အန္းတိတ္ လမ္းမမ်ား

စိတ္ကူးယဥ္ ပံုေဖာ္ၾကည့္လိုက္ၾကေပါ့။ ခဏေနဦး၊ ဒါကစိတ္ကူးယဥ္ထားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာ၊ ယံုခ်င္ယံု မယံု ခ်င္ေန။ ဘယ္သူရယ္ ဘာရယ္ေတာ့ မဟုတ္ ပါဘူး။ အျမင္မ
ေတာ္လို႔ေပါ့။ သိသာသိ မျမင္ေစနဲ႔ ဆိုတဲ့အတိုင္း ျမင္သြားေတာ့ ဘာျဖစ္၊ အျမင္မေတာ္ေတာ့
ဘူးေပါ့။ ျမင္ၾကည့္လိုက္ေပါ့ဗ်ာ။ ရွင္းျပေနရင္ၾကာ တယ္။

၁၉၆၅ နဲ႔ ၁၉၇၀ ၾကား ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းမေတြေပၚမွာ Black & White
႐ုပ္ရွင္ေတြထဲက အေဆာင္ အေယာင္ပစၥည္းေတြ၊ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား
ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ လူႀကီးလူငယ္ အရြယ္စံု ဆိုက္စံု ဂိုက္စံု။ ဒါ့ျပင္ ဒီေခတ္လို တိုက္ခန္းေတြ ျမင့္
ျပီး မက်ပ္ေသး ဘူး၊ စင္ကာပူ တိုက္ခန္းေဟာင္း (ေဟာင္ေကာင္ တိုက္ခန္းအေဟာင္း ဒီဇိုင္း)
ေတြနဲ႔ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ေလးေတြထဲက လူေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္၊ ညည္းတြား၊ ရည္ငံ၊ ငိုေႂကြး၊
လုပ္ကိုင္၊ ေပါက္ကြဲသံစဥ္ေတြနဲ႔ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ၾကတဲ့ ဘ၀ပံုရိပ္ ေတြဟာ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးရဲ႕ အလွတရားပင္
တည္း။ "ဂ်မ္းဂ်မ္း ဂ်မ္း ဂ်န္းၾကမ္း" လို႔ သေယာင္ေယာင္ ထင္ရတဲ့ ေနာက္ခံေတးသြား ပံုစံတစ္ခုနဲ႔
ဇာတ္လိုက္ေတြ ဇာတ္လိုက္ေတြ။

ဆံပင္ေတြက အရွည္ႀကီးေတြနဲ႔၊ cowboy ဇာတ္ကားေတြေခတ္စားခ်ိန္ဆိုေတာ့ Bell bottom
ေခါင္းေလာင္း ေဘာင္းဘီေတြ၀တ္၊ အက်ႌလက္ရွည္က ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား အမႈေတာ္ေဆာင္
ေတြလို စမတ္က်က်ပဲ။

ဒါေပမဲ့ ျပဲေနတယ္ (သတိ၊ တစ္ခုခုေကာင္းေန တာကိုသာေျပာျခင္းပင္) မ်က္စိေတြအကုန္
'ဘတ္သီးကြ်မ္း'ၿပီး လစ္ေနၾကတယ္။ သြားေတာ့ မစားနဲ႔၊ မ်က္ရည္မ်က္ခြက္နဲ႔ အိမ္ျပန္သြား
ရမယ္။ လူမိုက္ေတြ လူမိုက္ေတြ၊ ညဆို အုတ္ခုံမွာ၊ တိုက္ခန္းေလွကားေတြေပၚမွာ ၀ါးေျပာင္းႀကီး
ေတြက အေငြ႕တလူလူ၊ ဂစ္တာ ေတြကိုယ္စီနဲ႔ လူပိန္းေတြက 'လမ္းသရဲ' လို႔ ေခၚေ၀ၚ သမုတ္ၾက
သူေတြေပါ့။ ထစ္ခနဲဆို ပြဲက စီခနဲ၊ ပတၱေရာင္ေတြေတာ့ လာပါတယ္။

တိုက္လႊတ္လိုက္တာ စက္ဘီးကိုယ္စီနဲ႔ ႂကြက္ေတြျပဲၿပီး လစ္သြားေလရဲ႕ . . . အဲဒီ ေခတ္မိန္း
ကေလးေတြကေတာ့ လံုး၀ ်အနမနသ အပစန ၊ ထဘီ ရင္ဖံုးေလးေတြနဲ႔ ဣေႁႏၵသိကၡာ တစ္ပိႆာ
ေပါ့။

ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ ေခ်ာေမာ လွပၾကပါေပတယ္။ အခုေျပာမယ့္ ဇာတ္လမ္း ရဲ႕ အဓိက သူရဲေကာင္း
ေတြက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အလယ္ေကာင္တည့္တည့္နားမွာ ေနရာယူ ထားတဲ့ 'ပန္းဘဲတန္း' ၿမိဳ႕နယ္က
ပဲဗ်ဳိ႕။ သူတို႔ ေခၚတာ ... ဘာလဲ၊ 'အလယ္ပိုင္း'ဍ မဟုတ္ မခံ ႐ုပ္သဏၭာန္။ အခ်င္းခ်င္းလည္း
သိပ္ မတည့္ၾကဘူး၊ သူ႐ႈိးကိုယ္႐ႈိးေပါ့။ ေယာက္်ား သားေတြကိုး၊ ရွိတာမွ သံုးဘေလာက္သာသာပဲ။

သို႔ေသာ္ ခြင္မေက်ာ္ရဲၾကဘူးေပါ့။ 'ခြပ္' တစ္ခ်က္ပဲ၊ ၾကည့္လိုက္ဍ ေမွာက္သြားၿပီ။ ဘယ္သူတီး
လိုက္မွန္းေတာင္ မသိလိုက္ရ၊ သေဘာေပါက္မည္ ထင္ပါသည္။ မည္ကဲ့သို႔ ပင္ ဆိုးေစကာမူ၊
ႏွမခ်င္းစာနာတဲ့စိတ္ေတာ့ အျပည့္အ၀ရွိတယ္။ ျမန္မာပီသခ်က္က သူတို႔ အေရွ႕မွာ မိန္းကေလး
တစ္ေယာက္ကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ထိပါးေစာ္ကားျခင္းမ်ဳိး ရွိခဲ့ပါက ထိုမဖြယ္မရာလုပ္ေသာ
ကာလနာ သည္ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း အာေမဍိတ္ အနည္း အက်ဥ္းျဖင့္သာ ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီးကို
အျမန္ ဆံုးနည္းႏွင့္ ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပ အပ္ပါသည္။

တစ္ေခါက္၊ အဲဒီအလယ္ပိုင္း မွာ အေျခအေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ နာမည္ ရွိ လမ္းမႀကီး
တစ္၀ိုက္တြင္ ျပည့္တန္ဆာႏွင့္ သူတို႔ရဲ႕ ပြဲစားေခၚ 'ေခါင္း'မ်ား တစ္ရွိန္ထိုး ေနရာယူ၊ က်က္စား
လာခဲ့ၾကပါသည္။

အမည္းစက္ႀကီးေပါ့ဗ်ာ၊ ျမင္မေကာင္း ဘူး။ ညေနညေနဆို ေရခဲမုန္႔ေပၚ ပုရြက္ဆိတ္ အံုသလိုပဲ။
ရဲကိုလိုင္းေၾကးေပးထားေတာ့ ၿပီးေရာ၊ ေပၚတင္ကို ထင္တိုင္းက်ဲလို႔ ဖုန္ထ ခ်က္က ၉။ တျဖည္း
ျဖည္းနဲ႔ ယိုယြင္းျခင္းက ဘယ္လိုစ အနံ႔ဆိုးေတြ ေပးသလဲ ဆိုရင္ * မသိရင္ အဲဒီေနရာက
'ေအာက္ အီးအီး အြတ္' ေနရာလိုလို ဘာလိုလို အမ်ားျပည္သူ အျမင္မွာ ျဖစ္လာေတာ့တာေပါ။
အရြယ္ ေရာက္ မိန္းမပ်ဳိေလးေတြ အျပင္မထြက္ ရဲေလာက္ေအာင္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္။ အေၾကာင္း
ရင္းမွာ သူမ်ားသမီးပ်ဳိေတြကို 'ေခါင္း' ေတြက လိုက္လိုက္ၿပီး ေၾကာင္းတယ္။

တျခားရပ္ကြက္က မိမဆံုးမ ဖမဆံုးမေတြက ရပ္ကြက္ထဲက ပ်ဳိေမေတြကို 'ကေတာ့ကေတာ့'
ေတြနဲ႔မွားၿပီး လာလာၿပီး ၀စီကံ၊ မေနာကံနဲ႔ ျပစ္မွားတာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ အေျခအေန မဟန္
ေတာ့ဘူးေလ။ ဒါနဲ႔ နယ္ခံသူရဲေကာင္း ဇာတ္လိုက္ႀကီးေတြက အလယ္ပိုင္းမွာ တိုင္ပင္၊ ဆံုးျဖတ္
ခ်က္ခ်ၿပီးတာနဲ႔ သူတို႔နဲ႔ 'မတည့္အတူေန' တျခား ႀူသခု က သူေတာ္ သူျမတ္ေတြကို တေလး
တစား ဖိတ္ၾကားလို႔ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ရန္ ၾနနအငညါ ေခၚလိုက္ ၾကတာေပါ့။

အခ်ိန္ေတာ့ နည္းနည္းယူလိုက္ တယ္၊ Right Moment ကို ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ
ကြက္စိ စီမံခန္႔ခြဲၿပီးတာနဲ႔ "အတြင္းစကား အတြင္းမွာပဲရွိပေစ"လို႔ အခ်င္းခ်င္း သတိေပးတယ္။
ေန႔ရက္ အခ်ိန္ နာရီ ီနခင်ငသည ေသခ်ာၾကၿပီဆိုတာနဲ႔ ေနာက္ဆံုးေျပာတာ ... ဘာလဲ၊
"လူညီ ပါေစ"။ တစ္ညေန၊ နာမည္ႀကီး လမ္းႀကီး တစ္ေၾကာတြင္ပင္ ေခါင္းမ်ားအုပ္စုဖြဲ႕၍
သူတို႔ စားက်က္မွာ ျခယ္လွယ္ပြဲခံေနၾကသေပါ့။ ဟိုေကာင္မေလးေတြ၊ ခြ်တ္ခြ်တ္' ဒီေကာင္မ
ေလးေတြ 'ခြ်တ္ခြ်တ္'၊ 'ေဟ့ခ်စ္ေလး' ေတြ ဘာေတြလုပ္ေနေသးတာ။ ေအး ... အဲဒီမွာပဲ
ဆံပင္ရွည္၊ ဲနေည ဂ်ာကင္၊ ေခါင္းေလာင္းေဘာင္းဘီနဲ႔ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ပုဆိုးမလို႔ ငါးေယာက္
ထက္မနည္းတဲ့ အဖြဲ႕ တစ္ဖြဲ႕က လမ္းထိပ္ကေန ခ်ီတက္လာတယ္။ တက္ညီလက္ညီပဲ။

'ေခါင္း' ေတြကေတာ့ "ဘာေကာင္လဲ၊ ဘာအထာလဲကြ"လို႔ ေရရြတ္ ခါ အခ်င္းခ်င္းေ၀မွ်ေနစဥ္မွာပဲ
ေနာက္တစ္ဖြဲ႕ က အေနာက္ဘက္ကေန ၁၀ ေယာက္ထက္ မနည္း တက္လာျပန္တယ္။ ေနာက္
ပစ္ထားတဲ့ လက္ေတြထဲမွာ ပစၥည္းကိုယ္စီနဲ႔ေပါ့။ လူႀကီးမင္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာကို ျမင္သလား
မသိဘူး။

ဒါေပါ့၊ ဒီလိုမျမင္ခင္မွာပဲ ခုနက သူတို႔ရပ္ေနတဲ့ ေနရာနားကပဲ ဘယ္က ထြက္လာမွန္းမသိတဲ့
ေလာက္စာလံုးေတြ၊ ေက်ာက္ခဲ၊ အုတ္နီခဲ အပိုင္းအစေတြ၊ ပုလင္း ေတြနဲ႔ လူေတြေ၀ါခနဲပဲ၊
'ဖံုး ဖံုး ဖံုး ဖံုး' ဆိုၿပီး စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္းမွာ အေျခအေန အရပ္ရပ္ ေျပာင္းလဲသြားပါေလေရာ။

႐ိုက္တာ၊ ႐ိုက္တာ ... ဒါနဲ႔ သူတို႔ဘက္ကလည္း ခုခံေသး သဗ်ာ ... ဘယ္လိုရမွာတုံး၊ လြင့္ကုန္
တာေပါ့ ... ေခြးေျပး၀က္ေျပးဆိုတာ အဲဒါ ကို ေျပာတာ။ ဘယ္ဟုတ္မလဲ၊ ဒင္းတို႔က သူတို႔ 'ပေထြး
'ေတြ သြားေခၚလာတယ္၊ ရဲသားႀကီးကိုလွေဖတို႔ေပါ့။ လာဘ္စားထား ေတာ့ သူတို႔ဘက္ကေန
ပါေနတယ္ေလ (စိတ္မေကာင္းဖြယ္ရာ) ဘာရမလဲ၊ ရဲကိုပါ 'မ' တာ၊ လာဘ္စားခ်င္ဦးဆိုၿပီး။

ဒီမွာတင္ အေျခအေနမေကာင္းေတာ့ၿပီ။ ေသေအာင္ ေတာ့ ဘယ္လုပ္မလဲ၊ အနည္းဆံုးေတာ့
အတြင္းလူနာေပါ့။ သာၿပီဆိုတာနဲ႔ အုပ္စုခြဲ တန္းလစ္ေတာ့တာပဲ။ ဒီကိစၥႀကီးက ေတာ္ ေတာ္
ဆိုင္းဘုတ္ (ေအာ္ခ်က္) ျဖစ္သြားတာ။ ေနာက္ဆံုး 'ေခါင္း'ေတြအကုန္ တန္းစီပါကုန္ တာေတာ့
ၾကားတယ္။ လာဘ္စားတဲ့ရဲေတြ ဘာျဖစ္သလဲေတာ့ မသိဘူး၊ အနည္းဆံုး ေျခာက္ခ်က္ပဲ။

ဇာတ္လိုက္ေတြလား။ ဘယ္ရွိ ေတာ့မတုံး ေျခရာေဖ်ာက္ၿပီေလ၊ ဟဲဟဲ။ ဒီလိုနဲ႔ 'အလယ္ပိုင္း' ႀကီး
ဟာ ရက္သတၱပတ္ အတြင္းမွာပဲ ျပန္လည္စိုျပည္ သန္႔ရွင္းလို႔ ျဖဴစင္ၿပီး ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္
ရပ္ကြက္ ေလး ျပန္လည္ျဖစ္တည္လာခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊ ဘယ္လို လုပ္
ၾကမလဲ။

ေခတ္ကေတာ့ မတူေတာ့ဘူး ေနာ္။ ဒါလူမိုက္ေခတ္လည္း မဟုတ္ေတာ့ တာ ေသခ်ာတယ္။
ပညာတတ္ေခတ္ ေရာက္လာၿပီလို႔ ယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ မိမိ ၿမိဳ႕နယ္ ရပ္ကြက္၊ ပတ္၀န္းက်င္
အသီးသီး ကို သန္႔ရွင္းေအာင္ထားဖို႔ ၀ိုင္း၀န္းစဥ္းစား ရေတာ့ေပမေပါ့။ ဒီစာကိုေရးတာ လူငယ္
ေတြ ကို မိုက္တိမိုက္ကန္းစိတ္ သြင္းေပးတာေတာ့ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ကတိေပးရဲတယ္။

မွန္မွန္ ကန္ကန္ ေျဖာင့္မတ္စြာနဲ႔ အျမင္မေတာ္တဲ့ ကိစၥေတြကို လက္ပိုက္ၿပီး ၾကည့္မေနတတ္တဲ့
အက်င့္ကေတာ့ မိ႐ိုးဖလာစိတ္ဓာတ္ပဲ၊ ၾကည့္မေကာင္းတဲ့ ပံုရိပ္ေတြကို ျပဳျပင္လို႔ အလွဆင္တာ
ဟာ ဖန္တီးျခင္း အႏုပညာပါ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က သူရဲေကာင္းႀကီးမ်ား ေလွ်ာက္ ခဲ့ေသာ 'အန္းတိတ္လမ္းမမ်ား' သက္ေတာ္
ရာေက်ာ္ ရွည္ပါေစေသာ္ .......

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
[email protected] သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။