ရပိုင္ခြင့္အတြက္ အတီးပညာရွင္ေတြ၊ေတာင္းဆိုမႈကို သက္ဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ဂီတအစည္းအ႐ံုး ျပန္လည္ေဆြးေႏြးမည္

ေရး၊ ဆို၊ တီး၊ စက္မႈ၊ ထုတ္လုပ္ အလႊာ ငါးလႊာအတြက္ ေတးသီခ်င္းမ်ား ငွားရမ္းသံုးစြဲမႈမွ ရပိုင္ခြင့္
မ်ားအား ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္လိုက္မႈအေပၚ အတီးပညာရွင္မ်ားမွ ေက်နပ္မႈမရွိတာေၾကာင့္ ၎တို႔ရဲ႕
ေတာင္းဆိုမႈကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုး၊ မူပိုင္ခြင့္စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီ (CMC) မွ အႏုပညာဂီတ
အလႊာအသီးသီးမွ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ နဲ႔ ျပန္လည္ညိႇႏႈိင္းသြားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။

မူပိုင္ခြင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈေကာ္မတီနဲ႔ အလႊာငါးလႊာမွ ကိုယ္စားလွယ္ေတြပါ၀င္တဲ့ အစည္းအေ၀းတစ္ရပ္ကို
ေအာက္တိုဘာလဆန္းပိုင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံဂီတအစည္းအ႐ံုးမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး သီခ်င္းငွားရမ္းသံုးစြဲမႈ
(rental)နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အႏုပညာေၾကး သတ္မွတ္ မႈမူ၀ါဒအသစ္တစ္ခုကို ဆံုးျဖတ္ခ်မွတ္ခဲ့ၾက
တာျဖစ္ပါတယ္။

အစည္းအေ၀းရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ထုတ္လုပ္သူအလႊာ အတြက္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ေတးေရးသူနဲ႔
ေတးဆိုအလႊာအတြက္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းစီ၊ အတီးအလႊာအတြက္ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း နဲ႔ စက္မႈအလႊာ
အတြက္ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ဆိုၿပီး အသီးသီးခြဲေ၀ေပးဖို႔ သတ္မွတ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

"အစ္မတို႔ဆီမွာ ေတးသီခ်င္းသံုးစြဲမႈအတြက္ rental နဲ႔ sale ဆုိၿပီးေတာ့ ႏွစ္ပိုင္း ရွိတယ္။ FM တို႔ 
TV channel ေတြမွာ လႊင့္ေနတာေတြကို rental လို႔ေခၚတဲ့ငွားရမ္းသံုးစြဲခြင့္အျဖစ္ အလႊာအသီးသီး
ကို အႏုပညာေၾကးအျဖစ္ ျပန္ခြဲေပးတယ္။ အရင္ကေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ တီဗီတို႔၊ အက္ဖ္အမ္
တို႔ကေန တစ္ေခါက္လႊင့္ေပးတာ ေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီလိုေတြက်ေတာ့ ပရိသတ္က ၾကားၿပီး၊
ျမင္ၿပီး ျပန္၀ယ္လုိ႔ ရႏိုင္တာေတြ ရွိတယ္။ အခု ေနာက္ပိုင္း ဘာေတြေတြ႕လာလဲဆိုေတာ့
အႏုပညာရွင္ေတြ ဖန္တီးထားတာေတြကို အင္တာနက္ကေန MP3၊ MP4၊ Full download ဆိုၿပီး
ေတာ့ အခမဲ့ေဒါင္းလုတ္လို႔ရတာေတြ ရွိလာတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘယ္သူက အေခြကို ေဈးေပးၿပီး
၀ယ္ေတာ့မွာလဲ။ မၾကာေသးခင္က လုပ္လိုက္တဲ့ Digital Sales ဆိုရင္လည္း download လုပ္ၿပီး
သြားရင္ ဘယ္ပရိသတ္ကမွ အေခြကို အျပင္မွာ ျပန္၀ယ္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။

"အဲဒီလို အေျခအေနေတြဆိုရင္ ထုတ္လုပ္သူအေနနဲ႔ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးၿပီး အေရာင္းမသြက္
တဲ့အခါ နစ္နာၾကမွာဆိုေတာ့ သူတို႔ကို အဲဒီအခ်ိန္ၾကရင္ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားမ်ား ေပးသင့္တယ္လို႔ ယူဆ
ၾကလို႔ အဲဒီလိုဆံုးျဖတ္လိုက္တာပါ။ အဲဒီလို တိုးေပးဖို႔အတြက္ အဆိုနဲ႔ အေရးက rental မွာ
ယူထားတာထက္ ေလွ်ာ့ၿပီးေတာ့ ၂၀ စီ ယူလိုက္ၾကတယ္။ အတီးလႊာက ကိုယ္စားလွယ္တခ်ဳိ႕
ကလည္း ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ေလွ်ာ့ေပးၾကၿပီးေတာ့ စက္မႈဘက္ကလည္း ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ေလွ်ာ့ေပးဖို႔
အတြက္ သေဘာတူခဲ့ၾကတယ္။ အစ္မတို႔ CMC ကခ်ည္းပဲ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
အဲဒီေန႔က အဖြဲ႕၀င္ေတြ၊ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ၅၈ ေယာက္ပါတဲ့ EC အစည္းအေ၀းရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္
အရ အႏုပညာဂီတလမ္းေၾကာင္းအသစ္နဲ႔ သြားမယ္ဆိုၿပီး ညိႇႏႈိင္းခဲ့ရာမွာ ထုတ္လုပ္သူေတြကို
၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတာပါ"လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဂီတ အစည္းအ႐ံုးက အတြင္းေရးမႉးျဖစ္တဲ့
အဆိုေတာ္ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းက ေျပာပါတယ္။

ရပိုင္ခြင့္ျပင္ဆင္သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ အေပၚ အတီးလႊာက အတီးပညာရွင္ ေတြအေနနဲ႔ ေက်နပ္မႈမရွိခဲ့
တာေၾကာင့္ Heaven Born တီး၀ိုင္းမွ ကိုတိုးတိုး (ဂစ္တာ)အပါအ၀င္ Rose of  Sharon အဖြဲ႕မွ
ကိုေဇာ္လတ္ (ေဘ့စ္ဂီတာ)၊ Medium Wave၊ ေရႊသံစဥ္၊ Emperor၊ Aurora၊ Plus three၊ BPM၊
Wanted၊ Reason၊ Ghost Rider နဲ႔ ေျမပဲယိုေတးဂီတအဖြဲ႕ေတြက ဂီတအလႊာမွ ကိုယ္စားလွယ္
ေတြကိုပါ ဖိတ္ေခၚၿပီး အေရးေပၚညိႇႏႈိင္း အစည္းအေ၀းတစ္ရပ္ကို ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္ေန႔က
ဂီတအစည္းအ႐ံုးမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီအစည္းအေ၀းကို ျမန္မာႏိုင္ငံဂီတ အစည္းအ႐ံုးမွဥကၠ႒ ဦးတင္ဦးေလး၊ အတြင္းေရးမႉး
ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္းနဲ႔ တြဲဖက္အတြင္းေရးမႉး ျမင့္မုိးေအာင္တို႔လည္း တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

"ေတးသီခ်င္းအသံုးျပဳခေတြ ဘယ္ကရရ အရင္ကတည္းက ဘာမွစြက္ဖက္ခဲ့တာ မရွိပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့
အစည္းအေ၀းက ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔အတီးသမားေတြအေနနဲ႔ ရပိုင္ခြင့္
နည္းေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အဆိုနဲ႔ အေရးက အမ်ားဆံုးရွိရင္ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေပါ့။
အတီးသမားေတြက်ေတာ့ တီး၀ိုင္းတစ္၀ိုင္းမွာ အနည္းဆံုး ေလးေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒါကို ရတဲ့
၇ ရာခိုင္ႏႈန္းေပၚမွာ ျပန္ခြဲေ၀ရမယ္ဆိုရင္ ဘာမွရၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေရး၊ ဆို၊ တီး ဆိုတာ
တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနရမယ္လို႔ ေရွးတုန္းက ဂီတစာဆိုႀကီးေတြ ေျပာဖူးခဲ့တာရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္
ကြ်န္ေတာ္တို႔ဘက္ကေန အဲဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ျပန္စဥ္းစားဖို႔ ေတာင္းဆိုရတာပါ" လို႔ မက္တယ္ဇုန္
စတူဒီယိုနဲ႔ မၾကာေသးခင္ကမွ လမ္းခြဲခဲ့ၿပီး Rose of Sharon ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕အမည္သစ္နဲ႔ အႏုပညာ
အလုပ္ေတြ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ကိုေဇာ္လတ္ က ေျပာပါတယ္။

ေရႊသံစဥ္တီး၀ိုင္းမွ ကို၀င္းေမာ္ ကလည္း ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့ မူ၀ါဒအသစ္ကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပး
ဖို႔နဲ႔ ေရး၊ ဆို၊ တီး အလႊာသံုးလႊာကိုလည္း တစ္သမတ္တည္း ခြဲေ၀ေပးဖို႔ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာပါ
တယ္။

"အခုလို ဆံုးျဖတ္လိုက္တာက တရား၀င္ မေၾကညာရေသးဘူး။ အဲဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို သေဘာမက်
လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ျပန္ေတာင္းဆိုၾကတာပါ။ တကယ္လို႔ ဂီတအစည္းအ႐ံုးနဲ႔ မေျပလည္ခဲ့ဘူး
ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အတီးပိုင္းေတြ၊ တီး၀ိုင္းေတြခ်ည္းပဲ သပ္သပ္စုၿပီး ဂီတပညာရွင္မ်ားေအဂ်င္စီ
ဆိုၿပီးေတာ့ City FM station ေတြ TV channel ေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာေတြကို ေအဂ်င္စီနဲ႔
တိုက္႐ိုက္လုပ္ဖို႔ အသိေပးသြားမွာပါ။ အတီးသမားေတြ ခြင့္ျပဳမွ သံုးခြင့္ရွိမွာကိုး။ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းေပး
တာကို ျပန္စဥ္းစားေစခ်င္တယ္။ ထုတ္လုပ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရရ ေရး၊ ဆို၊ တီး အလႊာသံုးခု
စလံုးကို တစ္တန္းတည္းထားေပးဖို႔ကို ေအာက္တိုဘာ ၈ ရက္ေန႔မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့အစည္းအေ၀းမွာ
ဂီတအစည္းအ႐ံုးကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတယ္"လို႔ ကို၀င္းေမာ္ ကေျပာပါတယ္။

"သူတို႔ဘက္ကလည္း အေရးနဲ႔ အဆိုပိုင္းက တာ၀န္ရွိကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ျပန္တုိင္ပင္ၾကၿပီးေတာ့
အေျဖျပန္ေပးမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာႏႈန္း အရ သြားမယ္ဆိုေပမယ့္ သူတို႔ႏိုင္ငံတကာက
သီခ်င္းေတြက ႏိုင္ငံတကာကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတးသီခ်င္းေတြက်ေတာ့
ထိုးေဖာက္ႏိုင္ေသးတာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ႏိုင္ငံတကာအရ ၾကည့္ၿပီးလုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း
ႏိုင္ငံတကာလို ခံစားခြင့္ေတြ ရွိရမွာေပါ့။ အရင္ကတည္းက ဘာ စာခ်ဳပ္စာတမ္းမွ မရွိဘဲနဲ႔ တီးလာ၊
ခတ္လာၾကတာေတြက ႏွစ္ေပါင္းမနည္းေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အတီးသမားေတြထဲက တခ်ဳိ႕
အတီးဆရာေတြဆိုရင္ ဒီအခ်ိန္ထိ မျပည့္မစံုေနၾကရတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြကိုေတာ့
ဘာတစ္ခုမွ မလုပ္ေပးႏိုင္ဘဲနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာဆိုတာကို မလုပ္ေစခ်င္ေသးဘူး။ အဲဒါကို သက္ဆိုင္ရာ
ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားေလး ထားေစခ်င္ပါတယ္" လို႔လည္း သူက
ထပ္ေျပာပါတယ္။

ေတးသီခ်င္းငွားရမ္းအသံုးျပဳခကို ယခင္က ေတးေရး၊ ေတးဆိုနဲ႔ ထုတ္လုပ္သူအလႊာအတြက္
၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း စီ၊ အတီးအတြက္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ စက္မႈအသံဖမ္းအတြက္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အလိုက္
ခြဲေ၀းေပးခဲ့ရာက ယခုလို မူ၀ါဒ အသစ္ကို ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အစည္းအေ၀းဆံုး ျဖတ္ခ်က္အရ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လိုက္ေပမယ့္ လက္ရွိမွာ မူ၀ါဒႏႈန္းထားသစ္နဲ႔
ဘယ္လုပ္ငန္းနဲ႔မွ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုထားျခင္း မရွိဘူးလို႔ ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း က ဆိုပါတယ္။

"အစ္မတို႔အေနနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာျဖစ္ေပမယ့္ အတီးပညာရွင္ေတြ
ေတာင္းဆိုတာကိုလည္း ထပ္ၿပီးစဥ္းစားေပးသြားမွာပါ။ အရင္က စာခ်ဳပ္စာတမ္းနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ရင္းႏွီး
ခင္မင္မႈတစ္ခုတည္းနဲ႔ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ အခုရာခိုင္ႏႈန္း အသစ္ေျပာင္းလဲလိုက္တယ္ဆိုတာက
အရင္က စာခ်ဳပ္စာတမ္းနဲ႔ မလုပ္ခဲ့တဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြအတြက္ပါ။ အဲဒီအတြက္လည္း အမ်ားစု
အဆင္ေျပႏိုင္မယ့္ မူ၀ါဒေလးတစ္ခုနဲ႔ သြားရမွာပါ။ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မရွိဘူးဆိုရင္ ၾကားက
မသမာသူေတြအေနနဲ႔ အလြဲသံုးစား လုပ္တာေတြကို ခံရေတာ့မွာ။ တရားမ၀င္စီးပြားေရးသမားေတြ
ဆိုရင္ အစ္မတို႔ဆီကိုေရာ၊ ကာယကံရွင္ေတြ ဆီကိုေရာ အေၾကာင္းမၾကားဘဲနဲ႔ ၾကားထဲက
အႏုပညာေၾကးေတြ အလြဲသံုးစား လုပ္သြားတာေတြရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕တရား၀င္လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ
အေနနဲ႔ အစ္မတို႔ ဆီလာၿပီး ကမ္းလွမ္းၾကတယ္။ ပုဂၢလိ ကကုမၸဏီဆိုတာကေတာ့ တိတိက်က်နဲ႔
ႏိုင္ငံတကာႏႈန္းထားအရ လုပ္ခ်င္ၾကတာ မ်ားတယ္။ အဲဒီလိုသြားမယ္ဆိုရင္ ေရး၊ ဆို၊ ထုတ္လုပ္
သံုးလႊာပဲ တရား၀င္ျဖစ္သြားမွာ။ အခုက အစည္းအ႐ံုးနဲ႔လုပ္ေနလို႔သာ ငါးလႊာလံုး ပါရမယ္ဆိုတာ
ရွိတာေလ"လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုးအေနနဲ႔ အခုေနာက္ပိုင္း အသစ္ဖန္တီးသမွ် ေတးသီခ်င္းေတြနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ ရပိုင္ခြင့္နဲ႔ပတ္သက္တာေတြ၊ မူပိုင္ခြင့္နဲ႔ဆိုင္တာေတြ အကုန္လံုးကုိ စာခ်ဳပ္စာတမ္း
မခ်ဳပ္ခင္ကတည္းက အခ်င္းခ်င္းညိႇႏႈိင္းၿပီးေတာ့မွ လုပ္ေဆာင္ခိုင္းသြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း
ျဖဴျဖဴ ေက်ာ္သိန္းက ေျပာပါေသးတယ္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - လူမႈဘ၀ရသစံုလင္