စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ ဦး၀င္းေဖ ေျပာတဲ့ အႏုပညာဆုိတာ

ရန္ကုန္ျပခန္းမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈ ရက္ကေန ၂၁ ရက္အထိ က်င္းပခဲ့တဲ့ '၀င္းေဖ၏ အတၱေနာမတိမ်ား' ျပပြဲမွာ ခ်ိတ္ဆြဲျပသခဲ့တဲ့ ဆရာ၀င္းေဖရဲ႕ လက္ရာပန္းခ်ီကားတစ္ကား ျဖစ္ပါတယ္။ သီရိလူ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ရန္ကုန္ျပခန္းမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈ ရက္ကေန ၂၁ ရက္အထိ က်င္းပခဲ့တဲ့ '၀င္းေဖ၏ အတၱေနာမတိမ်ား' ျပပြဲမွာ ခ်ိတ္ဆြဲျပသခဲ့တဲ့ ဆရာ၀င္းေဖရဲ႕ လက္ရာပန္းခ်ီကားတစ္ကား ျဖစ္ပါတယ္။ သီရိလူ/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

"ပန္းခ်ီေရးတယ္၊ ပန္းခ်ီအေၾကာင္းေတြ ေတြးတယ္၊ ပန္းခ်ီအေၾကာင္းေတြ ဖတ္တယ္၊ ပန္းခ်ီအေၾကာင္း
ေတြလည္း ျငင္းခံုတယ္၊ တစ္ခါတေလက်ရင္ ထ႐ိုက္ရမတတ္အထိ ျငင္းခံုတယ္"ဆုိတဲ့ အႏုပညာနဲ႔
ပတ္သက္ရင္ အင္မတန္မွ ပြင့္လင္းျပတ္သားလွတဲ့ ကာတြန္းဆရာ၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ အယ္ဒီတာ၊
ေရဒီယုိအယ္ဒီတာ၊ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦး၀င္းေဖဆီကို သူ႔ရဲ႕တစ္ကိုယ္ေတာ္ျပပဲြတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳလုိ႔
ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။

အသက္ ၈၂ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီးဦး၀င္းေဖ ဟာ က်န္းမာေရးသိပ္အေကာင္းႀကီး မဟုတ္လွေပမဲ့
သူျမတ္ႏုိးတဲ့ပန္းခ်ီကို ေရးဆဲြဖန္တီးဖို႔ ခြန္အားေတြ ရွိေနေသးသလို သူ႔အႏုပညာအေတြ႕အၾကံဳနဲ႔
အယူအဆေတြကိုလည္း ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ တိက်ျပတ္သားစြာ ေျပာေနႏုိင္ပါေသးတယ္။

"အႏုပညာဆုိတာ ႏုနယ္တဲ့ပညာလုိ႔ ထင္ၾကတယ္။ အႏုပညာဆုိတာ ႏူးညံ့တယ္ဆုိတဲ့
စာလံုးကလာတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏူးညံ့တဲ့ကိစၥေတြလုပ္တဲ့အတြက္ အႏုပညာလုိ႔ မွားယြင္းၿပီး
ေတြးတာေတြ အရမ္းမ်ားတယ္။ အႏုပညာဆုိတာ 'အႏုသရကိေလသာ' ဆုိတဲ့ သေဘာ ပါဠိကေန
လာတယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့၊ တပ္မက္တဲ့သေဘာတရားရွိတယ္။ အမွန္ေတာ့ အႏုပညာဆုိတာ ကတာ၊
ဆုိတာ၊ တီးမႈတ္တာျဖစ္ျဖစ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တာျဖစ္ျဖစ္၊ ပန္းခ်ီေရးတာျဖစ္ျဖစ္၊ ပန္းပုထုတာျဖစ္ျဖစ္
အားလံုးက အႏုသရကိေလသာက လာတာပဲ။ အႏုပညာမွာ ဖန္တီးသူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕
ပုဂၢလိကအယူအဆနဲ႔ တပ္မက္တဲ့ ေလာဘ အႏုသရကိေလသာေတြ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
အႏုပညာတဲ့။ ဒါေလးလည္း သိေစခ်င္ပါတယ္"လုိ႔ အစခ်ီကာ အႏုပညာဆုိတာ ဘယ္က
ဆင္းသက္လာတယ္ဆုိတာ နားလည္မႈမလြဲေအာင္ ေျပာျပသလုိ အမ်ားအားျဖင့္ အႏုပညာဆုိတာ
ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕မႈကလာတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆေနမႈနဲ႔ လဲြမွားမႈတခ်ဳိ႕ကိုလည္း ရွင္းျပပါတယ္။

"အႏုပညာဆုိရင္ လူေတြက ႏုတဲ့၊ သိမ္ေမြတဲ့ ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပညာလုိ႔ ထင္တာဟာ
လဲြမွားေနၿပီး လဲြမွားမႈရဲ႕ ေနာက္ဆက္တဲြအေနနဲ႔ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ၊ အားထုတ္မႈေတြ၊
အဓိပၸာယ္ နားလည္မႈေတြ လဲြကုန္တယ္။ အႏုပညာသည္ဆုိၿပီးေတာ့ မင္းဟာ ၾကမ္းလိုက္တာကြာ
ဆုိၿပီးျဖစ္ကုန္တယ္။ အဲဒီေတာ့ လူၾကမ္းလုပ္တဲ့ လူေတြက အႏုပညာနဲ႔ မဆုိင္တဲ့သူေတြ
ျဖစ္ကုန္တယ္။ သူတုိ႔လည္း အႏုပညာသည္ပဲ။ ႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေလဟန္ လုပ္ျပရတာ။
အႏုပညာမွာ အဲဒီအတုိင္း အမ်ားႀကီးပဲ။ အႏုပညာဆုိတာ တစ္ခါတေလ လူသတ္ေနသလုိပဲတဲ့။
မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ႏုနယ္တာေတြ မ်ားပါတယ္"လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ၀ါသနာႀကီးလွတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕အေဖက အဆုိ၊ အတီး၊ ပန္းခ်ီစတဲ့ အႏုပညာ
အလုပ္ေတြကို ဆရာႀကီးတုိ႔ ေမာင္ႏွမ အားလံုးကို သံုး၊ ေလးတန္းေရာက္တဲ့အထိ ၀ါသနာပါပါ မပါပါ
သင္ယူေလ့လာေစခဲ့ပါတယ္တဲ့။

ဆရာႀကီးကေတာ့ ေမာင္ႏွမေတြထဲကမွ အႏုပညာကို ၀ါသနာပါလွ သူမို႔ အခုလုိ စြယ္စံုရ
အႏုပညာရွင္ႀကီး ဦး၀င္းေဖရယ္ လုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။

အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြကို မ်ဳိးစံုျပဳလုပ္ခဲ့ေပမဲ့ အသက္အရြယ္ရလာတာနဲ႔အမွ် ဆရာ ဦး၀င္းေဖဟာ
ပန္းခ်ီေရးဆြဲရတာကို ပိုလို႔ဈာန္၀င္စား လာပံုရပါတယ္။

အခုလတ္တေလာ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈ ရက္ကေန ၂၁ ရက္အထိ ရန္ကုန္ျပခန္းမွာ ျပသသြားတဲ့
'၀င္းေဖ၏ အတၱေနာမတိမ်ား'လုိ႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ျပပဲြမွာေတာ့ ေလးေပပတ္လည္
Abstract ကားေပါင္း ၂၅ ကားကို ျပသခဲ့ၿပီး ကားအားလံုးဟာ 'အတၱေနာမတိမ်ား'ဆုိတဲ့
ပါဠိစကားအနက္အဓိပၸာယ္အတိုင္း ဆရာႀကီးရဲ႕ကုိယ္ပိုင္အေတြး၊ ကိုယ္ပုိင္အျမင္၊ ကိုယ္ပိုင္
အယူအဆေတြနဲ႔ သူ႔အႀကဳိက္ေတြအတုိင္းသာ ဖန္တီးေရးဆဲြထားတဲ့ကားေတြကို ျပသခဲ့တာ
ျဖစ္ပါတယ္။

"အႏုပညာသည္မွန္ရင္ နိမ့္တာ၊ ျမင့္တာ၊ နည္းတာ၊ မ်ားတာ၊ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာ
အပထားၿပီးေတာ့ အေျမာက္အျမားက အႏုပညာဖန္တီးသူရဲ႕ 'အတၱေနာမတိ' ေတြ၊
ကိုယ္ပိုင္အယူအဆေတြ၊ သူ႔အႀကဳိက္ေတြခ်ည္းပဲ။ အႏုပညာစစ္ေလ အတၱေနာမတိက မ်ားေလပဲ။
အယူအဆက ကြ်န္ေတာ့္ အယူအဆ မဟုတ္ဘူး။ အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ခဲြျခမ္းေ၀ဖန္တဲ့
ပညာရွင္ေတြရဲ႕အဆုိပဲ။ အႏုပညာဆုိတာဟာ အလြန္ပုဂၢလိက ဆန္တယ္တဲ့။ အႏုပညာဆုိတာ
အႏုပညာရွင္ရဲ႕ ပုဂၢလိက အယူအဆက အဆံုးအျဖတ္ျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာ၊
မွန္တာ၊ မမွန္တာနဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူး။ ဒါက ကမၻာ့အႏုပညာ ခဲြျခမ္းေ၀ဖန္တဲ့ ပညာရွင္ေတြရဲ႕
အယူအဆတစ္ခုပဲ။ ဗမာျပည္က ဒါမ်ဳိးေတြကို စိတ္၀င္စားမႈနည္းတယ္"လုိ႔ ဆရာႀကီက ဆုိပါတယ္။

ျပပြဲရဲ႕အမည္ကို အဂၤလိပ္လုိ "Win Pe's Abstractions" လုိ႔ ေခါင္းစဥ္ေပးထားၿပီး ျမန္မာလုိ
'၀င္းေဖ၏ အတၱေနာမတိမ်ား'လုိ႔ ေပးထားတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လည္း ဆရာႀကီးက
ေသခ်ာရွင္းျပပါတယ္။

"အဂၤလိပ္လုိက Win Pe's Abstractions လုိ႔ ေပးထားၿပီး ျမန္မာလုိမွာက '၀င္းေဖ၏
အတၱေနာမတိမ်ား' လုိ႔ ေပးထားတာက Abstractions ဆိုတာကုိ 'အတၱေနာမတိမ်ား' လုိ႔
ဘာသာျပန္သလားလုိ႔ ျဖစ္ေနၾကျပန္ေရာ။

Abstractions ဆိုတာကုိ အတၱေနာမတိမ်ားလုိ႔ ဘာသာျပန္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အတၱေနာမတိမ်ားက
ဘာအဓိပၸာယ္လဲဆုိ ၀င္းေဖ၏ ကိုယ္ပုိင္ အယူအဆမ်ားတဲ့။ မွားခ်င္မွားမယ္။ မွန္ခ်င္မွန္မယ္။
ေကာင္းခ်င္ေကာင္းမယ္။ မေကာင္းခ်င္လည္း မေကာင္းဘူးေပါ့ေလ။ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္မယ္။

ဒါေပမဲ့ ဒါေတြက ၀င္းေဖရဲ႕ အယူအဆေတြပါပဲ။ အတၱေနာမတိဆုိတာ နာမည္ႀကီး ပါဠိစာလံုးပဲ။
အတၱေနာမတိဆုိတာ ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ရွင္းလင္းဘာသာျပန္တဲ့အခ်ိန္မွာ
ဘာသာေရးပညာရွင္ေတြရွိတယ္။ သူတုိ႔မွာ ကိုယ္ပုိင္အေတြးေတြ၊ ကိုယ္ပုိင္အျမင္ ေတြရွိလာရင္ '
သည္ကား ကြ်ႏု္ပ္၏ အတၱေနာမတိသာ ျဖစ္၏'လုိ႔ ဘာသာျပန္တတ္ၾကတယ္"လို႔ ဆိုပါတယ္။

ပန္းခ်ီေလာကသားေတြရဲ႕အဆိုအရ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီရဲ႕ ပထမမ်ဳိးဆက္က ဗဂ်ီေအာင္စိုးနဲ႔ မႏၲေလးက
ဦးခင္ေမာင္(ဘဏ္) တုိ႔ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ မ်ဳိးဆက္ကိုေတာ့ ေပၚဦးသက္၊ ၀င္းေဖ၊ ခင္ေမာင္ရင္ ဆုိၿပီး
သတ္မွတ္ၾကတာမုိ႔ ဆရာႀကီးဦး၀င္းေဖဟာ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီရဲ႕ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ထဲက သက္ရွိထင္ရွား
ေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့ ပညာရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ ဆုိရင္လည္း မမွားပါဘူး။

ဦး၀င္းေဖကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၆ ရက္က ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေနအိမ္တြင္ ေတြ႕ရစဥ္။ ေအာင္ေဌးလႈိင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ဦး၀င္းေဖကို ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၆ ရက္က ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေနအိမ္တြင္ ေတြ႕ရစဥ္။ ေအာင္ေဌးလႈိင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

"ဒီငါးေယာက္လက္ထက္မွာ ဗမာျပည္ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီက သိပ္ခက္ခဲတယ္။ ေဘးက ပရိသတ္မေျပာနဲ႔
ပန္းခ်ီဆရာအခ်င္းခ်င္းၾကားမွာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ရန္မ်ားတယ္။ 'ဒီလူေတြဟာ ပန္းခ်ီေလာကကုိ
ဖ်က္ဆီးတာလားဆုိၿပီး အဓိပၸာယ္မရွိတာေတြ လုပ္တယ္'ဆုိၿပီး ေတာ္ေတာ္ကိုအႏၲရာယ္ႀကီးတယ္။
ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္၊ ၄၀ နီးပါးကို အၿငိဳျငင္ခံရတယ္။ ဘယ္တုိင္းျပည္မွာမဆုိ ထံုးတမ္းစဥ္လာ
အေတြးအေခၚ ရိွတဲ့သူနဲ႔ ေခတ္သစ္အေတြးအေခၚရွိတဲ့ သူနဲ႔က အျမဲျပႆနာရွိတတ္တယ္"လုိ႔
သူျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီေခတ္အစပိုင္းကာလကို ေျပာျပပါတယ္။

ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီေလာကရဲ႕ ဒုတိယေျမာက္မ်ဳိးဆက္အျဖစ္ ရဲရဲေတြး ရဲရဲေရးထားတဲ့ Abstract
ပန္းခ်ီကားေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာဖန္တီးခဲ့သူ တစ္ဦးအေနနဲ႔ Abstraction နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မွားယြင္းစြာ
သံုးႏႈန္းေနၾကတဲ့ ျမန္မာအသံုးအႏႈန္းေတြကိုလည္း မသံုးသင့္ေၾကာင္း ျပတ္ျပတ္သားသား
ေျပာပါတယ္။

"Abstraction ဆုိတာ အန္ကယ္တုိ႔ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဖန္တီးေရးဆဲြခဲ့ၾကတာ။ Abstract Art
ဆုိတာကုိ စိတၱဇပန္းခ်ီလုိ႔ ျပန္တယ္။ အန္ကယ္တုိ႔က ငယ္ငယ္ကတည္းက သေဘာမတူဘူး။
Abstract (N) စိတၱဇနာမ္လုိ႔ သဒၵါၾကမ္းမွာ ဘာသာျပန္ခဲ့တဲ့အတြက္ Abstract Art ကိုလည္း
စိတၱဇပန္းခ်ီလုိ႔ ဘာသာျပန္လိုက္ပံုရတယ္။ ဘယ္သူဘယ္၀ါလုိ႔ေတာ့ မေျပာလုိဘူး။ စိတၱဇပန္းခ်ီလုိ႔
ျပန္လိုက္တဲ့အတြက္ စဥ္းစားေတြးေခၚတဲ့သူကို အမွားမွားအယြင္းယြင္း အဓိပၸာယ္ေတြျဖစ္ေစတယ္။
စိတၱဇဆုိတာကို အမ်ားသိတာ အ႐ူးလုိ႔သိၾကတဲ့အတြက္ အ႐ူးပန္းခ်ီလုိ႔ေျပာတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္
ဒီပန္းခ်ီကို အေလးအနက္စဥ္းစားဖုိ႔ ခက္သြားတယ္။ အေတာ္ကို ခြက်တယ္။ တကယ္တမ္းက်
ဒီပန္းခ်ီဟာ အ႐ူးပန္းခ်ီ လည္းမဟုတ္ဘူး၊ အဓိပၸာယ္မရွိတဲ့ ပန္းခ်ီလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ စိတၱဇပန္းခ်ီဆုိတဲ့
စကားလံုးမ်ား သံုးခ်င္ရင္လည္း ကြ်န္ေတာ္က ေျပာတယ္၊ မသံုးပါနဲ႔"လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဦး၀င္းေဖက အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့အခါ တိက် ျပတ္သားသလုိ နည္းနည္းေလးမွလည္း
အမွားအယြင္း၊ အတိမ္းအေစာင္းမျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာလည္း အျပည့္အသိပ္ကို ရွိပံုရပါတယ္။

"Abstract ဆိုတာကို စိတၱဇလုိ႔မသံုးျပန္ေတာ့ ျဒပ္မဲ့လုိ႔ သံုးျပန္တယ္။ Abstract ဆိုတာက
Non Objectic နဲ႔ အတူတူပဲဆုိၿပီး Non Objectic လုိ႔ သံုးပံုရတယ္။ Abstract မွာကိုက ျဒပ္က
ရွိေနတယ္။ ဘာျဒပ္လဲဆုိေတာ့ အျမင္အာ႐ံုေတြနဲ႔ အသစ္ျပန္ဖြဲ႕စည္းထားတာမုိ႔ ျဒပ္က ရွိေနတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ျဒပ္မဲ့လုိ႔ ျပန္လို႔မရ ျပန္ဘူး။ အဲဒီလုိလည္း မသံုးပါဘူး။ Abstract Art ကို
စိတ္ျမင္နာမ္ျမင္ဉာဏ္ျမင္ေပါ့ေလ။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကလည္း အဲဒီလုိ ဘာသာျပန္တယ္"လို႔လည္း
ဆရာ ဦး၀င္းေဖက ဆိုပါတယ္။

အေရာင္ရဲရဲ၊ စုတ္ခ်က္ရဲရဲေတြနဲ႔ ဖန္တီးတတ္တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီလက္ရာေတြမွာ
ျမန္မာ့ဟန္နဲ႔ ျမန္မာဆန္မႈေလးေတြေတာ့ အျမဲတြဲပါေနတတ္တာကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဟန္ပန္စတိုင္ပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ ျမန္မာဟန္ေလးေတြကို သူ႔ပန္းခ်ီကားထဲမွာေတြ႕ရတတ္တာဟာ Abstraction
ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ ျမန္မာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ျမန္မာရဲ႕ေတာေတာင္ေရေျမအရသာ၊ ျမန္မာရဲ႕
လႊမ္းမုိးမႈေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ သူ႔ကားထဲမွာ ျမန္မာမႈေတြကို ေတြ႕ေနရတာလုိ႔ ဆရာႀကီးက
ဆိုပါတယ္။

"ကြ်န္ေတာ္ဟာ ဗမာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗမာရဲ႕ ေတာေတာင္ေရေျမပတ္၀န္းက်င္ေတြေတြ႕ေနရတဲ့
ဗမာျပည္မွာေနတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ့္ဆီမွာ ဗမာဆန္မႈက ပါကိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ားဘာသာခင္ဗ်ား
အ၀ုိင္းေရးေရး ၾကက္ေျခခတ္ေရးေရး ဗမာဆန္မႈက ပါကိုပါေနတယ္။ ဘယ္လုိပါေနလဲဆုိတာေတာ့
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ရွာၾကည့္ၾကေတာ့လို႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တယ္"လို႔ ဆရာဦး၀င္းေဖက
ေျပာပါတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ အႏုပညာေပါင္းေျမာက္ျမားစြာကို ဖန္တီးခဲ့ရာမွာ အသစ္ေတြကိုသာ
ရင္ခုန္တတ္သူလည္းျဖစ္ပါတယ္။

သူ႔စိတ္ထဲမွာ အႏုပညာတစ္ခုကို ဖန္တီးေနစဥ္မွာ အျမဲတမ္းစိတ္လႈပ္ရွားေနတတ္ၿပီး ဖန္တီးမႈ
ၿပီးဆံုးသြားတာနဲ႔ သူ႔စိတ္ခံစားမႈကလည္း ၿပီးဆံုးသြားၿပီး ေနာက္ထပ္အသစ္တစ္ခုကို
ထပ္ဖန္တီးခ်င္လာတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

"ဦး၀င္းေဖ ခင္ဗ်ားသီခ်င္းေတြ ဆုိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ႐ိုက္တယ္။ ပန္းခ်ီေတြေရးတယ္။
ခင္ဗ်ားဖန္တီးထားတဲ့ ဖန္တီးမႈေတြထဲမွာ ဘယ္႐ုပ္ရွင္၊ ဘယ္သီခ်င္း၊ ဘယ္ပန္းခ်ီကား
အႀကဳိက္ဆံုးလဲ"လုိ႔ လူေတြ ေမးလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ဆရာႀကီးျပန္ေျဖတဲ့အေျဖဟာ တစ္ခုတည္းပါပဲ။

ဒါက ဘာလဲဆုိရင္ "႐ုပ္ရွင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ပန္းခ်ီျဖစ္ျဖစ္၊ သီခ်င္းျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္ေနာက္လုပ္မယ့္ ဖန္တီးမႈကို
အႀကဳိက္ဆံုးပဲ။ ၿပီးၿပီးသား အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြက ၿပီးလည္းၿပီးေရာ ကြ်န္ေတာ္လည္း
မႀကဳိက္ေတာ့ဘူး။ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ မရွိေတာ့ဘူး။ အႏုပညာဖန္တီးမႈရဲ႕ သဘာ၀က အဲသလုိရွိတယ္။
ဖန္တီးေနရတဲ့အခ်ိန္ရဲ႕ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ႀကဳိက္တာ။ ဖန္တီးၿပီးသြားတာနဲ႔တစ္ၿပဳိင္နက္
ေနာက္ထပ္တစ္ကား ႐ိုက္ဖုိ႔ပဲ စိတ္၀င္စားေတာ့တယ္"လို႔ ဦး၀င္းေဖက ဆိုပါတယ္။

"အေမရိကားမွာေနၿပီး ေရဒီယုိအလုပ္လုပ္ေနတုန္းကလည္း အပ်င္းေျပပန္းခ်ီေတြ ေရးတာပဲ။ ပန္းခ်ီကို
ငယ္ငယ္ကတည္းက ၀ါသနာပါလုိ႔ ေရးတယ္။ အခုက်ေတာ့ ေရဒီယုိအလုပ္ေတြ ရပ္ၿပီး ပန္းခ်ီကားေတြ
ေရးတဲ့ အလုပ္ကို အခ်ိန္ျပည့္ ၂၄ နာရီ လုပ္တယ္"လို႔ ဆိုပါတယ္။

"အႏုပညာသမားေတြ ႐ိုးသားရမယ္ဆုိတာ တစ္ခုတည္းပဲ။ အဲဒါဘာလဲဆုိရင္ သူ႔အႏုပညာကို
ဖန္တီးတဲ့အခ်ိန္မွာ သူေကာင္းတယ္လုိ႔ယူဆတာကို မလိမ္မညာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းလုပ္ရမယ္၊
ဒါပဲ။ သူ႔အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မလိမ္နဲ႔တဲ့။ အႏုပညာသည္က သစၥာတရားကို
ရွာတယ္ဆုိတာ သူဘာႀကဳိက္တယ္ဆုိတဲ့ သစၥာတရားကိုပဲ ရွာတာ။ အႏုပညာသည္ ျပည္သူအတြက္
ျဖစ္ရမည္ဆုိတာကို ကြ်န္ေတာ္ မယံုဘူး။ ကိုယ္ဖန္တီးလုိက္တာက ျပည္သူအတြက္ျဖစ္သြားတယ္ဆုိ
ဒါ ၀မ္းသာရတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လူေတြရဲ႕အႀကဳိက္၊ ပရိသတ္အႀကဳိက္ကို လုိက္လုပ္တယ္ဆုိရင္
အႏုပညာစစ္စစ္ မဟုတ္ဘူး၊ အဂတိလုိက္စားတာပဲ"လုိ႔ ဆရာႀကီးက အႏုပညာသမား
တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ထားရွိတဲ့ သူ႔ရဲ႕ခံယူခ်က္ကိုလည္း ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္