Wednesday, 27 August 2014

အႏုပညာစိတ္ကူးကို လြတ္လပ္စြာကြန္႔ျမဴးခ်င္တဲ့၊ မႏၲေလးသား

ပန္းခ်ီစူးျမင့္သိန္းကို မႏၲေလးေခတ္ၿပိဳင္အႏုပညာစင္တာေရွ႕တြင္ ေတြ႕ရစဥ္။ ေသာမတ္စ္ကင္းန္/ ျမန္မာတိုင္း(မ္)ပန္းခ်ီစူးျမင့္သိန္းကို မႏၲေလးေခတ္ၿပိဳင္အႏုပညာစင္တာေရွ႕တြင္ ေတြ႕ရစဥ္။ ေသာမတ္စ္ကင္းန္/ ျမန္မာတိုင္း(မ္)

ေခတ္ၿပိဳင္ အႏုပညာကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သိပ္ၿပီးအားေပးအားေျမႇာက္မရွိသလို သိပ္ၿပီးလည္း
မခံစားတတ္ၾကပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အာဏာပိုင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။

ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ စူးျမင့္သိန္းက ဒီအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိပါတယ္။ မႏၲေလး
ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု ေက်ာင္းမွာ ဆရာအျဖစ္ သင္ၾကားေပး ေနစဥ္မွာ သူဟာ ၂၁ ေပျမင့္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး
႐ုပ္တုတစ္ခုကို ထုလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ႐ုပ္တုရဲ႕ပံုစံကေတာ့ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ဗိုက္ေရွ႕မွာခ်ထားၿပီး အဲဒီ
လက္ႏွစ္ဖက္ ထဲမွာေတာ့ မ်က္ႏွာမွာမပါတဲ့ သူ႔ပါးစပ္ ကို ကိုင္ထားပါတယ္။ သူက အဲဒီ႐ုပ္တု
ကို ေက်ာင္းမွာ ျပသထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အထက္လူႀကီးေတြ ျပခန္းကို လာၾကည့္တဲ့အခါ
တိုင္း ဒီ႐ုပ္တုကို ဖံုးအုပ္ထားသင့္တယ္ဆိုတာကုိ မၾကာ ခင္မွာ သူသိသြားပါတယ္။

"ဒီ႐ုပ္တုကို ၾကည့္ၿပီး လူႀကီးတိုင္း ေမးတဲ့ ေမးခြန္းသံုးခု ရွိပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးက ဘာလို႔
အရပ္အရွည္ႀကီး ျဖစ္ရ တာလဲ။ သူ႔မွာ ဘာလို႔ပါးစပ္မပါရတာ လဲ။ သူ႔ပါးစပ္ကို ဘာလုိ႔ လက္ထဲ
မွာ ကိုင္ထားရတာလဲတဲ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ တာ၀န္ရွိပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြ ေက်ာင္းကို လာစစ္ေဆး
ၾကတဲ့အခါတိုင္း ဒီ႐ုပ္တုကို အ၀တ္နဲ႔ အုပ္ထားလုိက္တယ္" လို႔ ျမန္မာတိုင္း(မ္)နဲ႔ မၾကာ
ေသးခင္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာ စူးျမင့္သိန္းက ေျပာျပပါတယ္။

အခုေတာ့ ဒီ႐ုပ္တုကို သိပ္မၾကာခင္ ကမွ ဖြင့္လွစ္လိုက္တဲ့ မႏၲေလးေခတ္ၿပိဳင္ အႏုပညာစင္တာ
အေဆာက္အအံုရဲ႕ မ်က္ႏွာစာမွာ တင္ထားပါတယ္။ အေဆာက္အအံုထဲမွာ Dreamland Art
စတူဒီယို၊ အလင္းတံခါးအႏုပညာ ေက်ာင္း၊ ဂီတသင္တန္းခန္းနဲ႔ အႏုပညာ ပစၥည္းအေရာင္း
ဆိုင္ေတြကို ဖြင့္လွစ္ ထားပါတယ္။

"ဒီ႐ုပ္တုႀကီးကို အေဆာက္အအံုေပၚ မွာ ကြ်န္ေတာ္ တင္ထားခ်င္ေနတာၾကာ ၿပီ။ ဥေရာပမွာ
အဲဒီလိုတင္ထားတတ္ၾကတာ ကြ်န္ေတာ္ေတြ႕ဖူးတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာေတာ့ မေတြ႕ဖူးေသး
ပါဘူး" လို႔ စူးျမင့္သိန္းက ေျပာျပပါတယ္။

"ကြ်န္ေတာ္က ကြ်န္ေတာ့ရဲ႕လက္ရာကို ႐ိုး႐ိုးႀကီး မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။ ၾကည့္ လိုက္တာနဲ႔ ဒါဘာလဲ
လို႔ နားလည္လြယ္ တာမ်ဳိးလည္း မလုပ္ခ်င္ဘူးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့လက္ရာကို ထူးျခား
ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ အျမဲႀကိဳးစားၿပီးလုပ္ပါတယ္" လို႔လည္း၊သူကဆက္ၿပီးေျပာျပပါတယ္။

သူ႔ရဲ႕ အဲဒီလို 'အဆန္းထြင္ခ်င္တဲ့' စိတ္ေၾကာင့္ပဲ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီ
က တာ၀န္ရွိသူ ေတြနဲ႔ အေခ်အတင္ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အေဆာက္အအံုနဲ႔ ႐ုပ္တုေတြက ျမဴနီ
စပယ္ပိုင္လမ္းမေပၚ ေရာက္ေနတဲ့ အတြက္ ျမဴနီစီပယ္ဥပေဒကို လိုက္နာပါ့ မယ္ဆိုတဲ့ ခံ၀န္
ကတိထိုးဖုိ႔ အႀကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ ဖိအားေပးခံခဲ့ရပါတယ္လို႔ သူက ေျပာျပပါတယ္။

စူးျမင့္သိန္းဟာ သူ႔တစ္ကိုယ္လံုး တိပ္အျပာေရာင္နဲ႔ပတ္၊ စပါးႏွံခက္ေတြ ထည့္ထားတဲ့အိတ္ကို
လက္တစ္ဖက္က ကိုင္ကာ သူလမ္းေလွ်ာက္သြားေနတဲ့ လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္မွာေတြ႕တဲ့ သူ
ေတြရဲ႕ လက္ဖ၀ါးေတြမွာ အဂၤလိပ္အကၡရာ"P"ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ေရးသားေပးၿပီး လမ္းမ
ေပၚမွာ ပါေဖာမန္႔ျပခဲ့တဲ့အတြက္ လည္း မၾကာေသးခင္က ခဏတာ ထိန္းသိမ္းခံခဲ့ရ
ပါေသးတယ္။

"တိပ္ေတြနဲ႔ တစ္ကိုယ္လံုးပတ္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္တာ ၾကည့္ရင္ေတာ့ လြယ္ တယ္လို႔ ထင္ရ
ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ကို ခက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အရမ္းအိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ကြ်န္ေတာ္ အအိုက္သက္သာေအာင္ လူေတြက ေရနဲ႔ေလာင္းေပးၾကပါတယ္။ က်ဳံးနား
ေရာက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ေတာ့လို႔ လဲက်မလိုေတာင္ ျဖစ္သြား ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္ အားမေလွ်ာ့ဘဲ ဆက္သြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္" လုိ႔ သူက ေျပာျပပါတယ္။

ဒီသ႐ုပ္ျပမႈဟာ အႏုပညာဖန္တီးမႈ ကို ကန္႔သတ္ထားတဲ့ဥပေဒကို မီးေမာင္း ထိုးေဖာ္ျပတာ
လို႔လည္း သူက ေျပာပါ တယ္။ အႏုပညာဖန္တီးမႈကို ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ စာၾကည့္တိုက္၊ ျပတိုက္ႏွင့္
ျပပြဲမ်ား ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေရး အက္ဥပေဒအရ ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါေဖာမန္႔စ္
ကိုေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာ မရွိပါဘူး။

"ပါေဖာမန္႔စ္ျပခြင့္ရဖုိ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ ဘယ္လိုေတာင္းခံရမလဲလို႔ ရဲေတြကို ေမးေတာ့ သူတုိ႔က
မသိဘူးလို႔ ေျပာၾကပါ တယ္"လို႔လည္း သူက ေျပာျပပါတယ္။

၆၉ လမ္းနဲ႔ ၃၇လမ္းေထာင့္မွာ ရွိတဲ့ မႏၲေလးေခတ္ၿပိဳင္အႏုပညာစင္တာက ေတာ့ စူးျမင့္သိန္းရဲ႕ ဖန္တီးမႈလက္ရာ ေတြကို ျပသႏိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ခုဆိုတာ ထက္ ပိုပါတယ္။ ဒီစင္တာဟာ ပန္းခ်ီ၊
ပန္းပုနဲ႔ဂီတပိုင္းကလူငယ္ အႏုပညာရွင္ ေတြအတြက္ သင္တန္းေက်ာင္းတစ္ခု ျဖစ္သလို ျပပြဲ
ေတြနဲ႔ ပါေဖာမန္႔စ္ေတြကို လစဥ္လတိုင္း ျပသေပးပါတယ္။

"မႏၲေလးမွာ အႏုပညာျပခန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာ လုိ သင္ေပးတာမ်ဳိး
မရွိပါဘူး"လုိ႔ သူက ေျပာျပပါတယ္။

ကီးဘုတ္ေတြ တန္းစီထားၿပီး ဂစ္တာေတြ နံရံမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းထဲမွာေတာ့
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ တေယာထိုးေလ့က်င့္ေနၿပီးသူ႔ရဲ႕ တေယာသံက ႏွစ္ထပ္အေဆာက္
အအံု ျဖစ္တဲ့ ဒီစင္တာထဲမွာ ၿငိမ့္ေညာင္း သာယာစြာပ်ံ႕လြင့္ေနပါတယ္။

ေျမညီထပ္ရဲ႕ ေနာက္ဘက္ပိုင္းက အခန္း တစ္ခန္းမွာေတာ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ပန္းပု႐ုပ္တစ္႐ုပ္
ကို ထုလုပ္ေနၿပီး ကြန္ပ်ဴတာေတြရွိတဲ့ ေနာက္တစ္ခန္းမွာေတာ့ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္
အင္ တာနက္ သံုးေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီစင္တာကို ပံုမွန္လာေနက် ေက်ာင္းသား ၃၀ ေလာက္ရွိၿပီး ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕ အသက္အရြယ္
ေတြကလည္း ငါးႏွစ္အရြယ္ကေလးကေန တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားအရြယ္အထိ ရွိပါတယ္။
ေႏြရာသီဆိုရင္ေတာ့ ေက်ာင္းသား၂၀၀ ေလာက္ အထိရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သင္တန္းေၾကး
က တစ္လ က်ပ္ ၂၀၀၀၀ သတ္မွတ္ထားေပမယ့္ ေငြေၾကးမတတ္ ႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြကိုေတာ့
ေလွ်ာ့ယူ သလို တခ်ဳိ႕သင္တန္းေတြဆိုအခမဲ့သင္ ေပးတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

စူးျမင့္သိန္းကို အထင္ႀကီးေလးစား တဲ့အတြက္ ဒီစင္တာမွာ လာတက္ျဖစ္ တာပါလို႔ အသက္
၁၈ ႏွစ္အရြယ္ ပန္းခ်ီ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မစိုးစိုးလင္းက ေျပာပါတယ္။ သင္တန္းေၾကးက
အသင့္ အတင့္ျဖစ္ၿပီး သင္တန္းခ်ိန္ညိႇႏႈိင္းလို႔ ရတာကို ႀကိဳက္တယ္လို႔ သူကေျပာပါ တယ္။

"သမီးက ပန္းခ်ီဆြဲ၀ါသနာပါေတာ့ ဆယ္တန္းေအာင္တာနဲ႔ ပန္းခ်ီဆြဲနည္း သင္တန္းတက္
လိုက္ပါတယ္။ ပံုၾကမ္း ဆြဲနည္းကို အေျခခံေျခာက္လတက္ၿပီး သြားပါၿပီ။ ပန္းခ်ီဆြဲနည္းအားလံုး
ကို သင္ယူဖို႔ သမီး ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ၿပီးေတာ့ ေခတ္ၿပိဳင္ပန္းခ်ီလို ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီကိုလည္း
ဆက္ၿပီး ေလ့လာသြား မွာပါ" လို႔ သူက ေျပာျပပါတယ္။

ေက်ာင္းသားေတြ ဖန္တီးထားတဲ့ လက္ရာေတြကို ႏိုင္ငံတကာၿပိဳင္ပြဲေတြ မွာလည္း ၀င္ၿပိဳင္
ျဖစ္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။ ဒါက သူတုိ႔အတြက္ အစပဲ ရွိပါ ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ စူးျမင့္သိန္း
ဟာ တျခားႏိုင္ငံက ကေလးေတြဆြဲထားတဲ့ လက္ရာေတြကို ျမန္မာကေလးေတြကို ျပသဖို႔
ယူလာေလ့ရွိပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပညာ ေပးျပသမႈအမ်ားစုကို ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလး မွာပဲ
လုပ္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ဂ်ပန္ကေလး ေတြရဲ႕လက္ရာေတြကုိ လွည့္လည္ျပသ ေပးဖုိ႔ စီစဥ္ေနၿပီး
ရွမ္းျပည္နယ္က လား႐ႈိး၊ ေက်ာက္မဲနဲ႔ သီေပါၿမိဳ႕ေတြမွာ လည္း သြားေရာက္ျပသေပးမယ္လုိ႔
သိရ ပါတယ္။

ဒီစင္တာက လုပ္ေပးတဲ့ ေနာက္ထပ္ အစီအစဥ္တစ္ခုကေတာ့ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ လတိုင္းျပသ
ေပးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ဩဂုတ္လမွာ ဒီစင္တာရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ပန္းခ်ီျပပြဲကို ျပသခဲ့ပါတယ္။
ပန္းခ်ီကား ေတြကေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာထိန္လင္းရဲ႕ လက္ရာေတြပါ။ ပိုလန္အင္န္ဂ်ီအိုအဖြဲ႕ တစ္ဖြဲ႕
ကလည္း ဒီစင္တာရဲ႕ အေပၚထပ္ မွာ မီဒီယာသင္တန္း ငါးရက္သင္တန္း တစ္ခုကို မၾကာ
ေသးခင္က ေပးခဲ့ပါေသး တယ္။

"ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ အႏုပညာတုိ႔ ဆက္စပ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အထူး
အာ႐ံုစိုက္ေလ့လာ ေနပါတယ္"လုိ႔လည္း သူက ေျပာျပပါတယ္။

ပံုႏွိပ္မီဒီယာဆင္ဆာျဖတ္တာနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး မၾကာေသးခင္က အေျပာင္း အလဲေတြျဖစ္ခဲ့
ေပမယ့္ အႏုပညာဖန္တီး မႈကိုေတာ့ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္က ဥပေဒအရ ကန္႔သတ္ထားေသးတယ္လို႔၊
စူးျမင့္သိန္း က ေျပာပါတယ္။ ဒီဥပေဒအရ ျပပြဲ တင္မယ့္ပံုေတြ၊ ႐ုပ္တုေတြကို ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲ
ေရးအဖြဲ႕ကို တင္ျပရပါတယ္။

အႏုပညာရွင္အမ်ားစုက ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ဥပေဒအေပၚ ဘယ္လိုမွ သေဘာမထား ၾကတာနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း သူက ခုလို ေျပာျပပါတယ္။

"ပန္းခ်ီပန္းပု အႏုပညာျပပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိစစ္မႈေတြ ရွိေနေသးတာ ဟာ ပန္းခ်ီပန္းပု
ဆရာအမ်ားစုက ဒီ ကန္႔သတ္ခ်က္ကို မတြန္းလွန္ၾကလို႔ပါ။အမ်ားစုက အသစ္အသစ္ေတြ
ဖန္တီး ဖို႔ပဲ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ပိုၿပီးလြတ္ လြတ္လပ္လပ္ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ရဖို႔အတြက္
စိတ္မ၀င္စားၾကပါဘူး"လို႔ သူက ေျပာ ပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဘယ္လိုေနရာမ်ဳိးမွာမွ အႏုပညာကို စိစစ္တာမ်ဳိး မရွိသင့္
ဘူးလုိ႔ သူက ေျပာ ပါတယ္။ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးရဲ႕ ဖန္တီး မႈလက္ရာကို စိစစ္တည္းျဖတ္တာ
မ်ဳိးဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ပန္းခ်ီဆရာေတြအတြက္ ပိုလုိ႔ေတာင္ စိတ္ကသိကေအာက္ ျဖစ္ရတယ္
လို႔လည္း သူက ေျပာျပပါတယ္။

"ပန္းခ်ီကားေတြကို စစ္ေဆးတည္း ျဖတ္တဲ့ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အႏု ပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
ဘာမွနားမလည္ ၾကပါဘူး။ သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီကားေတြဆို ရင္ေတာ့ ဒီပန္းခ်ီကားက ဘာကိုဆိုလုိ
လဲ သူတုိ႔ခ်က္ခ်င္းသေဘာေပါက္ၾကပါ တယ္။ စိတ္ကူးယဥ္ဆန္လြန္းတဲ့ ေခတ္ ၿပိဳင္ပန္းခ်ီကား
ေတြဆိုရင္ ဆင္ဆာအဖြဲ႕ က လူႀကီးေတြနဲ႔ အဆင္မေျပျဖစ္ရၿပီ" လို႔ သူက ေျပာသြားပါတယ္။
သီရိမင္းထြန္း ဘာသာျပန္သည္။   

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
comment.myanmar.times@gmail.com သို႔ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္