လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ယဥ္ေက်းမႈကို စာေပ၊ ပန္းခ်ီနဲ႔ ကာတြန္းဆရာမ်ား အစျပဳ ထူေထာင္ခဲ့ၾကေလသလား

၃၃ လမ္းထဲက 'ေလထန္ကုန္း' လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ျမင္ကြင္း။ ေအာင္ေဌးလိႈင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)၃၃ လမ္းထဲက 'ေလထန္ကုန္း' လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ျမင္ကြင္း။ ေအာင္ေဌးလိႈင္/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

ႏိုင္ငံတကာမွာ စာေပအႏုပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ပန္ခ်ီ၊ ကာတြန္းစတဲ့ အႏုပညာရွင္မ်ား ဆံုရပ္ျဖစ္တဲ့
ကလပ္ေတြ ရွိၾကသလို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။

သူတို႔ဆီက ကလပ္ ေတြကေတာ့ အေဖ်ာ္ယမကာေတြ ရရွိႏိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီမွာ
ကေတာ့ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြဟာ အႏုပညာရွင္ေတြ စုစည္းၾကရာ ျမန္မာ
ကလပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြဟာ စိတ္အပန္းေျဖၾကရာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သလို
အလုပ္ခန္းအျဖစ္လည္း အသံုး၀င္ပါတယ္။

ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ၊ ကိစၥေတြကို ေဆြးေႏြးဖလွယ္ၾကရာ ေနရာေတြလည္း
ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ဒီအစဥ္အလာဟာ စာေပနဲ႔ ပန္းခ်ီ ကာတြန္းအႏုပညာရွင္ေတြၾကားမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္
ယဥ္ေက်းမႈ အစပ်ဳိးစဥ္ကာလကတည္းက စတင္ခဲ့တယ္လို႔ ၀ါရင့္ကာတြန္းသ႐ုပ္ေဖာ္ေရးဆြဲသူ
တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးေရႊမင္းသားက ေျပာျပပါတယ္။

"ဆံုမွတ္ေတြေပါ့။ တကယ္လို႔ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္းလို ထိုင္စရာေနရာရွိတဲ့ တိုက္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီမွာဆံုတာ
ေပါ့။ ထိုင္စရာေနရာမရွိတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဆံုမွတ္ခ်ိန္းလိုက္တာေပါ့။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ျဖစ္မယ္။
တစ္ေနရာရာျဖစ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတစ္ေနရာရာကလည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ အေအးတို႔၊
လက္ဖက္ရည္တို႔၊ ေကာ္ဖီတို႔ရတဲ့ေနရာမ်ဳိးပဲ။ အဲဒီလိုေနရာမ်ဳိးမွာ ဆံုတယ္"လို႔ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္
ကာတြန္းဆရာႀကီးက တစ္ခ်ိန္က သူတို႔ဆံုမွတ္ ဖန္တီးျဖစ္ပံုကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပပါတယ္။

"ဦးတို႔ငယ္ငယ္ကတည္းက အစဥ္အလာ ျဖစ္တာေပါ့။ ကာတြန္ ၀င္းေမာင္ ရွိတယ္။ ကာတြန္း
ေမာင္ေမာင္ ရွိတယ္။ ကာတြန္း ကိုေသာ္က ရွိတယ္။ ဆံုမယ္ဆိုရင္ "ဘယ္မွာဆံုမလဲ။"
"ေရႊၾကည္ေအးမွာ ဆံုမယ္ဆိုရင္" အဲဒီမွာက ကဗ်ာဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြ
ထိုင္ၾကတယ္"လို႔ အတိတ္က ပံုရိပ္ေတြကို သတိရဟန္နဲ႔ ကာတြန္းဆရာႀကီးက ဆက္ေျပာျပ
ပါတယ္။

"လမ္းေဘးဆိုင္ဆိုေတာ့ သြားရ လာရ လြယ္ကူတယ္။ ဆိုင္ႀကီးကနားႀကီးက်ေတာ့ ၀င္ရထြက္
ရတာ ပင္ပန္းတာေပါ့။ ဒီလိုဆိုင္က်ေတာ့ ဖ်တ္ခနဲ ထသြားလို႔ရတယ္။ အဲဒီဆံုမွတ္မွာ အလုပ္လာ
အပ္တယ္။ အလုပ္လက္ခံတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနကိုေရာက္ရင္ အလုပ္ကို ျပန္ေပးတယ္။
အဲဒီမွာပဲ ေငြေပးေငြယူလည္း လုပ္တယ္။ အခန္းငွားၿပီး လုပ္တာမဟုတ္ဘဲ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္
ထိုင္ျဖစ္တယ္။ ထိုင္ရင္းနဲ႔ အလုပ္လုပ္ျဖစ္ၾကတာေပါ့"လို႔လည္း ဆက္ေျပာျပပါတယ္။

သူတို႔ ႏုပ်ဳိစဥ္အခ်ိန္အခါက ထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ 'ေရႊၾကည္ေအး' လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဟာ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္
၃၃ လမ္းထိပ္မွာ ရွိခဲ့ဖူးတဲ့ ဆိုင္ျဖစ္ၿပီး ပိတ္သြားခဲ့တာ ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာသြားခဲ့ၿပီလို႔လည္း
ေျပာျပပါတယ္။

အခ်ိန္ကာလေတြ ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔အမွ် သူတို႔တစ္ခ်ိန္က ထိုင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဆိုင္ေတြေတာ္ေတာ္
မ်ားမ်ားဟာ မရွိၾကေတာ့ေပမယ့္ ဆံုမွတ္ေတြထဲက တစ္ေနရာျဖစ္တဲ့ ၿမိဳ႕ထဲ ၃၃ လမ္း၊ အေပၚ
ဘေလာက္က 'ေလထန္ကုန္း' လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးကေတာ့ ဒီေန႔ထိ ဖြင့္ေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး
သူလည္းပဲ သြားေနဆဲလို႔ ဦးေရႊမင္းသားက ေျပာပါတယ္။

ေနာင္မွာ 'ေလထန္ကုန္း' လို႔ အမည္တြင္လာမယ့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးကို ၃၃ လမ္းထိပ္၊
အေပၚဘေလာက္က တိုက္ႏွစ္လံုးရဲ႕ နံရံႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့တာပါလို႔
ဆိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ ကိုငယ္ေလး (ကိုသန္းသိန္း) က ေျပာျပပါတယ္။

သူ႔ဆိုင္ေလးဟာ နာမည္ေက်ာ္ စာေပပညာရွင္၊ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္းပညာရွင္ ေတြနဲ႔ စည္ကားၿပီး
သူတို႔ရဲ႕အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြထဲမွာ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအျဖစ္ ပါ၀င္လာလိမ့္မယ္လို႔လည္း
ဆိုင္ဖြင့္စအခ်ိန္တုန္းက ေယာင္လို႔ေတာင္ မစဥ္းစားမိခဲ့ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့ သူ႔ဟန္ပန္က ကိုင္းအနက္
ေရာင္ ပါ၀ါမ်က္မွန္ကို ၀တ္ဆင္ထားၿပီး စြပ္ၾကယ္အျဖဴ လက္တိုအက်ႌကို ေဘာင္းဘီတို နဲ႔ ေပါ့ေပါ့
ပါးပါး တြဲ၀တ္ထားၿပီး ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ေကာင္းလွပါတယ္။

"မူလပထမက ၃၃ လမ္းထိပ္မွာ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းကာလအၿပီးထိ ေရႊၾကည္ေအး လက္ဖက္ရည္
ဆိုင္ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ့ဆိုင္ မဖြင့္ခင္ကတည္းက စာေရးဆရာေတြက အဲဒီမွာ ထိုင္ၾကတယ္။
ပိုင္ရွင္က ႏိုင္ငံျခားျပန္ဖို႔ ပိတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေလထန္ကုန္း မျဖစ္
ေသးပါဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ ဖြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္။ အဲဒီဘက္က စာေရးဆရာေတြက "ဪ...ဒီၾကားထဲမွာ
သြားထိုင္မယ္"ဆိုၿပီး ေရႊ႕လာတာ"လို႔ ေျပာျပပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ သူ႔ဆိုင္ေလးဟာ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ ဆံုစည္းရာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္လာၿပီး တစ္ခါတေလမွာ
လူစံုၾကၿပီဆိုရင္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုကို ေဆြးေႏြးၾကရင္းကေန ျငင္းခံုၾကတာမ်ဳိး ေတြလည္း
ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္လို႔ သူ႔ဆုိင္ေလးရဲ႕ပံုရိပ္တစ္ခုကို ေျပာျပပါတယ္။

"အျငင္းအခံုေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ အယူအဆေပါ့။ ထၿပီးလည္ပင္းညစ္တာေတာင္ ရွိတယ္။
တစ္ခ်ိန္လံုးေတာ့ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ တစ္ခါတေလ topic တစ္ခုတည္ၿပီးရင္ သြားျဖစ္ၾက
တယ္။ အဲလိုမ်ဳိးလည္း ၾကံဳရပါတယ္"လို႔ ကိုငယ္ေလးက ေျပာျပပါတယ္။

သူ႔ဆိုင္ေလးဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုအျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ထားတယ္ဆိုေပမယ့္ အခ်ိန္ကာလၾကာတဲ့
အခါမွာ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ သူ႔ဆိုင္ေလးဟာ အျပန္အလွန္ သံေယာဇဥ္ႀကီးလာခဲ့တယ္လို႔လည္း
အားပါးတရျပံဳးရင္း ေျပာလိုက္ျပန္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စာေရးဆရာေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ သတင္းစကားပါးခ်င္တာကို မွတ္ထားၿပီး
ျပန္ေျပာေပးရတာမ်ဳိး၊ ကာတြန္းဆရာေတြဆီက သတင္းစာတိုက္ေတြအတြက္ ေပးရမယ့္ ကာတြန္း
ပံုေတြကို ယူထားေပးၿပီး တစ္ဆင့္ျပန္ ေပးတာမ်ဳိး စတဲ့အလုပ္ေတြကိုလည္း အခမဲ့ အက်ဳိးေဆာင္
ေပးရပါတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

"ေလထန္ကုန္းလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ စာေရးဆရာေတြက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထိုင္႐ံု သက္သက္ပဲ
မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ဥပမာ - ဘယ္မဂၢဇင္းတိုက္နဲ႔ ခ်ိန္းထားလို႔ "အငယ္ေလးေရ ဆရာ
ကေတာ့ မအားဘူးကြာ။ ဒီစာမူကို ဘယ္မဂၢဇင္းတိုက္က လာယူရင္ မင္းေပးေပးပါ" ကြ်န္ေတာ္က
အဲလိုေတြလည္း အက်ဳိးေဆာင္ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က အက်ဳိးေဆာင္ခ်င္တာပါ။
ကြ်န္ေတာ့္ ၀ါသနာေပါ့ေနာ္"လို႔ သူ႔ဆိုင္ေလးမွာ ခင္းထားတဲ့ ပလတ္စတစ္ခုံပုေလးတစ္လံုးမွာ
ထိုင္ရင္း ကိုငယ္ေလးက ဆက္ေျပာ ျပန္ပါတယ္။

သူ႔ဆိုင္ေလးကို 'ေလထန္ကုန္း'လို႔ ဘယ္သူ နာမည္ေပးလိုက္တာ ေသခ်ာမသိေပမယ့္ ဒီနာမည္ကို
သူသိေအာင္ ေျပာျပခဲ့သူကေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ခိုင္မာပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

"ဒီနာမည္ကို ဘယ္သူေပးလိုက္တယ္။ ဥပမာ - စာေရးဆရာ ကိုျဖဴက ေပးလိုက္တယ္။ ကိုနီက
ေပးလိုက္တယ္မရွိဘူး။ ခုထိလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူး။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ့္နားထဲ
ေရာက္လာတာက ကဗ်ာဆရာေမာင္ခိုင္မာ ခုေတာ့ ဆံုးသြားပါၿပီ၊ သူက တစ္ရက္မွာ ၁၉၉၀
စြန္းစြန္းမွာ ကြ်န္ေတာ့္လမ္းၾကားေလးထဲ ၀င္လာၿပီး

"ေဟ့ေကာင္ အငယ္ေလးတဲ့ မင္းဆိုင္ကို ဉာဏ္ေပၚက ေလထန္ကုန္းလို႔ ေျပာလိုက္တယ္ကြ။
အဲဒီနာမည္ေလး ေတာ္ေတာ္သေဘာက်တယ္ကြာ"တဲ့။

"ကိုဉာဏ္ေပၚဆိုတာ စာေရးဆရာ မင္းလူ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာေရးဆရာမင္းလူတို႔က ဘယ္မွာ
ထိုင္လဲဆိုေတာ့ ဘားလမ္းအလယ္လမ္း (ျမန္မာမြတ္ စလင္ေဆး႐ံုေဘး)မွာ 'ကိုထြန္းရီ' ဆိုတဲ့
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ရွိတယ္။ သူတို႔ အုပ္စုေတြက အဲဒီဘက္မွာ ထိုင္ၾကတယ္။ ထိုင္ၿပီးေတာ့

"ဆရာေမာင္ ခိုင္မာ ဘယ္သြားမလို႔လဲ" "လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္သြားမလို႔" "ဘယ္ဆိုင္လဲ"
"၃၃ လမ္းကြာ တိုက္ၾကားေလးထဲက" "ဪ...ေလထန္ကုန္းကို သြားမလားဆိုၿပီးေတာ့"
ျဖစ္လာတာ။

"အဲဒီနာမည္ေလးကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ဳိးေလးပဲ။ အရမ္းကို သေဘာက်သြား
တာ"လို႔ သူ႔ဆိုင္ေလး နာမည္ရလာပံုကို ေျပာျပပါတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္