ျမန္မာပန္းခ်ီေဈးကြက္ ဘယ္လိုအေျခအေန ရွိေနသလဲ

ပန္းခ်ီျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးေဩာင္မင္း စုေဆာင္းထားတဲ့ ဗဂ်ီေအာင္စိုးရဲ႕ လက္ရာကား။ ဓာတ္ပံု - Suppliedပန္းခ်ီျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးေဩာင္မင္း စုေဆာင္းထားတဲ့ ဗဂ်ီေအာင္စိုးရဲ႕ လက္ရာကား။ ဓာတ္ပံု - Supplied

ဘယ္ဘက္နားရြက္တစ္ဖက္ ျဖတ္ပစ္ခဲ့တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ပန္းခ်ီဆရာ ဗန္ဂုိးအေၾကာင္းကို
စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါ။

အႏုပညာရွင္ေတြဟာ ဒုကၡေတြ၊ အဆင္မေျပမႈေတြကိုရင္ဆိုင္ရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္
ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ခဲ့ၾကတာေတြဟာ ေက်ာ္ၾကားလူသိမ်ားပါတယ္။

ဒါဟာ ေကာင္းလွတဲ့ သတင္းမ်ဳိးေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ေသာလူေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕အႏုပညာ
ဖန္တီးမႈေတြအေပၚမွာ အားမလုိအားမရျဖစ္ၿပီး ျငင္းခုံေျပာဆုိၾကတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ကုိ ေလးစားအားေပးသူေတြေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ရွိေနခဲ့သလဲ။ ဒီလုိအဆင္မေျပမႈ
ဒုကၡေတြဟာ အႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ ရွိေနသင့္ရဲ႕လား။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာဆိုရင္ေကာ ဒီလို
အျဖစ္မ်ဳိးေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္မ်ားေနမလား။

"ပန္းခ်ီထိန္လင္းရဲ႕ ပန္းခ်ီကားတစ္ကားကို မက္မက္ေမာေမာ လုိခ်င္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဘ၀မွာ
အႀကိဳက္ဆံုးကား တစ္ကား ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီကားကို ဘယ္ေတာ့မွမရႏုိင္ေတာ့ဘူး"ဆုိတဲ့
သူကေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္သလုိ ပန္းခ်ီျပခန္းပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္တဲ့
ကိုစုိးႏွင္းေအာင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

လိုခ်င္ခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီကားကို ၀ယ္ယူဖို႔ ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္တာမို႔ သူ႔ဆႏၵေတြကို
ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ရပါတယ္လို႔လည္း သူက ဆိုပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္မွာ ျပခန္းတစ္ခုဖြင့္လာႏုိင္ဖုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
အေရာက္မွာေတာ့့ SNA ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ အႏုပညာျပခန္းကို စတင္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ သူလုိခ်င္တဲ့ ထိန္လင္းရဲ႕ ပန္းခ်ီကားကိုေတာ့ သူပိုင္ဆုိင္ခြင့္ မရခဲ့ပါဘူး။

အမွန္တရားကို ရင္ဆိုင္ၾကရေအာင္ ..။ သင္က ပန္းခ်ီကားေတြကို ၀ယ္ယူစုေဆာင္းရတာ
၀ါသနာပါတယ္ ဆိုပါစို႔။ ဒီအတြက္ သင့္မွာ ေငြေၾကးေတာင့္တင္းခိုင္မာဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါက တစ္ကမၻာလံုးမွာ ျဖစ္ေနတာမ်ဳိးပါ။

ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံက အႏုပညာကိုခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူေတြအတြက္ကေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြနဲ႔
ထိေတြ႕ခြင့္ရဖို႔ဆိုတာ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ ထက္စာရင္ ပိုၿပီးခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။

တျခားႏိုင္ငံေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ့ အႏုပညာခ်စ္သူေတြဟာ သူတုိ႔ကိုယ္ပုိင္အေနနဲ႔
ပန္းခ်ီကားေတြ မ၀ယ္ႏုိင္ရင္ေတာင္မွ အႏုပညာျပတုိက္ေတြကိုသြားၿပီး ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ပန္းပုေတြကို
ေမြ႕ေလ်ာ္ခံစားႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရွိၾကပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ အမ်ဳိးသားျပတုိက္ရွိေပမဲ့ ပန္းခ်ီပန္းပုလက္ရာေတြအတြက္
သီးသန္႔အႏုပညာျပတုိက္မ်ဳိး တစ္ခုတေလေတာင္မွ ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဖူးတဲ့အတြက္ အႏုပညာကို
ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးသူေတြအတြက္ သြားေရာက္ခံစားစရာ ေနရာေကာင္းေကာင္းေတြ ရွိမေနပါဘူး။

"အႏုပညာကို လူတန္းစားအားလံုး ခံစားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးဖုိ႔ဆုိတာ အႏုပညာရွင္ျဖစ္တဲ့
ပန္းခ်ီဆရာေတြက လုပ္ေပးႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အစုိးရကပဲ လုပ္ေပးႏုိင္တယ္။ အမ်ားျပည္သူေတြ
သြားလာႏုိင္မယ့္ပန္းျခံေတြမွာ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ အႏုပညာလက္ရာေတြထားဖုိ႔ ေနရာေတြ
ေပးသင့္တယ္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံမွာဆုိ ပန္းျခံလိုေနရာေတြမွာ အႏုပညာရွင္ေတြအတြက္
ေနရာေတြေပးၿပီး တရား၀င္ခြင့္ျပဳထားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာေတာ့ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္လုိ
ေနရာမ်ဳိးမွာ ျပပဲြျပခ်င္ရင္ ပန္းခ်ီဆရာက အခန္းခေပးၿပီးမွ ျပပဲြျပလုိ႔ရတယ္"လုိ႔ ႏုိင္ငံတကာတန္း၀င္
ပန္းခ်ီပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီမင္းေ၀ေအာင္က ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို ေျပာပါတယ္။

မင္းေ၀ေအာင္ဟာ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္အႏုပညာအထက္တန္းေက်ာင္းကေန ေက်ာင္းၿပီးခဲ့ၿပီး
ဖိနပ္အသစ္တစ္ရန္ ၀ယ္စီးဖုိ႔ေတာင္ မတတ္ႏုိင္တာမို႔ ဖိနပ္စုတ္ကိုစီးရင္း သူ႔ရဲ႕ပန္းခ်ီဆရာဘ၀ကို
႐ုန္းကန္ျဖတ္သန္းခဲ့ရသူပါ။

ပန္းခ်ီဆရာသီးသန္႔အေနန႔ဲ ဘ၀ရပ္တည္ဖုိ႔ ခက္ခဲတဲ့အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာေတြေရးရင္း၊ ျပခန္းမွာ
ပန္းခ်ီဆဲြရင္း၊ ျပခန္းေစာင့္လုပ္ရင္း သူ႔ရဲ႕ပန္းခ်ီဆရာဘ၀ကို ဖက္တြယ္ရပ္တည္ခဲ့ရပါတယ္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေလာက္အေရာက္မွာေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ႕ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ လက္ရာေတြျဖစ္ေနတဲ့
ဘုန္းႀကီးနဲ႔ မယ္သီလရွင္ ပန္းခ်ီကားစီးရီးေတြကို စတင္ဖန္တီးခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံတြင္းရွိ သံ႐ံုးေတြကေန
ႏွစ္သက္လုိ႔ ၀ယ္ယူအားေပးရင္းကေန သူ႔ရဲ႕ပန္းခ်ီဆရာဘ၀ဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔
အဆင္ေျပလာခဲ့ရပါတယ္။

ခုခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔ပန္းခ်ီကားတစ္ကားကို ေဒၚလာေသာင္းခ်ီတဲ့ေဈးနဲ႔ ေရာင္းခ်ႏိုင္ၿပီျဖစ္ၿပီး
ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြထဲမွာ အႏုပညာေၾကးအမ်ားဆံုးရတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္လည္း
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ျမန္မာပန္းခ်ီပညာရွင္ေတြ ႏုိင္ငံတကာကို ထုိးေဖာက္ဖုိ႔မလြယ္ကူတဲ့အခ်ိန္မွာ မင္းေ၀ေအာင္ဟာ
သူ႔ရဲ႕အႏုပညာပါရမီေၾကာင့္အျပင္ ကံေကာင္းမႈေၾကာင့္ပါ အမ်ားမရႏိုင္တဲ့အခြင့္အေရးကို
ရရွိခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွာ အေမရိကန္အစုိးရက ေထာက္ပ့ံေပးတဲ့ အႏုပညာဖလွယ္တဲ့ အစီအစဥ္တစ္ခုကေန
ကမ္းလွမ္းခံရၿပီး အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ ျပပဲြသြားလုပ္ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြအတြက္
ႏုိင္ငံတကာမွာ ျပပဲြေတြလုပ္ဖုိ႔ ခက္ခဲလွတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ေပမဲ့လည္း ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ
သူ႔လက္ရာေတြကို ထပ္ၿပီး ျပသခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ စင္ကာပူက လူသိမ်ားတဲ့ျပခန္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Art 2 Gallery နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိၿပီး
အာဆီယံႏုိင္ငံေတြမွာ သူ႔အႏုပညာလက္ရာေတြကို ခ်ျပႏုိင္ခဲ့ကာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေဟာင္ေကာင္ရွိ
Karin Weber ျပခန္းေၾကာင့္ ေဟာင္ေကာင္ကေနတစ္ဆင့္ ဥေရာပပန္းခ်ီေဈးကြက္အထိ
သူ႔လက္ရာေတြဟာ ေရာက္ရွိသြားပါေတာ့တယ္။

ဒီလိုဆိုေတာ့ မင္းေ၀ေအာင္ဟာ ျမန္မာပန္းခ်ီပညာရွင္ေတြၾကားမွာ အဆုိးဆံုးအေနအထား
တစ္ခုကေန ေအာင္ျမင္မႈကိုရယူႏုိင္ခဲ့တဲ့ အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ဆိုလည္း မမွားပါဘူး။

"ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေဒၚလာ ၄,၅၀၀ နဲ႔ေရာင္းမယ္လုိ႔ ႏိုင္ငံတကာေဈးကြက္မွာ သတ္မွတ္ထားရင္
ကိုယ့္ႏုိင္ငံအထိလာ၀ယ္တဲ့ ျပည္တြင္းေဈးကြက္မွာလည္း ဒီေဈးပဲ ျဖစ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒါမွ ႏုိင္ငံတကာက
ကိုယ့္ပန္းခ်ီကားကိုေရာင္းေပးတဲ့ ဂယ္လာရီအတြက္လည္း အဆင္ေျပႏုိင္မယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ
ေရာင္းတဲ့ေဈးက တစ္ေဈးျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းမွာလာ၀ယ္တဲ့ေဈးက တစ္ေဈးျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္
ႏုိင္ငံတကာက ကိုယ့္ပန္းခ်ီကားကို ေရာင္းေပးတဲ့သူေတြအေနနဲ႔လည္း ေဈးကြက္မွာ ရပ္တည္ဖုိ႔
ခက္ခဲၿပီး ကိုယ့္အေနနဲ႔လည္း ႏုိင္ငံတကာေဈးကြက္မွာ ၾကာရွည္ရပ္တည္ ထုိးေဖာက္ႏိုင္ဖုိ႔
ခက္ခဲပါတယ္"လုိ႔ ႏုိင္ငံတကာေဈးကြက္မွာ ရပ္တည္ႏုိင္ဖုိ႔ အဓိက အက်ဆံုးအခ်က္ကို
ပန္းခ်ီမင္းေ၀ေအာင္က ရွင္းျပပါတယ္။

ပန္းခ်ီ မင္းေ၀ေအာင္ကို ေရႊေတာင္ၾကားရွိ သူ႔ရဲ႕အလုပ္႐ုံအတြင္းမွာ သူ႔ပန္းခ်ီကားနဲ႔အတူ ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္က ေတြ႕ရစဥ္။ ေအာင္ခန္႔/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ပန္းခ်ီ မင္းေ၀ေအာင္ကို ေရႊေတာင္ၾကားရွိ သူ႔ရဲ႕အလုပ္႐ုံအတြင္းမွာ သူ႔ပန္းခ်ီကားနဲ႔အတူ ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္က ေတြ႕ရစဥ္။ ေအာင္ခန္႔/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

ျမန္မာပန္းခ်ီေဈးကြက္

ျပည္တြင္းပန္းခ်ီေဈးကြက္ဟာ နည္းလမ္းေလးသြယ္နဲ႔ ရွင္သန္လည္ပတ္ေနၿပီး အားလံုးကိုေတာ့
တရား၀င္ ေဈးကြက္အေနနဲ႔ ရွိေနတယ္လို႔မေျပာႏိုင္ပါဘူး။

ပထမဆံုးနည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ ႏုိင္ငံတကာေဈးကြက္အထိ ထုိးေဖာက္ႏုိင္တဲ့ မင္းေ၀ေအာင္တုိ႔လုိ
အႏုပညာရွင္ေတြ က်င္လည္ရပ္တည္တဲ့ ေဈးကြက္ပါပဲ။

ဒီေဈးကြက္မွာေတာ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေဒၚလာ ေသာင္းခ်ီၿပီး တန္ေၾကးရွိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္
နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္အထိ မထုိးေဖာက္ႏုိင္ေသးေပမဲ့ ျပည္တြင္းမွာပဲ
ကိုယ္ဖန္တီးမႈအသစ္ေတြကိုခ်ျပရင္း ပံုမွန္ေရာင္းခ်လည္ပတ္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းေဈးကြက္အေနအထားပါ။
ဒီေဈးကြက္မွာေတာ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေဒၚလာရာဂဏန္းကေန ေထာင္ဂဏန္းအထိ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕
ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားမႈနဲ႔ လက္ရာကိုလိုက္ၿပီး ပန္းခ်ီကားရဲ႕တန္ဖိုးက အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိပါတယ္။

တတိယအမ်ဳိးအစားကေတာ့ ႏုိင္ငံတကာမွာေရာ ျပည္တြင္းမွာပါ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕
ပန္းခ်ီလက္ရာေတြကို ေကာ္ပီကူးဆြဲၿပီး ေရာင္းခ်ေနတဲ့ေဈးကြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါက
ဥပေဒအရ တရားမ၀င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္မႈအႏုပညာပစၥည္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ခိုင္မာတိက်တဲ့ မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒေတြ ရွိမေနတာေၾကာင့္ ဒီလိုေဈးကြက္က အားေကာင္းေနတာ
ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခုကေတာ့ တရားမ၀င္ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ေရွးေဟာင္းပန္းခ်ီကားေတြကို
ေရွးေဟာင္းလက္ရာေတြအတုိင္း အတုျပဳလုပ္ၿပီးေရာင္းခ်တဲ့ ေဈးကြက္ပါပဲ။ ဒီေဈးကြက္ကေတာ့
ေရွးေဟာင္းပန္းခ်ီကားေတြကို ၀ယ္စုခ်င္ေပမဲ့ ပန္းခ်ီကားအစစ္ ဟုတ္၊ မဟုတ္ဆိုတာကို နားမလည္တဲ့
အႏုပညာျမတ္ႏုိးသူေတြကို အဓိကပစ္မွတ္ထားၿပီး တရားမ၀င္ေရာင္းခ်ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ့္လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ေရွးတုန္းက ပန္းခ်ီဆရာႀကီးေတြရဲ႕လက္ရာေတြက ျပည္တြင္းမွာ
ေတာ္ေတာ့္ကို ရွားသြားပါၿပီလို႔ ပန္းခ်ီမင္းေ၀ေအာင္က ေျပာပါတယ္။

"ျမန္မာျပည္က old master ကားေတြက ႏုိင္ငံတကာက ပန္းခ်ီစုေဆာင္းသူေတြနဲ႔ ျပတုိက္ေတြဆီကို
ေရာက္ကုန္တဲ့အတြက္ အစစ္ဆုိတာ မရွိသေလာက္ပဲ"လုိ႔ သူကဆိုပါတယ္။

သူ႔ဆီမွာေတာ့ ေရွးေဟာင္းပန္းခ်ီကားေတြကို စုေဆာင္းထားတာ အနည္းငယ္ရွိပါတယ္လို႔လည္း
မင္းေ၀ေအာင္ က ဆိုပါတယ္။

"ေရွးေဟာင္းကားအစစ္ေတြက ရွားသြားၿပီ။ ဒါ လန္ဒန္ကေနျပန္၀ယ္ခဲ့တဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၁၈၀ က
ဦးၾကာၫြန္႔ရဲ႕ ကား။ ဦးၾကာၫြန္႔ (၁၈၁၉ - ၁၈၇၃) ဆုိတာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၁၈၀ က ရွိခဲ့တဲ့
နန္းသံုးပန္းခ်ီဆရာ"လို႔ဆုိၿပီး သူ၀ယ္ယူစုေဆာင္းထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းပန္းခ်ီကို ထုတ္ျပသူကေတာ့
collector သက္တမ္းႏွစ္ ၃၀ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ Magic Art Art Gallery ပုိင္ရွင္ ဦးေဩာင္မင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပန္းခ်ီကားက ပိုးစေပၚမွာ ေရႊအစစ္နဲ႔ေရးထားတဲ့ ေရးခ်က္ေလးေတြပါ၀င္ၿပီး ျမန္မာဘုရင္နဲ႔ သူ႔မိဖုရား၊
မႉးႀကီးမတ္ရာေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈပံုရိပ္ေတြအျပင္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ထဲမွာ ေတြ႕ျမင္ရတဲ့ သစ္ပင္၊
တိရစၦာန္ေတြကို ပန္းခ်ီကားပတ္လည္တစ္ခုလံုးမွာ အေသးစိတ္ေရးခ်က္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားတာ
ျဖစ္ပါတယ္။

 ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးၾကာၫြန္႔ရဲ႕ လက္ရာပန္းခ်ီကား။ ဓာတ္ပံု - Supplied ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးၾကာၫြန္႔ရဲ႕ လက္ရာပန္းခ်ီကား။ ဓာတ္ပံု - Supplied

ပန္းခ်ီကားအေရာင္းအ၀ယ္ သေဘာတူညီမႈ

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေကာင္းဆံုး dealer or collector တစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့
ပန္းခ်ီကားေတြအေၾကာင္း နားလည္ဖုိ႔လုိအပ္တဲ့အခ်က္အျပင္ ႏိုင္ငံရဲ႕သမိုင္း၊ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕
အေၾကာင္းေတြနဲ႔ ဘယ္ေခတ္က ဘယ္ပန္းခ်ီဆရာေတြက ဘယ္လိုေရးဟန္မ်ဳိးကို ဖန္တီးခဲ့တယ္၊
ဘယ္လိုကင္းဗတ္စေတြကို အသံုးျပဳခဲ့တယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေတြကိုပါ နားလည္သိရွိထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ဒါမွသာ ပန္းခ်ီကား အတု၊ အစစ္ကို ေကာင္းေကာင္း ခြဲျခားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
ပန္းခ်ီေဈးကြက္မွာ အေရးအႀကီးဆံုးက ကိုယ္ေရာင္းလုိက္တဲ့ ပန္းခ်ီကားအေပၚ သစၥာရွိဖုိ႔ပဲလို႔
ဦးေဩာင္မင္းက ဆိုပါတယ္။

"ကိုယ့္ပန္းခ်ီကားအေပၚ သစၥာမထားဘဲ ပန္းခ်ီကားေဈးေတြကို ႏွိမ့္ေပးလိုက္၊ ျမႇင့္တင္လိုက္
လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အႏုပညာနာမည္တစ္ခုကိုလည္း ထိန္းထားႏုိင္မွာမဟုတ္ဘဲ
က်ဆံုးမွာပဲ"လို႔လည္း သူက ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြ ဖန္တီးထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ရဲ႕ေဈးႏႈန္းဟာ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ အနည္းဆံုး
ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို ေဒၚလာ ၁၀၀ ကေန အမ်ားဆံုး ေဒၚလာေသာင္းခ်ီအထိ ရွိပါတယ္။

ေဒၚလာေသာင္းခ်ီေဈးနဲ႔ ေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာကေတာ့ ၁၀ ေယာက္၀န္းက်င္ေလာက္ပဲ
ရွိပါလိမ့္မယ္။ ၀ယ္သူေတြကေရာ ဘယ္လိုလူမ်ဳိးေတြျဖစ္မလဲ...။

ပန္းခ်ီကား၀ယ္ယူစုေဆာင္းသူေတြ အမ်ားစုက ႏုိင္ငံျခား သားေတြပါပဲ။ ျပည္တြင္းက ပန္းခ်ီကား
၀ယ္ယူစုေဆာင္းသူဆုိတာက ေတာ္ေတာ့္ကို နည္းပါးတဲ့ အေရအတြက္ပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။

"ႏုိင္ငံတကာမွာေတာ့ ပန္းခ်ီ gallery ေတြက ပန္းခ်ီဆရာေတြကို promote လုပ္ေပးၿပီး သူတုိ႔
promote လုပ္ေပးထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ကားေတြကို gallery ေတြက percentage ယူတဲ့ပံုစံနဲ႔
သြားတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း Art Auction ေတြကေန ဘယ္ႏုိင္ငံက ဘယ္ေဈးအထိ
ေပး၀ယ္သြားတယ္ဆုိတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီကားေဈးကို တစ္ဆင့္ထက္တစ္ဆင့္ တက္လာေအာင္
promote လုပ္ၿပီး ေရာင္းခ်ေပးတဲ့ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔လည္း သြားၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြရဲ႕
ပန္းခ်ီကားေတြ ႏုိင္ငံတကာေလလံပဲြေတြမွာ ပါ၀င္ႏုိင္ဖုိ႔လည္း ျမန္မာဂယ္လာရီေတြကေန promote
လုပ္ေပးတာေတြလည္း ရွိပါတယ္"လုိ႔ ႏုိင္ငံတကာျပပဲြေတြသြားသလုိ ေလလံပဲြတခ်ဳိ႕မွာလည္း
ပါ၀င္ခဲ့ဖူးသူ Art Collector သက္တမ္း ႏွစ္ ၄၀ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ Summit Art Collection ပိုင္ရွင္
ပန္းခ်ီျမင့္စုိးက ေျပာပါတယ္။

အာရွႏုိင္ငံေတြထဲမွာ စင္ကာပူနဲ႔ ေဟာင္ေကာင္ဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အမ်ားဆံုး
က်က္စားၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံတကာကပန္းခ်ီကား၀ယ္ယူစုေဆာင္းသူေတြမ်ားၿပီး
အာရွမွာ ပန္းခ်ီေဈးကြက္အျမင့္မားဆံုးကေတာ့ ေဟာင္ေကာင္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္လို႔လည္း
သူက ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြ ႏုိင္ငံတကာေဈးကြက္ကုိ ထုိးေဖာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕
အႏုပညာလက္ရာေတြကို ေဈးကြက္က ႀကဳိက္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ထက္ ကိုယ့္ဖန္တီးမႈအေပၚမွာ
ေကာင္းေအာင္ျမႇင့္တင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္လို႔လည္း သူ႔အျမင္ကို ဆိုပါတယ္။

ပန္းခ်ီကားေရာင္း၀ယ္တဲ့ ပံုစံကလည္း ႏုိင္ငံတကာကလုိ ဂယ္လာရီက promote လုပ္ေပးတဲ့
ပံုစံမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ပန္းခ်ီဆရာက သူ႔ပန္းခ်ီကားကို တုိက္႐ိုက္ေရာင္းတဲ့ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ သြားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ပန္းခ်ီဆရာက ျပခန္းကို အခန္းငွားခေပးၿပီး ျပပဲြအတြင္းမွာ ပန္းခ်ီကားေရာင္းတဲ့ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔
သြားၾကပါတယ္။

ဒါမွမဟုတ္လည္း ပန္းခ်ီကား၀ယ္ယူခ်င္သူက ပန္းခ်ီဆရာအိမ္ကို တုိက္႐ိုက္သြားေရာက္၀ယ္ယူတဲ့
ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ သြားၾကပါတယ္။

ပန္းခ်ီေဈးကြက္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေနအထား

မူ၀ါဒအရၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ပန္းခ်ီအပါအ၀င္ လက္မႈအႏုပညာရပ္ေတြဟာ
လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ခံေနရတဲ့အေျခအေနမ်ဳိးမွာ ရွိေနပါတယ္။

ျပည္တြင္းမွာ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ ပန္းခ်ီပညာရွင္ေတြ အေျမာက္အျမား ရွိေနေပမဲ့ သူတို႔လက္ရာေတြကို
ပြဲထုတ္ျပသေပးတဲ့ ပြဲမ်ဳိးေတြက ရွားပါးလွသလို ဒီပန္းခ်ီဆရာေတြရဲ႕လက္ရာေတြကို
စုစည္းျပသထားႏိုင္မယ့္ သီးသန္႔အႏုပညာျပတိုက္ဆိုတာမ်ဳိးလည္း မရွိေသးပါဘူး။

အစုိးရက တာ၀န္ယူၿပီး ပန္းခ်ီ၊ပန္းပုအပါအ၀င္ လက္မႈအႏုပညာလက္ရာေတြအတြက္ ျပတုိက္ေတြ
တည္ေထာင္ေပးဖို႔ ေငြေၾကးခ်ေပးသင့္သလုိ ျမန္မာႏိုင္ငံသား လူခ်မ္းသာစာရင္း၀င္ သူေဌးႀကီးေတြ
အေနနဲ႔လည္း ဒီအတြက္ ပံ့ပုိးကူညီေပးသင့္ပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ပန္းခ်ီဆရာအေရအတြက္ ပ်မ္းမွ်ေျခာက္ေသာင္းေလာက္ ရွိတယ္လုိ႔ collector
ဦးေဩာင္မင္း က ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ပန္းခ်ီပန္းပုအစည္းအ႐ုံး ဗဟိုေကာင္စီရဲ႕ စာရင္းအရဆုိရင္ေတာ့ အသင္း၀င္ထားတဲ့
ပန္းခ်ီဆရာ အေရအတြက္ဟာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအေနနဲ႔ ၁၀,၀၀၀ ေက်ာ္ရွိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အသင္း၀င္မထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ အေရအတြက္လည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ရွိေနပါတယ္။

ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အႏုပညာအလုပ္ေတြလုပ္ဖုိ႔ ပန္းခ်ီကားနဲ႔အႏုပညာပစၥည္းေတြ
တင္ပုိ႔တုိင္းမွာ လုိင္စင္ခြင့္ျပဳခ်က္ယူေနရတာဟာလည္း ပန္းခ်ီေဈးကြက္နဲ႔ ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္ေတြ
အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးခက္ခဲတဲ့ အတားအဆီးတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္လို႔ ပန္းခ်ီဆရာေတြက
ဆိုၾကပါတယ္။

"ပန္းခ်ီဆရာေတြ ႏုိင္ငံျခားမွာ ျပပြဲသြားလုပ္ဖုိ႔ ႏုိင္ငံျခားကို ပန္းခ်ီကားေတြပုိ႔တဲ့အခ်ိန္မွာ
ဒီအႏုပညာပစၥည္းဟာ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမဟုတ္ေၾကာင္း တံဆိပ္တံုးထုေပးထားတဲ့
ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈဌာနက ခြင့္ျပဳခ်က္စာရြက္က မျဖစ္မေနလုိအပ္ေနတယ္"လုိ႔
ပန္းခ်ီမင္းေ၀ေအာင္က ေျပာပါတယ္။

သူေျပာတဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္စာရြက္ဆုိတာက ေဒၚလာ ၅၀၀ နဲ႔ အထက္တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဘယ္လိုလက္မႈ
အႏုပညာပစၥည္းကိုမဆုိ ျပည္ပကိုပုိ႔ခ်င္ပါက ပုိ႔တဲ့အခ်ိန္မွာ ထုတ္ကုန္သြင္းကုန္လုိင္စင္
စာရြက္ေပၚမွာ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈဌာနက ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမဟုတ္ေၾကာင္း
တံဆိပ္တံုးထုေပးထားတဲ့ စာရြက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္လည္း ေသးငယ္ေပမဲ့ ခက္ခဲေနေသးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာအႏုပညာ
ေဈးကြက္ ေလာကထဲမွာ ရွိေနပါေသးတယ္။

"ျပည္တြင္းေလလံေဈးကြက္ဆုိတာ ဘယ္မွာရွိလုိ႔လဲ၊ ၾကားေတာင္မၾကားဖူးဘူး။ ျပည္တြင္းေလလံ
ေဈးကြက္ မရွိသလုိ ႏုိင္ငံတကာကေလလံပဲြေတြမွာ ျမန္မာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေလလံ၀င္ဆဲြရင္လည္း
ကတ္ကိုၾကည့္ၿပီး ျမန္မာဆုိတာနဲ႔ ဗီဇာကတ္စနစ္ေတြ၊ ေငြေပးေခ်မႈစနစ္ေတြ အဆင္ေျပတာနဲ႔
ပယ္ခ်တာမ်ားတယ္"လုိ႔ ပန္းခ်ီ ေဩာင္မင္းက ေျပာပါတယ္။

ဒါေတြအားလံုးဟာ ျမန္မာပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္ေတြ ရင္ဆုိင္ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ အတည္တက်
ေျပာလုိ႔မရႏုိင္တဲ့ ျမန္မာပန္းခ်ီေဈးကြက္ အေနအထားေတြပါပဲ။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္