႐ုိက္ကူးထားတဲ့ 'ေသြး'ဇာတ္ကား ႐ံုမတင္ႏိုင္သေရြ႕ မေသေသးဘူးလို႔ဆိုတဲ့ ၈၂ ႏွစ္အရြယ္ ဂ်ပန္ဒါ႐ိုက္တာ

ၿပီးခဲ့တဲ့သီတင္းပတ္က ရန္ကုန္မွာရွိေနစဥ္ ေတြ႕ရတဲ့ Mr Koji Chino၊။ မို႔မို႔ေသာ္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ၿပီးခဲ့တဲ့သီတင္းပတ္က ရန္ကုန္မွာရွိေနစဥ္ ေတြ႕ရတဲ့ Mr Koji Chino၊။ မို႔မို႔ေသာ္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

နာမည္ေက်ာ္ ျမန္မာစာေရးဆရာရဲ႕ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းကို ပိတ္ကားေပၚမွာ တင္ျပႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့
ဂ်ပန္ဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးရဲ႕ ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵဟာ ႏွစ္ ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္အၾကာမွာ ျပည့္၀ဖို႔ရာ နီးစပ္လာ
ပါၿပီ။

မစၥတာ Koji Chino ဟာ စာေရး ဆရာမ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလးရဲ႕ 'ေသြး' ၀တၳဳကို ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္
႐ိုက္ကူးဖို႔ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ စတင္ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ဂ်ပန္၊ ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားနဲ႔
စတင္႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။

၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ကုန္ပိုင္းေလာက္မွာ ၿပီးစီးခဲ့ေပမယ့္ ေငြ ေၾကးအခက္အခဲေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ေရာ၊
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာပါ ဒီေန႔အထိ တရား၀င္ ႐ံုတင္ျပသႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ဟာ မစၥတာ ဃ့ငညသ အတြက္ ကံေကာင္းတဲ့ႏွစ္ ျဖစ္ပံု ရပါတယ္။

ဒီလိုကံေကာင္းမႈေတြ ရရွိလာဖို႔အတြက္ကိုလည္း စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္စားရတာ
ျဖစ္ပါတယ္။

'ေသြး'ဇာတ္ကားကို ဇန္န၀ါရီလကုန္ ပိုင္းက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ျပသခြင့္ရခဲ့သလို အစိုးရထံမွ
သက္ညႇာခြင့္မ်ား ရရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ဒီႏွစ္အတြင္း ႐ံုတင္သြားႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းရရွိခဲ့တယ္လို႔
မစၥတာ Chino က ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္က ျမန္မာျပည္မွာ ေရာက္ရွိေနစဥ္ ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို
ေျပာျပသြားပါတယ္။

"ဒီဇာတ္ကား မျပသႏိုင္တဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းက ေငြေရးေၾကးေရး ေၾကာင့္ပဲ။ ႐ိုက္ကူးခြင့္လည္း
ရခဲ့တယ္။ ျပသခြင့္လည္းရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရနဲ႔ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ သေဘာတူစာခ်ဳပ္မွာ ဇာတ္ကား
ျပသမယ္ဆိုရင္ ေငြေၾကး ဘယ္ေလာက္ေပးသြင္းရမယ္ဆိုတာ ပါတယ္။ အဲဒါကို မေပးသြင္းႏိုင္လို႔
ခုထိမျပႏိုင္ေသးတာပါ"လို႔ အသက္ ၈၂ ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာက ေျပာပါတယ္။

"ခုေတာ့ အစိုးရနဲ႔ ညိႇလို႔အဆင္ေျပတယ္။ သူတို႔ဘက္ကေန စာခ်ဳပ္ထဲက အခ်က္အလက္ေတြကို
ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီဘက္က ကုမၸဏီ တစ္ခုနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ျပသြားမယ္။ ဒီႏွစ္
ဩဂုတ္လေလာက္မွာ ျပႏိုင္ဖို႔မ်ားတယ္" လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ဘယ္လိုအခက္အခဲမဆို စိတ္ရွည္ သည္းခံမႈနဲ႔အတူ ႀကိဳးစားအားထုတ္ သြားမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုး
မွာ ေက်ာ္လႊား သြားႏိုင္တယ္ဆိုတာကို အဘိုးအို ဂ်ပန္ ဒါ႐ိုက္တာက သက္ေသျပလိုက္တာပဲ 
ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီလိုအခက္အခဲေတြ ၾကံဳေတြ႕ရသလို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာလည္း တရား၀င္ဇာတ္ကားျပသ
ခြင့္ရဖို႔ ႀကိဳးပမ္း ရာမွာ အဆင္မေခ်ာလွပါဘူး။ တရား၀င္ ႐ံုတင္ျပသခ်င္တယ္ဆိုရင္ ႀကိဳတင္ေငြ
သြင္းရတဲ့ ဂ်ပန္႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြရဲ႕ စနစ္ ေၾကာင့္ သူ႔မွာ ေငြေၾကးျပႆနာၾကံဳရ ျပန္ပါတယ္။

"ဂ်ပန္မွာက ႐ုပ္ရွင္ကား႐ံုတင္ခ်င္ရင္ သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေငြကို အရင္ သြင္းထားရတာ။

တစ္ပတ္ျပလို႔ လူမ၀င္ ဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ကားကို ျဖဳတ္ခ်လိုက္ တာ။ သြင္းထားတဲ့ပိုက္ဆံကိုလည္း
ျဖတ္ယူလိုက္တာ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီမွာ လည္း ႐ံုမတင္ႏိုင္ျပန္ဘူး"လို႔ မစၥတာ ဃ့ငညသ က ေျပာပါ
တယ္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ဥပေဒအရ ႐ုပ္ရွင္ကား တစ္ကားဟာ ႐ံုတင္ျပသျခင္းမရွိေသးဘဲ ဒီဗီဒီအျဖစ္ထုတ္ေ၀
ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ မရတာ ေၾကာင့္ ဒီဗီဒီအျဖစ္လည္း မထုတ္ႏိုင္ ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာစစ္ျပန္
ေတြရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္အရ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတစ္၀န္းက ၿမိဳ႕ ၃၀ ေလာက္မွာ ဂ်ပန္စာတန္းထိုးၿပီး သြား
ေရာက္ျပသႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။

"စစ္ျပန္ေတြ လာၾကည့္ၾကတယ္။ အတိတ္ကို ျပန္သတိရၾကၿပီး ငိုၾကတယ္" လို႔ ဂ်ပန္မွာ
ဇာတ္ကား ျပသစဥ္ ၾကံဳခဲ့ ရတာေတြကို ေျပာျပပါတယ္။

'ေသြး' ၀တၳဳကို အေျခခံေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္း သူ ဂ်ပန္မေလးဟာ
ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက ျမန္မာျပည္ေရာက္ခဲ့တဲ့ သူ႔ အေဖ ဂ်ပန္စစ္သားႀကီးတစ္ေယာက္
ျမန္မာမေလးနဲ႔ ေမတၱာဖြဲ႕ေႏွာင္မိရာက သားေလးတစ္ဦးေမြးဖြားခဲ့တယ္လို႔ သိရွိခဲ့ရာက ေသြးသား
သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ အေဖတူ၊ အေမကြဲ ေမာင္ေလး ကို ရွာရေအာင္ျမန္မာျပည္ထိ အေရာက္ လာခဲ့
တဲ့ ၅၂၈ ေမတၱာဖြဲ႕ဇာတ္လမ္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဂ်ပန္သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြျဖစ္တဲ့ Akari Asou (ယုမိ)၊ Toshiyuki Nagashima တို႔နဲ႔အတူ ျမန္မာ
သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြျဖစ္ တဲ့ ေက်ာ္သူ၊ မင္းေမာ္ကြန္း၊ မ်ဳိးသႏၲာထြန္း၊ ခင္စိုးပိုင္တို႔ အဓိကပါ၀င္
သ႐ုပ္ေဆာင္ထားၾကၿပီးျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အဓိက ႐ိုက္ကြင္းတည္ၿပီး ႐ိုက္ကူးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ခုလိုမ်ဳိး ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ ညိႇႏႈိင္းခြင့္ ရရွိဖို႔ လမ္းစေပၚလာတာကေတာ့ ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံ၊ က်ဳိတိုၿမိဳ႕မွာ
က်င္းပတဲ့ အခမ္း အနားတစ္ခုမွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္နဲ႔ေတြ႕ဆံု မိၿပီး
သူ႔ဆီမွာ အကူအညီေတာင္းခံခဲ့တာ ေၾကာင့္လို႔ တိုက်ဳိၿမိဳ႕မွာ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ 'ဂ်ပန္-ျမန္မာခ်စ္
ၾကည္ေရးအသင္းရဲ႕ ဥကၠ႒ တာ၀န္ယူထားတဲ့ မစၥတာ Chino က ေျပာပါတယ္။

"သူနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ဒီဇာတ္ကားအေၾကာင္းေျပာျပျဖစ္တယ္။ အဲေတာ့ လႊတ္ ေတာ္မွာ ျပသႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္
ေပးမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေလာက္ႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ျဖစ္လိမ့္လို႔ မထင္မိဘူးေပါ့။
လႊတ္ေတာ္မွာ ၾကည့္ၾကေတာ့အရမ္း ႀကိဳက္ၾကတယ္။ အရမ္းကို ၀မ္းသာရပါ တယ္"လို႔ ေျပာပါ
တယ္။

႐ိုက္ကူးၿပီးစီးခဲ့တာ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာၿပီျဖစ္ေပမယ့္ ႐ုံတင္ျပသတဲ့အခါ ပရိသတ္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္
မယ္ဆိုတာ ယံုၾကည္မႈရွိသလို ေခတ္ကာလနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြ မရွိေတာ့မွာမ်ဳိးအတြက္လည္း
လံုး၀စိတ္မပူဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

"ဒီကားက ဖန္စီကားမဟုတ္ဘူး။ ဒီ ေတာ့ ေခတ္ကာလ ကြာဟမႈမရွိႏိုင္ဘူး" လို႔ ေျပာပါတယ္။

မစၥတာ Chino ဟာ ဇန္န၀ါရီလ ၂၇ ရက္ေန႔မွ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၃ ရက္ေန႔ အထိ သူ႔ရဲ႕ျမန္မာျပည္ခရီး
စဥ္အတြင္း ဇာတ္ကားထဲက ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္ ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခဲ့ပါတယ္။

"ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးစဥ္က အၾကံေပးကူညီခဲ့ၾကတဲ့ တခ်ဳိ႕ျမန္မာအႏုပညာရွင္ ေတြဆို ႐ုပ္ရွင္႐ုံမတင္
ခင္မွာပဲ ဆုံးသြား ကုန္ၾကၿပီ"လို႔ ၀မ္းနည္းဟန္နဲ႔ ဆိုပါ တယ္။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လိုတဲ့ ျပည္တြင္း
ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မယ့္အပိုင္း အတြက္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးစဥ္ တစ္ ေလွ်ာက္လံုးကူညီ
ေဆာက္ရြက္ေပးခဲ့ တဲ့မိတ္ေဆြကို အကူအညီေတာင္းခဲ့ တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။

ဒါ႐ိုက္တာဟာ ဂ်ပန္ဘာသာနဲ႔ ထုတ္ ေ၀ခဲ့တဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးရဲ႕ 'ေသြး' ၀တၳဳကို လြန္ခဲ့တဲ့
၂၃ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ ကတည္းက ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူးသူျဖစ္ၿပီး အရမ္း ကို ႏွစ္သက္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာပါ
တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ ျမန္မာ သံ႐ံုးပိုင္ေျမကြက္ကို ဂ်ပန္ကုမၸဏီတစ္ခုက ၀ယ္ယူၿပီး တိုက္ခန္း
ေဆာက္ခဲ့တာ ေၾကာင့္ အထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔ ဂ်ပန္နဲ႔ ျမန္မာဆက္စပ္တဲ့ဇာတ္ကားတစ္ကား
႐ိုက္ကူးခ်င္ေနတယ္လို႔ သတင္းၾကားရ ခ်ိန္မွာ သူ႔လက္ထဲမွာ'ေသြး'၀တၳဳ ရွိေနၿပီး ဆက္သြယ္ျဖစ္ခဲ့
တယ္လို႔ဇာတ္ကား ႐ုိက္ကူးျဖစ္ပံုကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပပါ တယ္။ ဇာတ္ကားျပသဖို႔ အဆင္မေခ်ာ
သလို ႐ိုက္ကူးဖို႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ခ်ိန္တုန္းကလည္း အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာကို ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရ တာျဖစ္ပါ
တယ္။

"သူတို႔နဲ႔ ညိႇႏႈိင္းၿပီး ေငြထုတ္ေပးမယ္ ဆိုေတာ့ ဇာတ္ၫႊန္းေတြ၊ ဘာေတြျပင္ တာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္
မွာပဲအဲဒီကုမၸဏီက စီးပြားေရးက်တာေၾကာင့္ ဇာတ္ကား အတြက္ ေငြမထုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ နဲ႔
တန္းလန္းႀကီးျဖစ္သြားေရာ"လို႔ ဇာတ္ ကားဖန္တီးစဥ္ ပထမဆံုးၾကံဳရတဲ့ အခက္ အခဲကို ေျပာျပပါ
တယ္။

"ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာ-ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း စိတ္၀င္စားၿပီး ဂ်ပန္ဘာသာျပန္ေနတဲ့ စီးပြားေရးသမား
တစ္ဦးက သူ ဆက္ၿပီး ထုတ္ေပးမယ္လို႔ေျပာတယ္။ ဆက္လုပ္ ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားေရး
အဆင္မေျပလို႔ သူ႔ကုမၸဏီလည္း ပိတ္ လိုက္ရေတာ့ ဇာတ္ကားအတြက္ ဆက္ၿပီးမေထာက္ပံ့
ေပးႏိုင္ေတာ့ျပန္ဘူး" လို႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲ ကို ေျပာျပပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ပဲ မစၥတာ Chino ရဲ႕ဇာတ္ကားအတြက္ ျပင္ဆင္ေနမႈဟာ ရပ္မ
သြားခဲ့ရပါဘူး။

Mitsubishi၊ Wacom စတဲ့ ဂ်ပန္ကုမၸဏီ ႀကီးေတြနဲ႔ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးၿပီး ေငြေၾကးပူးေပါင္း ပါ၀င္
ဖို႔ ဖိတ္ေခၚခဲ့ရာ ေအာင္ျမင္မႈရရွိတာေၾကာင့္ ၁၉၉၇ နဲ႔ ၉၈ ခုႏွစ္ေတြမွာ ျမန္မာျပည္မွာ လာေရာက္
႐ိုက္ကူးတဲ့အဆင့္အထိ ေရွ႕ခရီး ဆက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ စီးပြား
ပ်က္ေၾကာင့္ ကုမၸဏီေတြဆီကေန ေထာက္ပ့ံမႈမရွိေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ မစၥတာ Chino အတြက္
ေရွ႕ဆက္သြားဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူလက္မေလွ်ာ့ခဲ့ပါဘူး။

ငါးႏွစ္အၾကာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ ဇာတ္ ကားျပန္႐ိုက္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္အထိ ပူးေပါင္း ပါ၀င္သူေတြ ရရွိဖို႔
ႀကိဳးပမ္းခဲ့ရာ ကုမၸဏီ ေပါင္း ၉၉ ခုနဲ႔ စစ္ျပန္ေပါင္း ၁,၁၅၀ ဦးထံကေန ေထာက္ပံ့မႈေတြကို ရရွိခဲ့ပါ
တယ္။

၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ ဇာတ္ ကားၿပီးစီးခဲ့ေပမယ့္ ႐ံုတင္ျပသႏိုင္ဖို႔ အတြက္ လိုအပ္တဲ့ေငြေၾကး
က သူ႔ အတြက္ အခက္အခဲတစ္ခု ျဖစ္လာပါ တယ္။

သူပိုင္ဆိုင္သမွ်ကိုလည္း ဇာတ္ ကားအတြက္ အသံုးျပဳခဲ့တာေၾကာင့္ ထပ္ထုတ္စရာ မရွိေတာ့တဲ့
အေျခအေန ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဇာတ္ ကားအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္ ေတြဟာ
၁၅ ႏွစ္ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။

တီဗီဇာတ္ကားေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ကား ေျခာက္ကား ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဒါ႐ိုက္တာႀကီးဟာ
သူေနာက္ဆံုး႐ိုက္ ကူးခဲ့တဲ့႐ုပ္ရွင္ကားကို ႐ံုတင္ၿပီး မျပသ ႏိုင္ေသးတဲ့အတြက္ တျခားဘယ္ဇာတ္
ကားကိုမွ ထပ္မ႐ိုက္ဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။

"ဒီတစ္ကားကိုေတာင္မွ ႐ံုမတင္ႏိုင္ ေသးဘဲနဲ႔ ေနာက္တစ္ကားထပ္႐ိုက္ တယ္ဆိုတာမ်ဳိး
ကြ်န္ေတာ္ အေျပာမခံ ႏိုင္ဘူး"လို႔သူ႔ခံယူခ်က္ကိုေျပာပါတယ္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ အထူးပြဲေတြျပသခဲ့ရသလိုမ်ဳိး 'ေသြး' ဇာတ္ကားကို ျမန္မာႏိုင္ငံ
မွာလည္း ၂၀၀၆ ခုႏွစ္က သမၼတ႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာ အထူး ပြဲအျဖစ္ ျပသခဲ့ဖူးၿပီး ပရိသတ္႐ံုျပည့္ ႐ံုလွ်ံအား
ေပးမႈကို လက္ခံရရွိတယ္လို႔ မစၥတာ ဃ့ငညသ ကေျပာပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အႏွစ္ႏွစ္အလလ သူ ေတာင့္တခဲ့ရတဲ့ဆႏၵကေတာ့ ျပသခ်ိန္ ၃ နာရီနဲ႔ ၂၁ မိနစ္ၾကာျမင့္တဲ့
သူ႔ဇာတ္ ကားကို မျဖတ္မေတာက္ဘဲ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ေတြမွာ တရား၀င္ ျပသသြားႏိုင္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

"ဒီဇာတ္ကား ႐ံုမတင္သေရြ႕ ကြ်န္ေတာ္ ေသလို႔မျဖစ္ေသးဘူး" လို႔ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္
ျပင္းထန္တဲ့ ဟန္ပန္အျပည့္နဲ႔ ဇရာအို ဒါ႐ိုက္တာႀကီး က ေျပာပါတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္