ရြာကေလးကို အႏုပညာျဖင့္ ကယ္တင္လိုက္ႏိုင္

ထိုင္၀မ္ကြ်န္းအလယ္ပိုင္း နန္တြန္ရွိ သက္တံရြာေနအိမ္တြင္ ဟြမ္ယမ္ဖုကို ဩဂုတ္ ၁၉ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု - ေအအက္ဖ္ပီထိုင္၀မ္ကြ်န္းအလယ္ပိုင္း နန္တြန္ရွိ သက္တံရြာေနအိမ္တြင္ ဟြမ္ယမ္ဖုကို ဩဂုတ္ ၁၉ ရက္က ေတြ႕ရစဥ္။ ဓာတ္ပံု - ေအအက္ဖ္ပီ

တိုင္ေခ်ာင္(ထိုင္၀မ္)- ဟြမ္ယမ္ဖုသည္ ထိုင္၀မ္ကြ်န္း အလယ္ပိုင္းရွိ သူ၏ရြာကေလးသို႔
လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ ဧည့္သည္မ်ားကို ပန္းခ်ီေဆးမ်ား ေပက်ံေန သည့္ လက္မ်ားျဖင့္
ႏႈတ္ဆက္ေနသည္။

သူစီးထားသည့္ ႐ွဴးဖိနပ္မွာလည္း ေဆးမ်ား ေပက်ံၿပီး ေဆးေရာင္စံုျဖစ္ေနသည္။ ယင္းတို႔မွာ
အိမ္ရာသစ္ တည္ေဆာက္သူမ်ား၏ ေျမထိုးစက္မ်ားကို သူ၏ လက္တစ္ဖက္တည္းကို
အသံုးခ်ကာ တြန္းလွန္ဖယ္ရွား ႏိုင္ခဲ့သည့္ အႏုပညာရွင္လုပ္သားႀကီးကို ေန႔စဥ္ေတြ႕ရသည့္
လကၡဏာျဖစ္သည္။ အသက္ ၉၃ ႏွစ္အရြယ္ ရွိၿပီျဖစ္သည့္ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းႀကီးသည္
ေန႔စဥ္ နံနက္ ၃ နာရီထိုးသည္ႏွင့္ အိပ္ရာကထ၍ သူ၏ ေနထိုင္ရာ အိမ္နံရံပတ္လည္တြင္
ငွက္မ်ား၊ တိရစၦာန္မ်ားမွအစ နာမည္ႀကီး အဆိုေတာ္မ်ားႏွင့္ အားကစားသမားမ်ားအထိ ႐ုပ္ပံု
မ်ားကို ေလးနာရီၾကာ ေရးဆြဲေလ့ရွိသည္။

သက္တံဘိုးဘိုးဟု လူသိမ်ားေသာ ဟြမ္ ၏အႏုပညာလက္ရာက အျခားရြာမ်ား ဖ်က္ဆီးခံခဲ့
ရေသာ္လည္း သူ႔ရြာအဖ်က္ ဆီးမခံရေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဟြမ္ယမ္ဖုသည္
အင္အားခ်ဳိ႕တဲ့လာ သည့္အေလ်ာက္ ျဖည္းျဖည္းသာ လမ္း ေလွ်ာက္ၿပီး သူ႔ေဘာင္းဘီရွည္
တစ္ဖက္ကို ဆြဲတင္လိုက္သည္။ ေျမႀကီးေပၚတြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာဒူးေထာက္ၿပီး ေဆးျခယ္ရ
သျဖင့္ ရရွိေသာ ဒူးဒဏ္ရာကို ပက္တီးစည္းထားရသည္ဟု သူကဆိုသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ဟြမ္သည္ စစ္တပ္၏ အေပါင္းပါမ်ား ရြာကို ဖ်က္ဆီးမခံရေရး ေသခ်ာေစရန္
နည္းလမ္းအျဖစ္ ရြာလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ နံရံမ်ားတြင္ တက္တက္ႂကြႂကြ အလွဆင္ပန္းခ်ီဆြဲရန္
ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ "လြန္ခဲ့တဲ့ ငါးႏွစ္ေလာက္က အစိုးရက ဒီေနရာကို ဖ်က္ဆီးၿပီး အိမ္ရာသစ္ေတြ
ေဆာက္ဖို႔ ေၾကညာစာ က်ဳပ္တို႔ဆီေရာက္ လာခဲ့တယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးယူမလား၊ ဒါမွမဟုတ္
တျခားအိမ္ခန္းကို ေျပာင္းမလား စဥ္းစားလို႔လည္းေျပာတယ္"ဟု ေရတပ္ ကက္ဦးထုပ္နဲ႔
တ႐ုတ္႐ုိးရာ ရွပ္အက်ႌကို ၀တ္ထားသည့္ ဟြမ္က ေျပာသည္။ "ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္မေျပာင္းခဲ့ပါဘူး။
ထိုင္၀မ္ တစ္ခုလံုးမွာ ဒီအိမ္ေလးက က်ဳပ္ရဲ႕အိမ္ အစစ္အမွန္ေလးပဲ ျဖစ္တယ္။" တိုင္ေခ်ာင္ၿမိဳ႕ရဲ႕
နမ္တန္ခ႐ုိင္ထဲတြင္ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းမ်ားႏွင့္ မိသားစုမ်ား အေျခခ် ေနထိုင္သည့္ အိမ္ေျခေပါင္း
၁,၂၀၀ ခန္႔ တစ္ခါက ရွိခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ဆယ္စုႏွစ္သက္တမ္းရွိသည့္အိမ္ခန္းမ်ား ပ်က္စီးလာ
သည့္ႏွင့္အညီ တိုးခ်ဲ႕ျပင္ဆင္သူတို႔သည္ ေဒသခံမ်ားကို ထိုင္၀မ္ ေဒၚလာ ႏွစ္သန္း (အေမရိကန္
ေဒၚလာ ၆၁,၀၀၀) ေလ်ာ္ေၾကး၊ သို႔မဟုတ္ အိမ္ခန္းအသစ္ေပးျခင္းျဖင့္ ေျမကြက္မ်ားကို
ေဈးျဖတ္ၿပီး ၀ယ္ယူခဲ့ၾကသည္။

ဟြမ္သည္ ယင္းေနရာတြင္ ၃၇ ႏွစ္ေက်ာ္ ေနထိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားက သူတို႔အိမ္
မ်ားကို စြန္႔ပစ္သြားသည့္တိုင္ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ယခုအခါ အိမ္ေျခ ၁၁ လံုး သာ က်န္ေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သူက ပန္းခ်ီဆြဲရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ "တစ္ရြာလံုးမွာ တစ္ေယာက္ပဲက်န္ေတာ့တာ
ဆိုေတာ့ ပ်င္းတာေပါ့"ဟု သူက ေျပာသည္။ က်ဳပ္အေဖက က်ဳပ္ ငါးႏွစ္သား အရြယ္မွာပန္းခ်ီ
စသင္ေပးခဲ့တယ္။ ကေလး ဘ၀တည္းက ပံုမဆြဲခဲ့ပါဘူး။ ပထမဆံုးဆြဲခဲ့ တဲ့ပံုက ကြ်န္ေတာ့္
အိမ္ထဲက ငွက္ပံုျဖစ္ပါ တယ္" ဟုဆိုသည္။ ဟြမ္က သူ၏ အိမ္ခန္း ႏွစ္ခန္း၏ အတြင္းပိုင္း၊
အျပင္နံရံမ်ားႏွင့္ လူမရွိသည့္ အိမ္နီးနားခ်င္း အိမ္မ်ားတြင္ ပန္းခ်ီဆြဲ အလွဆင္ထားသည္။

ေဒသခံ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက ဟြမ္ရဲ႕လက္ရာမ်ားကို ေတြ႕ရွိသည့္အခါ ေက်းရြာကို
ကယ္တင္ရန္ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး အာဏာပိုင္မ်ားကလည္း ထိန္းသိမ္းခြင့္ကို လြန္ခဲ့တဲ့
ေလးႏွစ္က သေဘာတူညီခဲ့သည္။ ယခုအခါ ယင္းဧရိယာသည္ ခရီးသြားမ်ားကို
ဆြဲေဆာင္မႈေကာင္းေသာ ေနရာ တစ္ေနရာ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး အာရွတိုက္က ဧည့္သည္
သန္းတစ္ရာေက်ာ္ကို ႏွစ္စဥ္ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ "အစိုးရက ဒီအိမ္နဲ႔ ရြာကို ထိန္းသိမ္း
ထားမယ္လို႔ က်ဳပ္ကို ကတိ ေပးထားပါတယ္"ဟု ဟြမ္ကေျပာသည္။ "က်ဳပ္အရမ္းေပ်ာ္ၿပီး
ေက်းဇူးလည္း တင္ပါတယ္" တရား၀င္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား က 'သက္တံရြာ' ကို ယဥ္ေက်းမႈဧရိယာ
အျဖစ္သတ္မွတ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသည္။ "ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ဒီေနရာကို ထိန္းသိမ္းဖို႔
အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုျဖစ္ တယ္ဆိုေပမယ့္ အဓိက အေၾကာင္းျပခ်က္က ဒီစစ္မႈထမ္း
ေဟာင္းေတြရဲ႕ ေက်းရြာ ေတြဟာ ထိုင္၀မ္အတြက္ အရမ္း ထူးျခားေန ပါတယ္"ဟု တိုင္ေခ်ာင္
ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီး ဌာန အတြင္း၀န္ ဟြမ္မင္းဟန္က ေျပာသည္။ ဩဂုတ္ ၂၅ ရက္ နံနက္ခင္းတြင္
ခရီးသြား ဧည့္သည္တုိ႔က ထိုပန္းခ်ီမ်ားေရွ႕တြင္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနၾကသည္။

"ပန္းခ်ီေတြဟာ အရမ္းေကာင္းတဲ့ ဂရပ္ဖစ္ေတြျဖစ္တယ္၊ ဒီေနရာကို ထိန္းသိမ္းထားသင့္တယ္"ဟု
၁၉ ႏွစ္အရြယ္ တိုင္ေပက ေက်ာင္းသား ေရွာင္ခ်ီက ေျပာသည္။ ဟြမ္သည္ တ႐ုတ္အမ်ဳိးသား
တပ္မေတာ္ (ကူမင္တန္စစ္တပ္) သို႔ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္တြင္ ေဟာင္ေကာင္မွ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၿပီး
ျပည္တြင္း စစ္အတြင္း တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးရွိ ကြန္ျမဴနစ္တပ္မ်ားကို တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္
ကူမင္တန္စစ္တပ္ အေရးနိမ့္သည့္အခ်ိန္ တြင္ ထိုင္၀မ္ဘက္ ဆုတ္ခြာသည့္ ေခါင္းေဆာင္
ခ်ီယန္ကိုင္ရွပ္ေနာက္သို႔ စစ္သား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လိုက္ပါခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔အား
ကြ်န္းတစ္ေလွ်ာက္ ရာခ်ီ ေသာစစ္တပ္ ေက်းရြာမ်ားတြင္ ယာယီ အိမ္မ်ား ေပးခဲ့သည္။
"လူေတြအားလံုး အိမ္ေျပာင္းတဲ့အခ်ိန္ မွာ အထီးက်န္တဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိး ခံစားေနရ တယ္" ဟု
စည္ကားေနၿပီျဖစ္တဲ့ သက္တံ ေက်းရြာစီးပြားေရးႏွင့္ က်န္ရွိသည့္ အိမ္ေျခမ်ားကို ထိန္းသိမ္းေရး
လႈပ္ရွားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ေနသည့္ ေရတပ္စစ္မႈထမ္းေဟာင္း ကန္ဟန္မင္းက ေျပာသည္။

"သူတို႔မွာ တြယ္ကပ္စရာ မရွိေတာ့ဘူး လို႔ခံစားေနရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အသက္ျကီးတဲ့
စစ္မႈထမ္းေတြဟာ အေဆာက္အအံု အသစ္ကို ေရာက္ေတာ့ ဖ်ားနာၾကတယ္" ကာကြယ္ေရး
၀န္ႀကီးဌာနက ေက်းရြာ ၁၃ ရြာ ကို ယဥ္ေက်းမႈေနရာအျဖစ္ ထိန္းသိမ္းရန္ ကတိျပဳသည္။
သက္တံဘိုးဘိုးကေတာ့ အရိပ္ေအာက္ ထိုင္ခံုေလးေပၚမွာထိုင္ၿပီး ခရီးသည္လူစုကို
ၾကည့္ေနသည္။ "က်ဳပ္ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီေတြ အရမ္းလွတယ္ လို႔ခ်ီးက်ဴးတာ နားေထာင္ရင္း
သူတို႔နဲ႔စကား ေျပာရတာကို သေဘာက်တယ္။ ဧည့္သည္ ေတြေၾကာင့္ အခုေတာ့
အထီးမက်န္ေတာ့ဘူး"ဟု ေျပာျပလိုက္သည္။

ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပက္သက္၍ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးလိုပါက ...
comment.myanmar@mmtimes.com သို႔ ေပးပို႔ႏိုင္ပါသည္။


အၾကည့္အမ်ားဆံုုး - အာရွသတင္း