးမွာ
ပန္းခ်ီ အႏုပညာရွင္မရွိခဲ့ဘူးလုိ႔ ေဒၚျဖဴမြန္က ေျပာပါတယ္။

"ဆရာ ကသာဘေသာင္းဆီက impression နဲ႔ expression ကုိ သင္ယူခဲ့ရၿပီး ဆရာကေတာ့
ကန္႔သတ္မႈမရွိတဲ့ အႏုပညာအတြက္ ေလ့လာမႈ အသစ္ေတြဆက္လုပ္ဖုိ႔၊ ေလ့က်င့္ဖုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္
ေျပာခဲ့တယ္"လုိ႔ အသက္ ၅၃ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ေဒၚျဖဴမြန္က ေျပာပါတယ္။

အထက္တန္းေအာင္ျမင္ၿပီး မႏၲေလးတကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ အရင္က
လက္လွမ္းမမီခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီအႏုပညာေတြေလ့လာဖုိ႔ ကာလတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕
ပန္းခ်ီဆရာမေတြအေပၚ အထင္ျမင္ေသးမႈေတြကုိ စတင္ရင္ဆုိင္ခဲ့ရပါတယ္။

"ယဥ္ေက်းမႈေဘာင္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆရာမေတြကုိ ဘ၀တူပန္းခ်ီဆရာေတြကေတာင္
အေရာတ၀င္မေနခဲ့ၾကဘူး။ အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ သတ္မွတ္ထားသလုိျဖစ္တဲ့ စည္းကမ္းေတြကုိ
ေဖာက္ဖ်က္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကတဲ့ ေပါ့ပ်က္ပ်က္မိန္းကေလးေတြအျဖစ္ပဲ အျမင္မွားခဲ့ၾကတယ္"လုိ႔
ေဒၚျဖဴမြန္က ေျပာပါတယ္။

နာမည္ေက်ာ္ ေလာကနတ္ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ဖန္တီးသူ ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္။ ေအာင္ခန္႔/ျမန္မာတိုင္း(မ္)နာမည္ေက်ာ္ ေလာကနတ္ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ဖန္တီးသူ ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္။ ေအာင္ခန္႔/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

အဲဒီလုိ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားပန္းခ်ီ ဆရာေတြကလည္း
မလႊဲေရွာင္သာစြာဘဲ အမ်ဳိးသမီးပန္းခ်ီဆရာမေတြကုိ လက္တြဲေခၚဖုိ႔ ျငင္းဆန္ခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။

"ပန္းခ်ီဆရာေတြ အုပ္စုလုိက္ ေအာက္ဒုိးထြက္ေရးၾကရင္ ကုိယ္မေရးဖူးတဲ့ ျမင္ကြင္းသစ္ေတြ
သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္က အႏုပညာသစ္ေတြအတြက္ ကြ်န္မလည္း အရမ္းလုိက္ခ်င္ခဲ့တယ္။
ပန္းခ်ီေရးရင္း ရွင္တုိ႔ အရက္ ေသာက္တတ္ၾကေပမယ့္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး၊ လုိက္ခြင့္ပဲ
ေပးပါဆုိတာေတာင္ အမ်ဳိးသမီးေတြပါလာရင္ စိတ္႐ႈပ္ၿပီး မလုိလားအပ္တဲ့ ျပႆနာ ေတြေပၚလာမွာ
စုိးတာေၾကာင့္ လုိက္ခြင့္မျပဳခဲ့ၾကဘူး"လုိ႔ ေဒၚျဖဴမြန္က ေျပာျပပါတယ္။

"ယဥ္ေက်းမႈ စည္းကမ္းခ်က္ေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံက အမ်ဳိးသမီး အႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ တကယ့္
ျပႆနာတစ္ရပ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ထုိးေဖာက္ဖုိ႔ မႀကိဳးစားရင္ အႏုပညာရွင္မျဖစ္ဘဲ သာမန္အိမ္ရွင္မတစ္ေယာက္ပဲ
ျဖစ္သြားတတ္တယ္"လုိ႔လည္း သူက ထပ္ေျပာပါတယ္။

အႏုပညာရွင္အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ ဘယ္လုိပဲ စိတ္မခ်မ္းသာစရာ ဖိႏွိပ္မႈေတြရွိခဲ့ပါေစ၊
လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံတကာ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔အတူ ေဆြးေႏြးႏုိင္တဲ့ အႏုပညာ
အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲေတြ က်င္းပႏုိင္တဲ့အထိ တုိးတက္မႈရလာၿပီျဖစ္ပါတယ္။

"အရင္က သတ္မွတ္ထားခဲ့ၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈမူေဘာင္ေတြေအာက္ကေန ႐ုန္းထြက္ဖို႔ ကြ်န္မတုိ႔
ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္၊ အခုႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အႏုပညာေတြ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့
စိတ္ဖိစီးမႈက ေလ့လာႏုိင္စြမ္းေပၚ မူတည္လာတာပါပဲ။ ကြ်န္မတုိ႔မွာ ပန္းခ်ီအႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
လုံေလာက္တဲ့ ေလ့လာစရာခုထိ မရွိေသးဘူး"လုိ႔ ေဒၚျဖဴမြန္က ေျပာပါတယ္။

Art in Myanmar ပန္းခ်ီမဂၢဇင္းရဲ႕ ထုတ္ေ၀သူ၊ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာမ ေဒၚခင္သန္းျဖဴက
၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားက ရန္ကုန္တကၠသုိလ္တက္ေနရင္း ညေက်ာင္းမွာ ပန္းခ်ီပညာသင္ယူဖုိ႔
မိဘအသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ခဲ့ရသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။

"အဲဒီအခ်ိန္က ပန္းခ်ီဆရာေတြေတာင္ ၀င္ေငြမမွန္လုိ႔ အထင္ေသးခံ ေနၾကရတဲ့အေနအထားဆုိေတာ့
ပန္းခ်ီသင္တန္းတက္တယ္ဆုိတာ အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ အလုပ္ေတြလုိ႔ လူတုိင္းလုိလုိက ထင္ပါတယ္။
အမ်ဳိးသမီးဆုိေတာ့ ပိုဆုိးေရာေပါ့၊ ေယာက်္ားေတြတ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔ ပန္းခ်ီအတူေရးၾကဖုိ႔ ဘယ္အမ်ဳိးသမီးကုိမွ
ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ခြင့္မျပဳခဲ့ၾကပါဘူး"လုိ႔ ေဒၚခင္သန္းျဖဴက ေျပာျပပါတယ္။

ခရီးထြက္ရင္း ပန္းခ်ီေရးတဲ့ ဓေလ့ကုိ အမ်ဳိးသမီးေတြ မပါ၀င္ရဆုိတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ အထင္ေသး
တားျမစ္မႈေတြကုိ ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာမ မသိဂႌနဲ႔ နန္းနန္း တုိ႔အျပင္ သူမတူတဲ့ လက္ရာေတြနဲ႔
ရပ္တည္ခ်က္ခုိင္မာခဲ့ၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီး ပန္းခ်ီပညာရွင္ ေဒၚတင္တင္စန္း၊ ေဒၚခင္ျမင့္ျမင့္နဲ႔ ေဒၚႏြဲ႔ႏြဲ႔ရည္
တုိ႔ဟာ လက္ရွိမွာ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္တဲ့ ေဒၚခင္သန္းျဖဴရဲ႕ ေလးစားအားက်ရတဲ့
အမ်ဳိးသမီးအႏုပညာရွင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

"ကုိယ္စြဲလမ္းတဲ့ ပန္းခ်ီအႏုပညာကုိ ဘယ္သူတားတား ဆက္လုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဇီ၀ေဗဒမွာ သင္ရတဲ့
ဆဲလ္ေတြနဲ႔ ဗုိင္းရပ္စ္ေတြကေတာ့ စာက်က္ရင္း အျမဲေရးျဖစ္၊ အခန္းထဲက သူငယ္ခ်င္းေတြကုိလည္း
ေရးဆြဲေပးခဲ့ရင္း ပုံေရးရတာ ႀကိဳက္သထက္ ႀကိဳက္လာပါတယ္"လုိ႔ ေဒၚခင္သန္းျဖဴက ေျပာပါတယ္။

အဲဒီေခတ္က ပန္းခ်ီခ်စ္သူတုိင္းရဲ႕ လက္ထဲမွာ ရွိတတ္တဲ့ ပုံတူပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္း စာအုပ္ထဲက
နာမည္ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ ပုံတူေတြကုိ ထပ္ကာထပ္ကာ ကူးေရးက်င့္ခဲ့ေပမယ့္
ေနာက္ပုိင္းမွာ realism ကုိသာ အားသာခဲ့ၿပီး ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ ပထမဆုံး တစ္ကုိယ္ ေတာ္ပန္းခ်ီျပပြဲကုိ
က်င္းပႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။

လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ က်ား၊ မ ခြဲျခားခံရမႈေတြကုိ ရဲရဲတင္းတင္း ဆန္႔က်င္ၿပီး ကုိယ္ယုံၾကည္တဲ့
အႏုပညာကုိ ေရးဆြဲပုံေဖာ္ရဲၾကတဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးအႏုပညာရွင္ေတြ အမ်ားအျပားေပၚထြက္လာၿပီလို႔
သူက ဆုိပါတယ္။

"အရင္က အမ်ဳိးသမီးအႏုပညာရွင္ေတြက တစ္ခုခုေရးခ်င္ရင္ေတာင္ ယဥ္ေက်းမႈအရ
အဆင္ေျပပါ့မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေရးၿပီးရင္ ပတ္၀န္းက်င္က ၀ုိင္း႐ႈတ္ခ်တဲ့ ဖိစီးမႈေတြရွိခဲ့ၾကေတာ့
ကုိယ္ပိုင္အေတြးအေခၚေတြကုိ ဖန္တီးမျပႏုိင္ၾကဘူး၊ အခုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကြာသြားပါၿပီ"လုိ႔
ေဒၚခင္သန္းျဖဴက ေျပာပါတယ္။

ေဒၚခင္သန္းျဖဴကို သူ႔လက္ရာ ပန္းခ်ီကား မ်ားႏွင့္အတူ ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု - ေပးပို႔ေဒၚခင္သန္းျဖဴကို သူ႔လက္ရာ ပန္းခ်ီကား မ်ားႏွင့္အတူ ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု - ေပးပို႔

ဒါေပမဲ့လည္း အမ်ဳိးသမီးအႏုပညာရွင္ေတြ ၾကံဳေတြ႕႔ရတဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြ ထဲက တခ်ဳိ႕ကေတာ့
လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ၾကံဳေတြ႕ေနရဆဲပါပဲ။

"အိမ္ရွင္မေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့အေတြးက အမ်ဳိးသမီး တိုင္းမွာရွိတတ္ၾကေတာ့
အိမ္မႈကိစၥေတြကုိ မလစ္ဟာေအာင္ ျဖည့္ဆည္းရင္း ကုိယ္၀ါသနာပါတဲ့ အႏုပညာကုိ ပုံေဖာ္ရင္း
ပန္းခ်ီဆရာေတြထက္ ပန္းခ်ီဆရာမေတြက ပုိပင္ပန္းတတ္ၾကပါတယ္"လုိ႔ ေဒၚခင္သန္းျဖဴက
ေျပာပါတယ္။

ေဒၚခင္သန္းျဖဴ  ေလးစားအတုယူရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာမႀကီး ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ ရည္က ဒီႏွစ္ဆုိရင္ ၇၆ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ အင္ဒိုနီးရွားသံ႐ုံးမွာ အႏုပညာနဲ႔ ဘာသာေရး ဆရာမ အျဖစ္ စာသင္ေပးေနသလုိ အိမ္မွာ
ကေလးပန္းခ်ီအတြက္ သင္တန္းမ်ားစြာ ပုိ႔ခ်ေနသူတစ္ေယာက္ပါ။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလထဲမွာလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံက အမ်ဳိးသမီး ပန္းခ်ီဆရာမ ၁၃၂ ေယာက္ပါ၀င္တဲ့
ပန္းခ်ီအႏုပညာ ျပပြဲႀကီးကုိ ဦးေဆာင္စီစဥ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။

ပန္းခ်ီဆရာမေတြရဲ႕ ငယ္ဘ၀အတုိင္း ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္မွာလည္း ေက်ာင္းက ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေတြမွာ
အျပည့္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ကာတြန္းေတြ၊ ပန္းခ်ီ ေတြ တစ္ပုံတစ္ပင္ပုိင္ဆုိင္ခဲ့ပါတယ္။

တျခား ပန္းခ်ီဆရာမေတြ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ စိန္ေခၚမႈေတြအတုိင္း ပန္းခ်ီေက်ာင္းကုိ အတုိက္အခံျပဳ
တက္ေရာက္ႏုိင္ခဲ့သူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

"လူတုိင္းက အမ်ဳိးသမီးေတြအိမ္အလုပ္ပဲ ႏုိင္ေအာင္လုပ္သင့္တယ္လုိ႔ ေျပာေနၾကေပမယ့္
တကယ္တမ္း အျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြက မ်ားသထက္မ်ားလာၾကၿပီ။
ပန္းခ်ီဆရာမ အပါအ၀င္ အင္ဂ်င္နီယာ၊ ေက်ာင္းဆရာမ၊ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း၊ ေဈးသည္စတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ
ရွိေနတာပဲ။ သူတုိ႔က ယဥ္ေက်းမႈအရလည္း အိမ္အလုပ္ေတြ ၿပီးေအာင္လုပ္ၾက၊ သားသမီးေတြကုိ
ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးတဲ့ မိခင္တာ၀န္ေတြ ေက်ၾကရပါတယ္"လုိ႔ ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္က ေျပာပါတယ္။

ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္က သူ႔ပတ္၀န္းက်င္က အရာ၀တၳဳေတြကုိ ေရေဆး၊ ဒါမွမဟုတ္ အက္ခ႐ုိင္းလစ္နဲ႔
အေရာင္စုိစုိ သက္ၿငိမ္ပန္းခ်ီေတြ ဖန္တီးရတာ သေဘာက်တာေၾကာင့္ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္က အရာေတြက
သူဖန္တီးတဲ့ ပန္းခ်ီကားမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရပါတယ္။

မေလးရွားႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပလ်က္ရွိသည့္ အႏုပညာျပပြဲတစ္ခုကို တက္ေရာက္ေနသည့္ ေဒၚျဖဴမြန္။ ဓာတ္ပံု - ေပးပို႔မေလးရွားႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပလ်က္ရွိသည့္ အႏုပညာျပပြဲတစ္ခုကို တက္ေရာက္ေနသည့္ ေဒၚျဖဴမြန္။ ဓာတ္ပံု - ေပးပို႔

"ကြ်န္မ အမ်ဳိးသားကလည္း ပန္းခ်ီဆရာပါပဲ။ ကြ်န္မတုိ႔ လက္ထပ္ၿပီးစ တစ္ညေနမွာ အလုပ္ကိစၥနဲ႔
သူအျပင္သြားေနခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္မက ထမင္းအုိးခ်က္ဖုိ႔ မီးဖုိေပၚတင္ၿပီး ျပင္ဆင္ထားခဲ့တာေပါ့။
မီးေတာက္ လာေတာ့ ထုိင္ေနရင္း ဗီ႐ိုေပၚကို အၾကည့္ေရာက္၊ လက္ဖြဲ႕ရထားတဲ့
ေလာကနတ္႐ုပ္တုေလးကုိေတြ႕၊ အဲဒီအခ်ိန္ ေလာကနတ္႐ုပ္ေလးကုိ ၾကည့္ရင္း စိတ္မထိန္းႏုိင္ေအာင္
ပန္းခ်ီေရးခ်င္လာမိတယ္" လုိ႔ ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္က ဆုိပါတယ္။

ခ်က္ခ်င္းပန္းခ်ီပစၥည္းေတြခ်ရင္း ေလာကနတ္႐ုပ္ကုိ စိတ္၀င္တစား ပုံတူေရးခဲ့တာ ခင္ပြန္းသည္
အိမ္ျပန္ေရာက္ခ်ိန္မွ ပန္းခ်ီကား လက္စသတ္ရင္း လက္ရာကုိၾကည္ႏူးခ်ိန္မွ ထမင္းအုိးကုိ
သတိရပါေတာ့တယ္။

"ထမင္းအုိးကုိ အျမန္လွည့္ၾကည့္ေတာ့ ထမင္းရည္ေတြလည္း မီးဖုိတစ္ခုလုံးညစ္ပတ္၊ မီးလည္းၿငိမ္း၊
အဲဒီညက ညစာအျပင္မွာပဲ စားခဲ့ရပါတယ္။ အမွတ္တရျဖစ္တာက အဲဒီ ေလာကနတ္
ပန္းခ်ီကားေလးကုိ ပုံႏွိပ္တုိက္တစ္ခုက ျပကၡဒိန္႐ိုက္ဖုိ႔လာေျပာရင္း တစ္ႏုိင္ငံလုံး ကုိယ့္လက္ရာ
ေလာကနတ္ပန္းခ်ီကားေတြကုိ အႀကိဳက္ေတြ႕ၾကတာပါ"လုိ႔ ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္က ေျပာပါတယ္။

ပန္းခ်ီေက်ာင္းမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ ဆရာမအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး ပန္းခ်ီဆရာမမ်ားစြာ
ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာမႀကီး ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္က ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အႏုပညာတကၠသုိလ္မွာ
ပန္းခ်ီေက်ာင္းတက္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြမ်ားလာတာ အလြန္ၾကည္ႏူးမိပါတယ္တဲ့။

"အမ်ဳိးသမီး အႏုပညာရွင္ငယ္ေလးေတြ ဖန္တီးမႈအသစ္ေတြအတြက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္
ပုံေဖာ္ႏုိင္ၾကတာ အလြန္ၾကည္ႏူးဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ အမ်ားစုက ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့
စိန္ေခၚမႈ ေတြၾကံဳေနရဆဲေပမယ့္ အရင္ကထက္ ပုိေကာင္းတဲ့ အႏုပညာတင္ဆက္မႈေတြ
ဖန္တီးႏုိင္ၾကမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္"လုိ႔ ေဒၚႏြဲ႕ႏြဲ႕ရည္က ေျပာပါတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္